ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Απαντούν στις δηλώσεις Μιχαηλίδου στην «Κ» οι οργανωμένοι γονείς

Καλοδεχούμενη κάθε φιλόδοξη μεταρρύθμιση, λένε οι οργανωμένοι γονείς Δημοτικής Λευκωσίας

ΠΗΓΗ: Ανακοινώσεις

Κάθε φιλόδοξη μεταρρύθμιση που στοχεύει στην ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος είναι καλοδεχούμενη, αναφέρει, σε ανακοίνωση της με αφορμή δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Αθηνάς Μιχαηλίδου, σε συνέντευξη που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Η Καθημερινή» την Κυριακή, η Ομοσπονδία Συνδέσμων Γονέων Δημοτικών Σχολείων Λευκωσίας.

«Δεν είμαστε απέναντι σε κανέναν. Δεν είμαστε μέρος ούτε πολιτικής, ούτε συνδικαλιστικής αντιπαράθεσης. Ο μόνος μας ρόλος είναι αυτός του γονέα – και το μόνο μας μέλημα είναι το καλό των παιδιών μας», σημειώνει, παράλληλα, η Ομοσπονδία.

Χαιρετίζει, επιπρόσθετα, την πρόθεση της Υπουργού να προωθήσει ένα ολιστικό πρόγραμμα βελτίωσης της εκπαίδευσης.

«Κάθε φιλόδοξη μεταρρύθμιση που στοχεύει στην ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος είναι καλοδεχούμενη», προσθέτει και εκφράζει την ικανοποίησή της για τη δήλωση σχετικά με τη στήριξη των χαρισματικών παιδιών στα σχολεία, μια ομάδα μαθητών που πράγματι χρειάζεται περισσότερη προσοχή και ενίσχυση.

«Είναι θετικό ότι αναγνωρίζεται η υποχρέωση της Πολιτείας να δώσει σε όλα τα παιδιά –συμπεριλαμβανομένων των χαρισματικών– την ώθηση που χρειάζονται για να αναπτύξουν πλήρως τις δυνατότητές τους», σημειώνει και συμπληρώνει ότι οφείλουν να τοποθετηθούν και σε ορισμένες άλλες επισημάνσεις της Υπουργού που προκαλούν ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινότητα και στους γονείς.

«Η διαπίστωση ότι «είμαστε οι τελευταίοι στην Ευρώπη στα μαθησιακά αποτελέσματα» αντικατοπτρίζει ένα σοβαρό πρόβλημα που πράγματι μας προβληματίζει όλους. Η Ομοσπονδία συμμερίζεται την αγωνία για τη χαμηλή επίδοση των μαθητών μας και θεωρεί επιβεβλημένο να ληφθούν μέτρα βελτίωσης», προσθέτει.

Η Ομοσπονδία επισημαίνει ότι τα μαθησιακά αποτελέσματα επηρεάζονται από ένα σύνολο πολλών και σύνθετων παραγόντων και δεν καθορίζονται μόνο από το αναλυτικό πρόγραμμα («τι διδάσκουμε») ή τις διδακτικές προσεγγίσεις («πώς το διδάσκουμε»), αλλά και από κοινωνικοοικονομικές συνθήκες, την οικογενειακή υποστήριξη , τις διαθέσιμες σχολικές υποδομές, τη χρηματοδότηση της παιδείας και άλλες παραμέτρους.

«Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο να αντιμετωπιστεί σφαιρικά το ζήτημα των χαμηλών επιδόσεων: με εκσυγχρονισμό των αναλυτικών προγραμμάτων και των μεθόδων διδασκαλίας και με ουσιαστική στήριξη των εκπαιδευτικών και των μαθητών σε όλα τα επίπεδα (υποδομές, εξοπλισμός, ψυχοκοινωνική στήριξη όπου χρειάζεται). Μόνο μια ολιστική προσέγγιση θα φέρει διατηρήσιμα αποτελέσματα», σημειώνει.

Σε σχέση με την αναφορά της Υπουργού ότι «βάσει ερευνών, το μέγεθος της τάξης δεν επηρεάζει τα αποτελέσματα των παιδιών αλλά κυρίως ο εκπαιδευτικός» , η Ομοσπονδία αναφέρει ότι αποτελεί ένα θέμα που προβληματίζει και αξίζει να τύχει περαιτέρω ανάλυσης και εμβάθυνσης καθώς ανοίγει νέους δρόμους στον δημόσιο διάλογο γύρω από την ποιότητα της διδασκαλίας.

