ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η «δηλητηρίαση» του Στυλιανού που οδήγησε στην τραγωδία

Τα στοιχεία της έκθεσης της Επιτρόπου Διοικήσεως εξακολουθούν να προκαλούν σοκ

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Από όταν φοιτούσε στον παιδοκομικό σταθμό, ο Στυλιανός, είχε εκφράσει την αποστροφή του και τις εκδικητικές τάσεις προς τον πατέρα του και τις καταστάσεις που ο ίδιος βίωνε στο οικογενειακό του περιβάλλον. Στην έκθεση της Επιτρόπου Διοικήσεως, Μαρίας Στυλιανού-Λοττίδου, περιγράφεται η δύσκολη ζωή που περνούσε το παιδί, από τα πρώτα χρόνια της ζωής του, μέχρι τον θάνατό του.

Βάσει των ευρημάτων του Γραφείου της Επιτρόπου, η μητέρα επισκεπτόταν το σχολείο όπου φοιτούσε το παιδί της και πολλές φορές έκλαιγε και κατηγορούσε τον πατέρα. Ο δε τελευταίος δεν είχε ανταποκριθεί στην πρόσκληση της υπεύθυνης του σταθμού, λέγοντας ότι είχε πιο σοβαρές δουλειές από το να συζητά τις αταξίες του Στυλιανού. Το παιδί ένιωθε ότι οι δασκάλες του τον αγαπούσαν, την στιγμή που έλεγε ότι δεν ήθελε τον πατέρα του.

Μύριζε θειάφι

Στο νηπιαγωγείο η κατάσταση δεν βελτιώθηκε για τον νεαρό Στυλιανό. Το παιδί πήγαινε στο σχολείο αφρόντιστο, με τα ρούχα της προηγούμενης ημέρας και μύριζε θειάφι. Παράλληλα, η συμπεριφορά του ήταν βίαιη, γινόταν επιθετικός και κτυπούσε τους συμμαθητές του, ενώ μέσα του έκρυβε πολύ θυμό. Ωστόσο, ήταν ένα παιδί συμπονετικό και φιλότιμο, το οποίο ήθελε να βοηθά τα άλλα παιδιά, ειδικότερα τα μικρότερα, που φοιτούσαν σε προηγούμενες τάξεις.

Η βία καλά κρατούσε

Σε μια συγκεκριμένη περίπτωση, η οποία περιγράφεται λεπτομερώς στην Έκθεση της Επιτρόπου, ο Στυλιανός είχε αναφέρει στην δασκάλα του ότι ο πατέρας του κτύπησε την μητέρα του. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα είπε το παιδί, η μητέρα του είχε αργήσει να μεταβεί στην φάρμα, έτσι ο πατέρας του εκνευρίστηκε και της πέταξε στο πρόσωπο κοπριά, μέσα στην οποία υπήρχε μια πέτρα που την κτύπησε στο μάτι, με αποτέλεσμα να της προκαλέσει μώλωπα. Εκείνη, όμως, είχε αναφέρει πως προέβη σε αρκετές καταγγελίες εναντίον του συζύγου της στην Αστυνομία, ωστόσο αργότερα τις απέσυρε.

Εκπαιδευτική Ψυχολόγος η οποία κλήθηκε στο νηπιαγωγείο όπου φοιτούσε ο Στυλιανός ενημερώθηκε από τον ίδιο ότι στο σπίτι του ήταν θύμα βίας, ενώ ο πατέρας του δεν επέτρεπε σε άλλα παιδιά να τον επισκεφθούν στο σπίτι για να παίξουν. Παράλληλα, τα παιδιά στο σχολείο δεν τον είχαν φίλο, αλλά μόνο εκεί ένιωθε καλά.

Μερικές ημέρες αργότερα, η δασκάλα με νέα επιστολή στην Εκπαιδευτική Ψυχολόγο, ενημέρωνε ότι ο Στυλιανός είχε γίνει ακόμα πιο επιθετικός, αναποδογύριζε τραπέζια και καρέκλες, ενώ είχε γίνει και αυτοκαταστροφικός – κτυπούσε το κεφάλι του σε τοίχους, σε τραπέζια, τραβούσε τα μαλλιά του και τρυπούσε τα χέρια του με καρφίτσες. Επίσης, κτυπούσε ακόμη και την ίδια και τη σχολική βοηθό, κτυπούσε και έγδερνε τα άλλα παιδιά χωρίς λόγο και παραπονιούνταν οι άλλοι γονείς.

Μάρτυρες τα παιδιά

Τον Δεκέμβριο του 2009, η Εκπαιδευτική Ψυχολόγος έστειλε επιστολή στο Γραφείο Ευημερίας, το οποίο ενημέρωνε για τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης της οικογένειας και τους χαμηλούς οικονομικούς πόρους. Επίσης, το Γραφείο Ευημερίας είχε λάβει γνώση ότι ο πατέρας ασκούσε ψυχολογική και σωματική βία κατά της μητέρας, στην παρουσία των παιδιών.

Διακοπή της φοίτησης

Περί τα τέλη Μαΐου 2010, η μητέρα εγκατέλειψε την οικία τους και αφού πήρε το μικρό παιδί, εγκαταστάθηκε στο πατρικό της στην Κοκκινοτριμιθιά. Τον Στυλιανό δεν τον πήρε μαζί της γιατί είχε προλάβει να τον πάρει ο πατέρας του από το σχολείο. Πιθανή αιτία της ενέργειας της μητέρας ήταν ο άσχημος τσακωμός της με τον σύζυγό της, ο οποίος την είχε κτυπήσει. Μετά το περιστατικό το παιδί δεν πήγε σχολείο για δύο ημέρες, ενώ από τα μέσα Μαΐου περίπου μέχρι και το τέλος της χρονιάς, η φοίτησή του στο Νηπιαγωγείο διακόπηκε, λόγω οικογενειακών προβλημάτων.

