ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Super Mario Bros: Το «λάθος» που καθόρισε την ιστορία του gaming

Ενα σφάλμα στο Super Mario Bros έμελλε να παίξει καθοριστικό ρόλο στον τρόπο που οι δημιουργοί βιντεοπαιχνιδιών αντιλαμβάνονται τα όριά τους

ΠΗΓΗ: ΒΒC

Σαράντα χρόνια συμπληρώνονται φέτος από την κυκλοφορία του πρώτου παιχνιδιού της διάσημης σειράς Super Mario, του Super Mario Bros.

Το παιχνίδι επρόκειτο να αλλάξει την οικιακή διασκέδαση με πάρα πολλούς τρόπους, όμως ένα σφάλμα των δημιουργών του ήταν αυτό που έπαιξε και εξακολουθεί να παίζει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του gaming.

Οπως αναφέρει το BBC, κατά τον προγραμματισμό του παιχνιδιού, οι δημιουργοί έκαναν ένα λάθος που μάγεψε τους παίκτες της εποχής και στη συνέχεια επηρέασε ολόκληρη την ιστορία της ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών.

Το σφάλμα αφορούσε το πέρασμα του Mario μέσα από έναν τοίχο και την είσοδό του σε μια ειδική ζώνη, από την οποία μπορούσε να έχει πρόσβαση στον «Κόσμο μείον», μία υποβρύχια «πίστα» η οποία πήρε το όνομά της από τον τρόπο που αναγραφόταν τα επίπεδα στο παιχνίδι.

Ενώ λοιπόν το πρώτο επίπεδο εμφανιζόταν ως «World 1-1», το δεύτερο ως «World 1-2» κ.ο.κ., στη συγκεκριμένη πίστα, λόγω του σφάλματος(glitch), υπήρχε ένα κενό εκεί όπου συνήθως εμφανιζόταν ο αριθμός του κόσμου, με αποτέλεσμα να γράφει «World -1». Ως εκ τούτου, το μυστικό αυτό επίπεδο έγινε γνωστό ως «Κόσμος μείον».

Το συγκεκριμένο glitch εμφανιζόταν νωρίς στο παιχνίδι, μόλις στη δεύτερη πίστα, και απαιτούσε από τον πρωταγωνιστή Mario να πηδήξει σε έναν συγκεκριμένο τοίχο υπό τη σωστή γωνία.

Αν ο παίκτης το κατάφερνε αυτό, γλιστρούσε μέσα από τον τοίχο και έφτανε σε έναν σωλήνα ο οποίος κατέληγε σε έναν χώρο που δεν έπρεπε να υπάρχει – τον «Κόσμο μείον», την υποβρύχια πίστα που επαναλαμβανόταν αέναα. Ο μόνος τρόπος εξόδου ήταν η επανεκκίνηση ή ο θάνατος του ήρωα.

Οι φήμες για το φαινόμενο διαδόθηκαν από στόμα σε στόμα αμέσως μετά την κυκλοφορία του παιχνιδιού.

Μερικά χρόνια αργότερα, το 1988, το αμερικανικό περιοδικό Nintendo Power έγραψε σχετικά σε άρθρο του: «Εξερευνήστε τον μυστηριώδη Κόσμο μείον», διδάσκοντας στους αναγνώστες πώς να μπουν στο κρυφό επίπεδο, τοποθετώντας έτσι το glitch στην ιστορία του gaming.

Σήμερα, το σφάλμα αυτό συχνά αποθεώνεται ως «το μεγαλύτερο glitch όλων των εποχών», αλλά όταν ανακαλύφθηκε δημιούργησε πολλά ερωτήματα: το είχε τοποθετήσει σκόπιμα εκεί η Nintendo; Υπήρχαν κι άλλα μυστικά επίπεδα στο Super Mario Bros; Υπήρχαν άλλα μυστικά κρυμμένα σε άλλα παιχνίδια;

Ο θρυλικός δημιουργός της Nintendo, Shigeru Miyamoto, αρνήθηκε ότι ο «Κόσμος μείον» ήταν εσκεμμένο χαρακτηριστικό του παιχνιδιού. Ωστόσο, σε συνέντευξή του το 2010, ο παραδέχθηκε ότι, επειδή ο «Κόσμος μείον» δεν κράσαρε το παιχνίδι (και ίσως εξαιτίας της έντονης μυθολογίας γύρω του), θα μπορούσε στην πραγματικότητα να θεωρηθεί χαρακτηριστικό του Super Mario Bros, έστω κι αν δεν ήταν σκόπιμο.

Γενιές μετά την κυκλοφορία του παιχνιδιού, η επίδραση του glitch στην κουλτούρα του gaming παραμένει εξίσου εντυπωσιακή με τον αντίκτυπο που είχε στους φανατικούς της Nintendo.

«Ηταν ο Κόσμος μείον που πρώτος μάς έκανε να πιστέψουμε ότι οτιδήποτε είναι δυνατό στα βιντεοπαιχνίδια», δήλωσε το περιοδικό Edge το 2015, πεποίθηση που ενέπνευσε δημιουργούς παιχνιδιών να σκεφτούν έξω από τα συνηθισμένα.

Για παράδειγμα, το Frog Fractions, ένα διαδικτυακό παιχνίδι που κυκλοφόρησε το 2012, ξεκινούσε με μια απλή ιδέα: οι παίκτες έλεγχαν έναν βάτραχο που έπιανε έντομα με τη γλώσσα του και, σύμφωνα με την περιγραφή του, ήταν ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι που μπορούσε να διδάξει στα παιδιά κλάσματα. Αλλά δεν ήταν έτσι. Γιατί αν έκανες ένα ειδικό «κόλπο» στο αρχικό επίπεδο, σε οδηγούσε σε μια εντελώς απρόβλεπτη περιπέτεια στο διάστημα, σε αίθουσες δικαστηρίων, σε υποβρύχιες σήραγγες και χορευτικές μάχες. Ο δημιουργός του, Jim Stormdancer, είπε στο BBC ότι εμπνεύστηκε να δημιουργήσει αυτή την ανατρεπτική εμπειρία από τα Super Mario Bros, καθώς ήθελε να αναπαραγάγει την αίσθηση δυσπιστίας που ένιωθαν οι παίκτες.

«Αυτό που κερδίζεις είναι η ενίσχυση της ιδέας πως όλα μπορούν να συμβούν», υπογράμμισε. «Μπορεί να παίζεις αυτό το παιχνίδι για μια εβδομάδα και ξαφνικά να πηδήξεις ακριβώς στο σωστό σημείο και να βρεις κάτι που ποτέ δεν ήξερες ότι υπήρχε».

Θυμάται την πρώτη φορά που βρήκε τον «Κόσμο μείον» ως νεαρός παίκτης. «Γλίστρησα κι εγώ μέσα από τα τούβλα. Μου έδωσε πραγματικά την αίσθηση ότι πρόκειται για έναν μαγικό κόσμο, τον οποίο φτάνω και αγγίζω μέσω του χειριστηρίου».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΠΗΓΗ: ΒΒC

Νέα: Τελευταία Ενημέρωση

Η τεχνολογία υπόσχεται πολλά για τις εταιρείες - Πρώτη φορά, ακόμη και μικρά brands έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν «υψηλής ...
 |  ΝΕΑ