ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Politico: Γιατί ο Μόντι είναι ο κατάλληλος για να «τρίξει τα δόντια» στους Χούθι

Κάποιος θα πρέπει να... βάλει τους αντάρτες της Υεμένης στη θέση τους, και ο Ινδός πρωθυπουργός φαίνεται να είναι ο πλέον κατάλληλος για αυτή τη δουλειά

Μια δεύτερη προσπάθεια διάσωσης του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου «Sounion» βρίσκεται σε εξέλιξη στην Ερυθρά Θάλασσα. Εάν το εν λόγω τάνκερ, το οποίο δέχθηκε πλήγμα από τους Χούθι τον περασμένο μήνα, δεν οδηγηθεί σε ασφαλές σημείο, τότε τα ένα εκατομμύριο βαρέλια αργού πετρελαίου που μεταφέρει θα μπορούσαν να προκαλέσουν τη χειρότερη πετρελαιοκηλίδα από εκείνη του «Exxon Valdez», αναφέρει σε σημερινή του ανάλυση το Politico.

Μένει να φανεί εάν οι Χούθι θα εγγυηθούν την ασφάλεια των πληρωμάτων διάσωσης. Οπως και να έχει, όμως, μια παγκόσμια δύναμη θα πρέπει να «τρίξει τα δόντια» στους αντάρτες της Υεμένης και, όπως τονίζεται στο δημοσίευμα, ο πρωθυπουργός της Ινδίας, Ναρέντρα Μόντι, είναι ο πλέον κατάλληλος για αυτή τη δουλειά.

Η εκστρατεία των Χούθι κατά της δυτικής ναυτιλίας έχει οδηγήσει ήδη σε αρκετούς θανάτους, μεταξύ άλλων και τεσσάρων ναυτικών από μη δυτικές χώρες. Επιπλέον, στις 21 Αυγούστου, οι Χούθι έπληξαν το ελληνόκτητο «Sounion» σε μια ιδιαιτέρα βίαιη επίθεση καθώς το πλοίο ταξίδευε στην Ερυθρά Θάλασσα. Τα βλήματα που εκτοξεύθηκαν ήταν πολυάριθμα και ισχυρά. Τόσο ισχυρά που το «Sounion» βγήκε από την πορεία του και χρειάστηκε να πραγματοποιηθεί εκκένωση του πληρώματος από την ευρωπαϊκή Επιχείρηση «Aspides».

Κίνδυνος για πετρελαιοκηλίδα ανάλογη του «Exxon Valdez»

Η επικίνδυνη συμπεριφορά των Χούθι, ωστόσο, δεν σταμάτησε εκεί. Αφού το φορτωμένο με πετρέλαιο δεξαμενόπλοιο έμεινε ακυβέρνητο, οι αντάρτες ανέβηκαν σε αυτό και τοποθέτησαν εκρηκτικά. Εκτοτε, το φλεγόμενο σκάφος παρέμενε έρμαιο των ρευμάτων. Οπως τονίζει μάλιστα το Politico, αποτελεί θαύμα το γεγονός ότι η φωτιά δεν έχει φτάσει στα βαρέλια με το πετρέλαιο.

Δεν μπορούμε, όμως, να ποντάρουμε σε θαύματα, επισημαίνει ο ιστότοπος. Και το «Sounion» θα πρέπει να μεταφερθεί σε ασφαλές μέρος προκειμένου να αποφευχθεί μια περιβαλλοντική καταστροφή, ακόμα χειρότερη και από εκείνη της πετρελαιοκηλίδας του τάνκερ «Exxon Valdez», από το οποίο διέρρευσαν 250.000 βαρέλια αργού πετρελαίου στα ύδατα της Αλάσκας πριν από 35 χρόνια.

Η ευρωπαϊκή Επιχείρηση «Aspides» έχει δεσμευτεί να συνοδεύσει τα ρυμουλκά που απαιτούνται για αυτή την επικίνδυνη αποστολή, και όλοι θεώρησαν ότι οι Χούθι συμφώνησαν να σταματήσουν τις επιθέσεις τους έως ότου τα εν λόγω σκάφη και το πλήρωμά τους ολοκληρώσουν τη διαδικασία διάσωσης του «Sounion».

Η Eπιχείρηση «Aspides» καθώς και οι ιδιωτικές εταιρείες των διασωστικών σκαφών, οι οποίες δήλωσαν πρόθυμες να αναλάβουν το δύσκολο αυτό έργο, έκαναν την αρχή, όμως δύο ημέρες αργότερα αναγκάστηκαν να σταματήσουν. Αυτό συνέβη διότι οι Χούθι δήλωσαν πως, στην πραγματικότητα, δεν είχαν δεσμευτεί να σταματήσουν τις επιθέσεις. Πράγματι, μία hμέρα αφού ξεκίνησε η αποστολή, οι αντάρτες έπληξαν δύο ακόμη τάνκερ, ένα από τα οποία μετέφερε φορτίο διπλάσιο από εκείνο του «Sounion».

Ετσι, οι εταιρείες αποφάσισαν ότι θα ήταν πολύ ριψοκίνδυνο να αφήσουν τα πληρώματά τους να εργαστούν υπό τέτοιες συνθήκες.

Πλέον, όμως, βρίσκεται σε εξέλιξη μια δεύτερη προσπάθεια διάσωσης. Για ακόμη μία φορά, ιδιωτικές εταιρείες έχουν αναλάβει αυτή την εξαιρετικά περίπλοκη και επικίνδυνη επιχείρηση, και πάλι υπό την προστασία της Eπιχείρησης «Aspides». Θα σταματήσουν, όμως, οι Χούθι τις επιθέσεις; Αυτό μένει να φανεί.