«Ως Ομοσπονδία Γονέων, δεν υιοθετούμε απόλυτες θέσεις, αλλά δηλώνουμε ξεκάθαρα την πρόθεσή μας να ενημερωθούμε επιστημονικά και θεσμικά επί του θέματος. Ζητούμε όπως το Υπουργείο Παιδείας προχωρήσει σε τεκμηριωμένη παρουσίαση των ερευνών και δεδομένων που διαθέτει, ώστε να κατανοήσουμε καλύτερα τη θέση του, και να συμβάλουμε ως γονείς με υπευθυνότητα στον διάλογο», σημειώνει .

Επιπλέον, η Ομοσπονδία προτείνει να ενισχυθούν οι προσπάθειες επιμόρφωσης των οργανωμένων γονιών σε τέτοιου είδους εκπαιδευτικά θέματα, ώστε ο ρόλος μας να είναι πιο ουσιαστικός, τεκμηριωμένος και συμβατός με τις σύγχρονες ανάγκες του σχολείου.

Όσον αφορά τον διάλογο με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, η Ομοσπονδία θεωρεί ανησυχητικό το μήνυμα που εκπέμπεται όταν δηλώνεται ότι «οι εκπαιδευτικές οργανώσεις δεν έχουν αλλάξει τις θέσεις τους» και ότι τελικά «η Βουλή θα λάβει τις αποφάσεις».

Η Ομοσπονδία Γονέων αντιλαμβάνεται πως η Πολιτεία επιθυμεί να προχωρήσουν οι μεταρρυθμίσεις, όμως ο διάλογος με τους εμπλεκόμενους φορείς δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως τυπική διαδικασία χωρίς ουσιαστική διάθεση συναίνεσης και συνδιαμόρφωσης, αναφέρεται.

Η Ομοσπονδία Συνδέσμων Γονέων Δημοτικών Σχολείων Λευκωσίας αναφέρει ότι έχει καταθέσει εγγράφως, με λεπτομερή τεκμηρίωση, πρόταση για θεσμική συμμετοχή των γονέων στη διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου.

«Δυστυχώς, μέχρι σήμερα δεν υπήρξε καμία επίσημη ανταπόκριση ή ουσιαστική αναφορά στο αίτημά μας αυτό, το οποίο θεωρούμε ότι μπορεί να προσδώσει διαφάνεια, αντικειμενικότητα και γονική εμπιστοσύνη στο εκπαιδευτικό σύστημα», προσθέτει.

«Πιστεύουμε ότι οι γονείς μπορούν να έχουν εποικοδομητικό ρόλο, στη βάση θεσμικού πλαισίου, σε θέματα αξιολόγησης και βελτίωσης της σχολικής μονάδας. Ελπίζουμε η Υπουργός να ανταποκριθεί θετικά σε αυτή την πρόσκληση για ουσιαστική συνεργασία», σημειώνει.

Η Ομοσπονδία αναφέρει, επίσης, ότι δεν απαξιώνει τον ρόλο των εκπαιδευτικών συνδικαλιστικών οργανώσεων.

«Αντιθέτως, αναγνωρίζει ότι πολλά από τα αιτήματα που έχουν κατά καιρούς τεθεί –όπως μικρότερα τμήματα, επιμόρφωση, στήριξη της ειδικής εκπαίδευσης– διαθέτουν παιδαγωγική βάση και υπηρετούν ουσιαστικές ανάγκες του σχολείου. Παράλληλα όμως, εκτιμούμε ότι είναι αναγκαίο να επαναπροσδιοριστεί η ισορροπία μεταξύ συνδικαλιστικών και εκπαιδευτικών στόχων, ώστε να μην χάνεται ο πυρήνας της αποστολής του δημόσιου σχολείου: η διασφάλιση ποιοτικής, δίκαιης και παιδοκεντρικής εκπαίδευσης», προσθέτει.

Ακόμη, εκφράζει την προσδοκία και την ευχή όλες οι πλευρές να επιδείξουν ενότητα σκοπού και πνεύμα συνεργασίας και δηλώνει έτοιμη να συμβάλει εποικοδομητικά σε οποιονδήποτε διάλογο ή πρωτοβουλία που υπηρετεί το κοινό καλό της παιδείας, με υπευθυνότητα και ειλικρινή διάθεση συνεργασίας.

«Ελπίζουμε ότι το επόμενο διάστημα θα ανοίξει ένας κύκλος θεσμικού διαλόγου, όπου η φωνή των γονιών θα έχει ουσιαστική θέση. Η Ομοσπονδία είναι πρόθυμη να συμμετάσχει με τεκμηρίωση, σύνεση και γνώμονα το παιδί», καταλήγει η Ομοσπονδία, στην ανακοίνωσή της.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΠΗΓΗ: Ανακοινώσεις

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση