ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Συντριβή αεροσκάφους της Air India: Τα αναπάντητα ερωτήματα παραμένουν

Oταν δημοσιεύθηκε η προκαταρκτική έκθεση για τη συντριβή του αεροσκάφους της Air India του Ιουνίου, πολλοί ήλπιζαν ότι θα οδηγούσε σε κάποιο συμπέρασμα για τα αίτια της τραγωδίας που στοίχισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους.

Αντ’ αυτού, η 15σέλιδη έκθεση τροφοδότησε περαιτέρω εικασίες. Παρά τα όσα παρουσίαζε η έκθεση, μια λεπτομέρεια συνεχίζει να στοιχειώνει τους ερευνητές, τους εμπειρογνώμονες αλλά και το κοινό.

Δευτερόλεπτα μετά την απογείωση, και οι δύο διακόπτες ελέγχου καυσίμων στο Boeing 787 της Air India μετακινήθηκαν απότομα στο «cut-off», σταματώντας τη ροή καυσίμου στους κινητήρες και προκαλώντας ολική απώλεια ισχύος. Το «cut-off» πατιέται συνήθως μόνο μετά την προσγείωση.

Η ηχογράφηση στο πιλοτήριο καταγράφει τον έναν πιλότο να ρωτάει τον άλλον γιατί «έκανε το cut-off», στον οποίο εκείνος απαντά ότι δεν το έκανε. Στην ηχογράφηση δεν διευκρινίζεται το ποιος είπε τι. Τη στιγμή της απογείωσης, πάντως ο συγκυβερνήτης πετούσε το αεροσκάφος, ενώ ο κυβερνήτης παρακολουθούσε.

Οι διακόπτες επανήλθαν στην κανονική τους θέση κατά την πτήση, ενεργοποιώντας την αυτόματη επαναλειτουργία του κινητήρα. Τη στιγμή της συντριβής, ο ένας κινητήρας είχε ανακτήσει την ώθηση, ενώ ο άλλος είχε ανάψει αλλά δεν είχε ανακτήσει ακόμη την ισχύ του. Το αεροπλάνο βρισκόταν στον αέρα για λιγότερο από ένα λεπτό προτού συντριβεί σε μια γειτονιά της πόλης Αχμενταμπάντ της δυτικής Ινδίας.

Μετά την προκαταρκτική έκθεση έχουν εμφανιστεί διάφορες εικασίες – η πλήρης έκθεση αναμένεται σε ένα χρόνο περίπου.

Η Wall Street Journal και το πρακτορείο ειδήσεων Reuters ανέφεραν ότι «νέες λεπτομέρειες στην έρευνα για τη συντριβή της Air India τον περασμένο μήνα στρέφουν το ενδιαφέρον στον κυβερνήτη στο πιλοτήριο». Η ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera υποστήριξε ότι πηγές ισχυρίστηκαν πως ο συγκυβερνήτης ρώτησε επανειλημμένα τον κυβερνήτη γιατί «έσβησε τους κινητήρες».

Ο 56χρονος, Σουμίτ Σαμπχαργουάλ ήταν ο κυβερνήτης της πτήσης, ενώ ο Κλιβ Κάντερ, 32 ετών, ήταν ο συγκυβερνήτης που πετούσε το αεροπλάνο. Μαζί, οι δύο πιλότοι είχαν περισσότερες από 19.000 ώρες εμπειρίας, σχεδόν τις μισές από αυτές στο Boeing 787. Και οι δύο είχαν περάσει όλους τους ιατρικούς ελέγχους.

Την περασμένη εβδομάδα, ωστόσο, το Γραφείο Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας (AAIB) δήλωσε σε ανακοίνωσή του ότι «ορισμένα τμήματα των διεθνών μέσων ενημέρωσης προσπαθούν επανειλημμένα να βγάλουν συμπεράσματα μέσω επιλεκτικών και μη επαληθευμένων αναφορών» κάνοντας λόγο για «ανεύθυνες ενέργειες, ειδικά ενώ η έρευνα παραμένει σε εξέλιξη».

Με πληροφορίες από BBC

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση