ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ναυάγιο στον Τιτανικό: «Αγνοήθηκαν οι προειδοποιήσεις για τους κινδύνους»

Ο διευθύνων σύμβουλος Στόκτον Ρας, ένας από τους πέντε που έχασαν τη ζωή τους όταν το Titan κατέρρευσε προς τα έσω, απέρριπτε τις προειδοποιήσεις κορυφαίου ειδικού

Kathimerini.gr

Το βαθυσκάφος Titan που μετατράπηκε στον μεταλλικό τάφο πέντε επιβατών λίγες εκατοντάδες μέτρα μακριά από το ναυάγιο του Τιτανικού, δεν είχε ελεγχθεί για την ασφάλειά του από κανέναν ανεξάρτητο οργανισμό και ο CEO της OpenOcean και ιδιοκτήτης του υποβρυχίου, αγνοούσε και υποβάθμιζε συστηματικά τις προτροπές να διακόψει τα τουριστικά ταξίδια μέχρι να εξασφαλίσει την «σφραγίδα» αξιοπιστίας. 

Ο διευθύνων σύμβουλος Στόκτον Ρας, ένας από τους πέντε που έχασαν τη ζωή τους όταν το Titan κατέρρευσε προς τα έσω, απέρριπτε τις προειδοποιήσεις ενός κορυφαίου ειδικού στην εξερεύνηση των βαθέων υδάτων, όπως προκύπτει από μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχει στη διάθεσή του το BBC.

Συγκεκριμένα, ο ειδικός Ρομπ ΜακΚάλουμ είχε γράψει στον CEO της OceanGate ότι θέτει σε κίνδυνο τους πελάτες του, προτρέποντάς τον να σταματήσει να χρησιμοποιεί το υποβρύχιο μέχρι να ταξινομηθεί από ανεξάρτητο φορέα.

O CEO της OpenOcean και ιδιοκτήτης του υποβρυχίου, αγνοούσε και υποβάθμιζε συστηματικά τις προτροπές να διακόψει τα τουριστικά ταξίδια μέχρι να εξασφαλίσει την «σφραγίδα» αξιοπιστίας.

Ο Ρας ανταπάντησε πως είχε κουραστεί από «τους παράγοντες της βιομηχανίας που προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν το επιχείρημα της ασφάλειας για να σταματήσουν την καινοτομία».

Η ζωηρή διαφωνία των δύο ανδρών έληξε όταν οι δικηγόροι της OceanGate απείλησαν να κινηθούν νομικά, σύμφωνα με τον ΜακΚάλουμ. 

«Νομίζω ότι ενδεχομένως θέτετε τον εαυτό σας και τους πελάτες σας σε μια επικίνδυνη δυναμική», έγραφε στο ιδιοκτήτη της OceanGate τον Μάρτιο του 2018. «Στην κούρσα σας προς τον Τιτανικό μιμείστε κατοπτρικά την περίφημη ιαχή”Είναι αβύθιστο”».

Στα μηνύματα που ακολούθησαν ο Ρας εξέφρασε την απογοήτευσή του για την κριτική που του ασκήθηκε σχετικά με τα μέτρα ασφαλείας του Τιτάνα, γράφοντας σε ένα email: «Ακούμε πολύ συχνά αβάσιμες κραυγές “θα σκοτώσετε κάποιον”. Το εκλαμβάνω ως βαριά προσωπική προσβολή».

Ο ΜακΚάλουμ δήλωσε στο BBC ότι είχε επανειλημμένως ζητήσει από την Ocean Gate να εξασφαλίσει πιστοποίηση ασφαλείας για το Titan, πρωτού αρχίσει τις τουριστικές καταδύσεις. Όμως τελικώς το βαθυσκάφος ουδέποτε πιστοποιήθηκε.

«Έως ότου ένα υποβρύχιο ταξινομηθεί, δοκιμαστεί και αποδειχθεί (σ.σ ασφαλές) δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για τουριστικές καταδύσεις στα βαθιά» είχε γράψει σε ένα email.

«Σας εκλιπαρώ να δώσετε κάθε προσοχή στα τεστ και τις θαλάσσιες δοκιμές και να είστε πολύ, πολύ συντηρητικοί», προσέθετε. «Όσο κι αν εκτιμώ την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, ενδεχομένως θέτετε σε κίνδυνο μια ολόκληρη βιομηχανία».

Μέρες αργότερα ο Ρας του είχε απαντήσει πως η «εστιασμένη μηχανική» και η καινοτόμα προσέγγιση της Ocean Gate ήταν αντίθετη με τις συνήθεις, «ορθόδοξες» πρακτικές, «αλλά αυτή είναι η φύση της καινοτομίας». 

Καθ’ όλη τη διάρκεια της ανταλλαγής μηνυμάτων, ο Ρας υπερασπιζόταν τα διαπιστευτήριά του αμφισβητώντας το υφιστάμενο πλαίσιο γύρω από τις αποστολές σε μεγάλα βάθη. Θεωρούσε πως οι μεγάλοι «παίκτες της βιομηχανίας» προσπαθούσαν να παρεμποδίσουν τους νεοεισερχόμενους στην αγορά. 

«Διαθέτω τα κατάλληλα προσόντα για να κατανοήσω τους κινδύνους και τα ζητήματα που σχετίζονται με την υποθαλάσσια εξερεύνηση σε ένα νέο όχημα» έγραφε. 

Ο ΜακΚάλουμ του είχε απαντήσει πως οι θαλάσσιες δοκιμές θα έκριναν αν το βαθυσκάφος ήταν σε θέση να αντέξει τις συνθήκες στις οποίες σκόπευε να το υποβάλει ο Ρας. «Οπότε και πάλι- προσέξτε και να είστε ασφαλείς. Υπάρχουν πολλά περισσότερα που διακυβεύονται, πέρα από το Titan και τον Τιτανικό».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση