ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Σε παρακμή το «χρυσοτόκο» Ιnstagram

«Πότε, άραγε, έγινε τόσο βαρετό το Instagram;»

Kathimerini.gr

«Πότε, άραγε, έγινε τόσο βαρετό το Instagram;» αναρωτιέται σε χθεσινό άρθρο της στους Financial Times η Ιλέιν Μουρ. Η δημοφιλής εφαρμογή, που υπήρξε επί χρόνια η «χρυσοτόκος όρνιθα» του Facebook, προσπαθούσε ανέκαθεν να αντικρούσει τις κατηγορίες για τη φερόμενη τοξικότητά της. Ομως, η ανία που προκαλεί τα τελευταία χρόνια είναι ένα διαφορετικό και άκρως οδυνηρό πρόβλημα, που απειλεί σημαντικά την ικανότητα κερδοφορίας του μέσου κοινωνικής δικτύωσης.

Είναι πολύ δύσκολο να αποφανθεί κανείς αν το Instagram ήταν αυτό που άλλαξε ή αν απλώς οι χρήστες του μεγάλωσαν. Τα παιδιά της Χιλιετίας, που το κατέστησαν τόσο δημοφιλές, βαδίζουν ολοταχώς προς τη μέση ηλικία. Η ανάρτηση των σέλφι απαιτεί χρόνο και κόπο, που μάλλον δεν διαθέτουν πια. Σταδιακά, οι φωτογραφίες των φίλων φθίνουν και αντικαθίστανται δυναμικά από αναρτήσεις χρηστών με επιρροή, των περίφημων influencers, διαδικτυακών διασημοτήτων που μοναδικό στόχο έχουν την προώθηση προϊόντων. Η πανδημία φαίνεται ότι επιδείνωσε την τάση και η επιδειξιομανία, το κίνητρο πίσω από τις περισσότερες αναρτήσεις, προφανώς δεν ταίριαζε με την εποχή των κλειστών εστιατορίων και των ακυρωμένων διακοπών.

Το πόσο ανιαρό έχει καταντήσει το Instagram αποτυπώνεται σαφώς από τον χρόνο που δαπανάται σε αυτό. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η ηλικιακή ομάδα 18-24 ετών δαπανούσε περίπου 10,5 λεπτά καθημερινά στην εφαρμογή. Ενα χρόνο νωρίτερα, ο αντίστοιχος χρόνος ξεπερνούσε τα 15 λεπτά, σύμφωνα με την έκθεση της Ofcom. Οι νέοι της ηλικιακής ομάδας, αντιθέτως, τον Σεπτέμβριο περνούσαν περισσότερη από μισή ώρα καθημερινώς παρακολουθώντας βίντεο στο TikTok και πάνω από μία ώρα κάνοντας το ίδιο στο YouTube.

Ομολογουμένως, το πέρασμα των ετών μεταβάλλει την κυριαρχία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Επί πολλά χρόνια, όμως, το Instagram ήταν αυτό που καθόριζε τους κανόνες του παιχνιδιού και οριοθετούσε τον χώρο. Ιδρύθηκε το 2010 από τους Μάικ Κρίγκερ και Κέβιν Σίστρομ, κυρίως ως πλατφόρμα εμπορίας φωτογραφικών φίλτρων. Ξαφνικά, οποιοσδήποτε κάτοχος έξυπνου κινητού μπορούσε να τραβάει αψεγάδιαστες εικόνες. Ταυτόχρονα, απέκτησε φήμη και θαυμαστές ως χώρος όπου κυριαρχούσε η θετική διάθεση, μακριά από τις αντιπαραθέσεις του Facebook και του Twitter.
Ωστόσο, το Instagram στο πέρασμα των καιρών και των αντιλήψεων ξεπεράστηκε. Τώρα, το μόνο στο οποίο μπορεί να ελπίζει είναι να μην ακολουθήσει τη μοίρα του MySpace. Το Facebook έχει αποδείξει ότι μπορεί να εξασφαλίζει περισσότερα έσοδα από την ίδια δεξαμενή χρηστών, παρότι η πολιτισμική επιρροή του φθίνει. Ο αριθμός των χρηστών σε ΗΠΑ και Καναδά έχει «παγώσει», ενώ πέρυσι ο μέσος όρος των κερδών ανά χρήστη αυξήθηκε κατά σχεδόν ένα πέμπτο. Αν δεν συμβεί αυτό στο Instagram, η κόπωση των χρηστών θα αρχίσει να πλήττει τον οικονομικό πυρήνα της εταιρείας.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Social: Τελευταία Ενημέρωση