Απειλή για τους ναυτικούς

Στα πλοία που ταξιδεύουν ακόμα στην Ερυθρά Θάλασσα υπάρχουν χιλιάδες ναυτικοί και όλοι τους αντιμετωπίζουν κίνδυνο για τη ζωή τους, κάνοντας απλώς τη δουλειά τους. Τονίζεται, μάλιστα, ότι πολλοί από αυτούς δεν είναι από δυτικές χώρες.

Από τους περίπου 1,9 εκατ. ναυτικούς στον κόσμο, το 13% είναι από τις Φιλιππίνες, περίπου το 8% από την Ινδονησία και το 6% από την Ινδία. Οι Ρώσοι αποτελούν περισσότερο από το 10%, ενώ οι Ουκρανοί το 4%. Αντιθέτως, σε ένα ποσοστό ελαφρώς μεγαλύτερο του 3% οι ναυτικοί προέρχονται από τις ΗΠΑ, ενώ λίγο περισσότερο από το 0,6% είναι από τη Γερμανία. Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, η οποία είναι η κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο με βάση την ιδιοκτησία σκαφών, συνεισφέρει μόλις στο 1,6%.

Το πλήρωμα του «Galaxy Leader», για παράδειγμα, το οποίο οι Χούθι κατέλαβαν τον περασμένο Νοέμβριο, αποτελείται από 17 Φιλιππινέζους καθώς και ναύτες από την Ουκρανία, το Μεξικό, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.

Επιπλέον, τον περασμένο Μάρτιο μια επίθεση των Χούθι έπληξε τόσο βαριά το πλοίο «True Confidence», που τρία μέλη του πληρώματος υπέκυψαν στα τραύματά τους. Δύο από αυτούς ήταν Φιλιππινέζοι και ο ένας Βιετναμέζος. Στο πλήρωμα υπήρχαν επίσης ένας Ινδός, ακόμα τρεις Βιετναμέζοι και άλλοι 15 Φιλιππινέζοι, καθώς και δύο ένοπλοι φρουροί από τη Σρι Λάνκα και ένας από το Νεπάλ.

Εάν οι Χούθι συνεχίσουν τις επιθέσεις τους, ακόμα περισσότεροι ναυτικοί που κατάγονται από αναδυόμενες οικονομίες θα χάσουν τη ζωή τους. Και, όπως τονίζει το Politico, είναι επίπονα σαφές πλέον πως τίποτα από όσα θα κάνει ή θα πει η Δύση –ούτε καν οι αμερικανικές πυραυλικές επιθέσεις σε εδάφη των Χούθι– δεν θα πείσουν τους αντάρτες να σταματήσουν. Από την άλλη, τα πλοία της Ρωσίας και της Κίνας παραμένουν σώα και, μάλιστα, επωφελούνται από την εκστρατεία των Χούθι ενάντια στη δυτική ναυτιλία.

Καταλληλότερος για τη δουλειά ο Μόντι

Σύμφωνα με το Politico, ωστόσο, υπάρχει κάποιος που βρίσκεται σε θέση και έχει κίνητρο να παρέμβει – και αυτός είναι ο Ινδός πρωθυπουργός, Ναρέντρα Μόντι.

Ινδοί υπήκοοι κινδυνεύουν να χάσουν τη ζωή τους από πυραύλους, ντρόουν και εκρηκτικά που οι Χούθι τα εκτοξεύουν απλώς και μόνο για να προσελκύσουν την προσοχή. Το γεγονός αυτό αποτελεί μια σοβαρή ανησυχία για τους περισσότερους από 113.000 άντρες που δουλεύουν στη θάλασσα.

Δεδομένης αυτής της κατάστασης, φαντάζει λογικό το ότι το πολεμικό ναυτικό της Ινδίας πραγματοποίησε πρόσφατα αρκετές τολμηρές αποστολές για να αποκαταστήσει την τάξη στη θάλασσα. Τον Μάρτιο, για παράδειγμα, διέσωσε το πλοίο μεταφοράς φορτίου «Ruen», με σημαία Μάλτας, σε μια άψογα εκτελεσμένη αποστολή, σώζοντας μάλιστα και τα 17 μέλη του πληρώματος και αιχμαλωτίζοντας τους 35 πειρατές.

Ο Μόντι είναι ένας ηγέτης που εμφανίζεται πρόθυμος να χαράξει εξωτερική πολιτική ανεξάρτητα από παγκόσμιες συμμαχίες. Επιπλέον, η οικονομία της Ινδίας είναι πολύ μεγαλύτερη πλέον από ό,τι την περίοδο της πρώην πρωθυπουργού, Ιντιρα Γκάντι, μιας ακόμη ηγέτιδος που επιθυμούσε να μετατρέψει τη χώρα σε έναν σοβαρό και ανεξάρτητο παγκόσμιο παίκτη.

Ολα αυτά προσδίδουν βάρος στην εξωτερική πολιτική του Μόντι και τον καθιστούν τον πλέον κατάλληλο άνθρωπο για να βάλει τους Χούθι στη θέση τους. Ο Ινδός ηγέτης χρειάζεται απλώς να επισημάνει το αυτονόητο, θυμίζοντας στους αντάρτες της Υεμένης ότι η εκστρατεία τους απλώς βλάπτει άτομα που δεν κατάγονται από τη Δύση και δυσκολεύει τις ζωές πολλών ακόμα.

Κάπως έτσι, φαίνεται πως είναι η σειρά του Μόντι να δράσει. Εάν μπορεί να βοηθήσει στο να σταματήσουν οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα, όλος ο κόσμος θα του είναι ευγνώμων – και περισσότερο από όλους, οι ίδιοι οι ναυτικοί της Ινδίας, καταλήγει το δημοσίευμα.

Πηγή: Politico

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση