Τελευταία Ενημέρωση: 17:53

Επιστήμονες διάβασαν το DNA του σκληρού σιταριού

Το γονιδίωμα του σκληρού σιταριού είναι περίπου τετραπλάσιο σε μέγεθος σε σχέση με το ανθρώπινο

Newsroom Κ/ ΑΜΠΕ

Μια διεθνής κοινοπραξία επιστημόνων ανακοίνωσε ότι αποκωδικοποίησε το πλήρες γονιδίωμα του σκληρού σιταριού, που αποτελεί την πρώτη ύλη για την παραγωγή των μακαρονιών και των λοιπών ζυμαρικών. Το επίτευγμα θα συμβάλλει στη διατροφική ασφάλεια του παγκόσμιου πληθυσμού.

Οι περισσότεροι από 60 ερευνητές από επτά χώρες, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό γενετικής «Nature Genetics», βρήκαν ότι το γονιδίωμα του σκληρού σιταριού είναι περίπου τετραπλάσιο σε μέγεθος σε σχέση με το ανθρώπινο. Μεταξύ άλλων, ανακάλυψαν ένα γονίδιο που είναι υπεύθυνο για τη συγκέντρωση καδμίου -ένα τοξικό βαρύ μέταλλο- μέσα στο σκληρό σιτάρι. Βρήκαν έτσι έναν τρόπο για να μειώσουν σημαντικά τα επίπεδα καδμίου στο σκληρό σιτάρι και να βελτιώσουν την ποιότητα του.

Η ανάγνωση (αλληλούχιση) του γονιδιώματος «θα οδηγήσει σε νέες προδιαγραφές καλλιέργειας και ασφάλειας του σκληρού σιταριού και των προϊόντων που παράγονται από αυτό, ανοίγοντας το δρόμο για τη δημιουργία ποικιλιών σκληρού σιταριού που θα είναι καλύτερα προσαρμοσμένες στις κλιματικές προκλήσεις και θα έχουν υψηλότερες αποδόσεις, μεγαλύτερη διατροφική αξία και βελτιωμένη αειφορία», δήλωσε ο συντονιστής ερευνητής, Λουίτζι Κατιβέλι, του Συμβουλίου Γεωργικής Έρευνας και Οικονομίας (CREA) της Ιταλίας.

Το σκληρό σιτάρι καθιερώθηκε ως βασική καλλιέργεια αρχικά στην περιοχή της Μεσογείου πριν 1.500 έως 2.000 χρόνια. Σήμερα καλλιεργείται κυρίως στην Ευρώπη, στον Καναδά, στις ΗΠΑ και στη Νότια Ασία. Καθώς τα ζυμαρικά αποτελούν βασική διατροφή του παγκόσμιου πληθυσμού, οι βιομηχανίες τροφίμων ζητούν ολοένα περισσότερο, ασφαλέστερο και πιο ποιοτικό σκληρό σιτάρι.

Το γονιδίωμα του σκληρού σιταριού είναι ελεύθερα προσβάσιμο στη βάση δεδομένων GrainGenes και στη διεύθυνση http://www.interomics.eu/durum-wheat-genome.

Login with email
Login with Facebook

Newsroom Κ/ ΑΜΠΕ

Αλλάζουν τα δεδομένα Ερντογάν με τη συμφωνία Δαμασκού-Κούρδων

«Δεν χαιρεκακώ, αλλά αν οι Κούρδοι συμμαχούσαν με την Ελλάδα το 1919, σήμερα θα είχαν το κράτος τους, ...»
Ανδρέας Μάλης Μαυρομιχάλης  |  15:46

Ακιντζί: Το μήνυμά μου παρεξηγήθηκε

«Μην τα μασάς ρε μεγάλε θα σου κόψει τον μισθό σου ο Ερντογκάν;»
Mitsos  |  13:36