ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Έρχεται δυνατό «απεργιακό τεστ» για τον Εμανουέλ Μακρόν

Το εναρκτήριο λάκτισμα δίνεται από τους σιδηροδρομικούς της SNCF

ΑΜΠΕ

Το απεργιακό κύμα που ξεκινά την εβδομάδα που έρχεται στη Γαλλία, με την έναρξη της «μάχης της σιδηροτροχιάς», αποτελεί σημαντικό τεστ για τον πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν, αλλά και για τα συνδικάτα.

Το εναρκτήριο λάκτισμα δίνεται από τους σιδηροδρομικούς της SNCF, της δημόσιας εταιρείας που διαχειρίζεται τους γαλλικούς σιδηροδρόμους με μία κινητοποίηση που θα διαταράξει τη ζωή 4,5 εκατομμυρίων καθημερινών επιβατών επί τρεις μήνες.

Διαμαρτυρόμενοι για το μεταρρυθμιστικό σχέδιο της κυβέρνησης που θίγει ένα ειδικό εργασιακό καθεστώς που περιλαμβάνει εγγύηση δια βίου απασχόλησης, εφηύραν το σχήμα μίας διήμερης απεργίας κάθε πέντε ημέρες μέχρι το τέλος του Ιουνίου, δηλαδή 36 ημέρες απεργίας.

Η SNCF προαναγγέλλει σοβαρές ανωμαλίες στην κυκλοφορία των τρένων και ανακοίνωσε σήμερα ότι η απεργία μεταφράζεται για την Τρίτη στην κυκλοφορία ενός συρμού TGV (τρένου υψηλής ταχύτητας) στους οκτώ και ενός τοπικού τρένου στα πέντε κατά μέσο όρο.

Οι σιδηροδρομικοί δεν είναι οι μόνοι δυσαρεστημένοι: οι υπάλληλοι στους τομείς της καθαριότητας και της ενέργειας κατεβαίνουν επίσης σε απεργία την Τρίτη. Την ίδια ημέρα, το προσωπικό της Air France κατεβαίνει σε απεργία για τέταρτη φορά σε έναν μήνα για να ζητήσει αύξηση των μισθών κατά 6%.

Η διεκδίκηση αυτή δεν έχει απευθείας σχέση με τις μεταρρυθμίσεις Μακρόν, αλλά συμβάλλει την επιβάρυνση του κοινωνικού κλίματος, όπως και οι κινητοποιήσεις των υπαλλήλων της εταιρείας Carrefour σήμερα και ο αποκλεισμός ορισμένων πανεπιστημίων.

Μέχρι σήμερα, ο πρόεδρος της Γαλλίας έχει κατορθώσει να επιβάλει χωρίς μεγάλες αντιστάσεις τις μεταρρυθμίσεις , και κυρίως τη μεταρρύθμιση του εργασιακού κώδικα.

Η μέθοδός του, που χαρακτηρίζεται «βάρβαρη» από τους επικριτές του, είναι η ταχεία ενέργεια σε πολλά μέτωπα, πράγμα που αιφνιδιάζει τα συνδικάτα. «Ανοίγοντας συνεχώς νέα μέτωπα, καθιστά τη διαμαρτυρία για το προηγούμενο μέτωπο παρωχημένη, αφού έχει ήδη ανοίξει ένα νέο», σύμφωνα με τον πολιτικό επιστήμονα Φιλίπ Μπροντ.

Αλλά αυτήν τη φορά ο Εμανουέλ Μακρόν ρισκάρει να συναντήσει ισχυρή αντίσταση, προειδοποιούν οι αναλυτές, αφού τα βάζει με την SNCF, το απόρθητο φρούριο, όπου πολλές κυβερνήσεις έχουν σπάσει τα δόντια τους.

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΑΜΠΕ

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση