
Η Meta ανακοίνωσε το λανσάρισμα τριών ζευγαριών ΑΙ γυαλιών – μεταξύ των οποίων τα πρώτα Ray-Bans με ενσωματωμένη οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας.
Τα Meta Ray-Ban Display θα είναι τα πρώτα έξυπνα γυαλιά με οθόνη heads-up από μια mainstream μάρκα – μετά την αποτυχία των Google Glass. Χρησιμοποιούν ένα κλασικό στυλ τύπου Wayfarer ώστε να μην μοιάζουν με προϊόν τεχνολογίας, ενώ διαθέτουν κάμερα, ηχεία και μικρόφωνο.
Το τελευταίο μοντέλο, το Meta Ray-Ban Display, αξίας 799 δολαρίων, διαθέτει μια μικρή, ευκρινή οθόνη στο δεξί φακό. Μπορεί να εμφανίζει μηνύματα κειμένου, βιντεοκλήσεις, αναλυτικές οδηγίες σε χάρτες, οπτικά αποτελέσματα από ερωτήματα στην υπηρεσία τεχνητής νοημοσύνης της Meta, φωτογραφίες, χειριστήρια μουσικής και ψηφιακό σκόπευτρο για την κάμερα.
Η οθόνη εμφανίζεται κατά την αλληλεπίδραση του χρήστη με τα γυαλιά, αλλά δεν είναι ορατή από έξω. Μια λυχνία LED ειδοποιεί τους άλλους όταν η κάμερα είναι ενεργή.
Τα γυαλιά παρουσιάστηκαν από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Meta, Μαρκ Ζούρκερμπεργκ σε μία ειδική εκδήλωση την Τετάρτη.
«Τα γυαλιά είναι το μόνο μέσο με το οποίο μπορείς να αφήσεις την τεχνητή νοημοσύνη να δει ό,τι βλέπεις εσύ, να ακούσει ό,τι ακούς εσύ» και τελικά να δημιουργήσει ό,τι θέλεις να δημιουργηθεί, όπως εικόνες ή βίντεο, δήλωσε ο Ζούκερμπεργκ, μιλώντας στην έδρα του τεχνολογικού γίγαντα στο Menlo Park της Καλιφόρνια.
Παρόμοια με τα δημοφιλή γυαλιά ηλίου Ray-Ban Meta AI της εταιρείας, τα νέα γυαλιά διαθέτουν πάνελ αφής στα μπράτσα και φωνητικό έλεγχο για άμεση αλληλεπίδραση.
Διατίθενται επίσης με ένα αδιάβροχο βραχιόλι που μπορεί να ανιχνεύσει τους ηλεκτρικούς παλμούς στον πήχη για τον έλεγχο της διεπαφής τύπου τηλεφώνου στο φακό χρησιμοποιώντας χειρονομίες. Το Neural Band ταιριάζει σαν ένα smartwatch χωρίς οθόνη και μπορεί να ανιχνεύσει τσιμπήματα, σβήσιμο, χτυπήματα, περιστροφές και άλλες γνωστές κινήσεις, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης ενός εικονικού d-pad με τον αντίχειρα. Αργότερα φέτος θα επιτρέπει τη χειρόγραφη γραφή με το δάχτυλο.
H νέα αυτή κυκλοφορία αποτελεί βασική προσπάθεια της Meta να δημιουργήσει το δικό της οικοσύστημα τεχνολογίας, ανταγωνιζόμενη εταιρείες όπως η Apple και η Google. Από την κυκλοφορία του πρώτου της σετ εικονικής πραγματικότητας το 2016, η Meta έχει ως στόχο να προσελκύσει χρήστες μακριά από τις κυρίαρχες πλατφόρμες.
«Αυτό μοιάζει με κάτι που θα σας επιτρέψει να κρατάτε το τηλέφωνό σας στην τσέπη σας όλο και περισσότερο κατά τη διάρκεια της ημέρας», δήλωσε ο Αντριου Μπόσγουορθ, διευθυντής τεχνολογίας της Meta. Πρόσθεσε ότι το κινητό δεν θα εξαφανιστεί, αλλά τα γυαλιά προσφέρουν έναν πιο βολικό τρόπο πρόσβασης στις πιο δημοφιλείς λειτουργίες και εφαρμογές του.
Πηγή: Guardian, Bloomberg