«Έν’ τούτη που πιάνει κοπελλούδκια»

Ενώ ο Στυλιανός είχε αρχίσει να φοιτά στο Δημοτικό Σχολείο, η κατάσταση στο σπίτι δεν βελτιωνόταν, ενώ σε Πολυθεματική Συνάντηση στο σχολείο, τον Μάρτιο του 2011, αναφέρθηκε ότι οι στόχοι που τέθηκαν σε προηγούμενες συναντήσεις δεν υλοποιήθηκαν. Αιτία ήταν η λεκτική δηλητηρίαση του Στυλιανού από την μητέρα του, ώστε να γίνει πολύ καχύποπτος προς το σχολείο και τους δασκάλους, να επηρεαστεί η σχέση του με τη σχολική βοηθό, να γίνει πιο επιθετικός, προβληματισμένος και δυστυχισμένος. Μάλιστα, η μητέρα ακύρωνε τις συναντήσεις του παιδιού με την Κλινική Ψυχολόγο. Περαιτέρω, η Κοινωνική Λειτουργός ανέφερε πως η μητέρα ζητιάνευε ρούχα και παπούτσια στην Αγία Βαρβάρα, το σπίτι μύριζε άσχημα και θύμιζε αποθήκη ενώ ο Στυλιανός είπε για το άτομό της πως «εν τούτη που πιάννει κοπελλούθκια».

Πρότυπο συμπεριφοράς

Ο Δάσκαλος του Στυλιανού στην τελευταία τάξη του Δημοτικού Σχολείου, στην Αξιολόγησή του ανέφερε πως η οικογένεια παρακολουθείτο από το Γραφείο Ευημερίας, ο Στυλιανός ήταν καλός στον προφορικό λόγο, αλλά πολύ μαζεμένος και συνεσταλμένος, περιέγραφε με πιο πολλές λεπτομέρειες προσωπικές του εμπειρίες, ειδικά αν σχετίζονταν με τη στάνη και τα ζώα τους, ήταν πολύ ευγενικός και φιλότιμος, πρότυπο συμπεριφοράς στη σχέση του με τους δασκάλους του, είχε χαμηλή αυτοπεποίθηση και συνήθως ήταν ανέκφραστος, σπάνια χαμογελούσε, σαν να είχε αποδεχτεί τη ζωή του και προχωρούσε μαζί της, ήταν κοινωνικός και μιλούσε αρκετά, αλλά με λογική και ανησυχίες ενός ενήλικα, ενώ δεν είχε εκδηλώσει ποτέ βίαιη συμπεριφορά.

Πρόσθεσε, δε, πως είχαν δουλέψει σκληρά τα τελευταία δύο χρόνια στον τομέα της κοινωνικοποίησης και ένταξης του στην ομάδα της τάξης και είχε παρουσιαστεί σημαντική βελτίωση, είχε αποκτήσει μερικούς φίλους, είχε πάρει αρκετές ψήφους στις εκλογές και χάρηκε, ενώ άλλες φορές έπαιρνε μόνο τη δική του ή απουσίαζε εκείνη την ημέρα, είχε αποκολληθεί από το ρόλο του προστάτη της μικρής του αδελφής, στα διαλείμματα λάμβανε μέρος σε όλες τις εκδηλώσεις και ήταν πολύ καλός στο θέατρο, ενώ του είχαν εξασφαλίσει δωρεάν μαθήματα θεάτρου στο Δάλι, αλλά οι γονείς δεν μπορούσαν να τον μεταφέρουν. Όπως σημείωσε ο δάσκαλος, έπρεπε να διανυθεί ακόμη αρκετός δρόμος, αφού ο Στ. παρέμενε ιδιαίτερα ευάλωτος και εισηγήθηκε απαλλαγή από μαθήματα που δικαιούται ως μαθητής Ειδικής Εκπαίδευσης, ατομική στήριξη στα μαθήματα, συνεχή συναισθηματική στήριξη και καθοδήγηση και προσοχή για τυχόν απόρριψη από τους υπόλοιπους συμμαθητές του.

Η απόπειρα

Το 2019, ενώ ο Στυλιανός φοιτούσε στην Γ’ τάξη του Γυμνασίου, όλοι οι εμπλεκόμενοι στην υπόθεσή του σημείωναν την επιμέλειά του και την βελτίωση που παρατηρούνταν στην συμπεριφορά του και στις υποχρεώσεις του που αφορούσαν το σχολείο.

Στις αρχές Μαΐου 2019, επήλθε η ερωτική απογοήτευση του Στυλιανού και στις 11 Μαΐου, είχε αποπειραθεί να κάνει κακό στον εαυτό του. Μετά από αυτό το δυσάρεστο γεγονός, είχε προταθεί στον ανήλικο να δεχθεί ψυχολογική στήριξη, ωστόσο ο ίδιος ήταν αρνητικός.
Να σημειωθεί ότι ο Στυλιανός, είχε δώσει εξετάσεις και πέτυχε, με τον καθηγητικό σύλλογο να του απονέμει το βραβείο ήθους.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση

X