ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Πρ. Προδρόμου: Με καινοτομίες και δράσεις αρχίζει η νέα σχολική χρονιά

Σε συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού με θέμα την έναρξη της σχολικής χρονιάς

ΠΗΓΗ: Ανακοινώσεις

Ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου παρέστη σήμερα σε συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού με θέμα την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Στη συνέχεια, ο Υπουργός Παιδείας προέβη σε δηλώσεις, στο Υπουργείο.

Συγκεκριμένα, ο κ. Προδρόμου ανέφερε ότι: «Η σχολική χρονιά αρχίζει κανονικά και η στελέχωση των σχολείων έχει γίνει έγκαιρα». «Όπως και πέρσι», επισήμανε, «η στελέχωση ολοκληρώθηκε νωρίτερα από τα προηγούμενα χρόνια» και εξέφρασε τις ευχαριστίες του γι’ αυτό στην Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας. Σημείωσε, επίσης, ότι τα βιβλία βρίσκονται στα σχολεία και θα διανεμηθούν.

Όπως γνωρίζετε, ανέφερε στη συνέχεια ο Υπουργός Παιδείας, «η λειτουργία των σχολείων -όπως και όλων των άλλων ανάλογων δημόσιων χώρων- θα γίνεται με τον κανόνα του Υγειονομικού Πιστοποιητικού (SafePass) και τα σχολεία, θα λειτουργήσουν με φοίτηση με φυσική παρουσία, τηρώντας το σχετικό Υγειονομικό Πρωτόκολλο».

Όσον αφορά στο Υγειονομικό Πρωτόκολλο, αυτό, όπως ανέφερε ο κ. Προδρόμου,  «έχει διαβιβαστεί στα σχολεία και οι διευθύνσεις ασχολούνται με την εφαρμογή του σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, όπως έκαναν και την προηγούμενη σχολική χρονιά». Ουσιαστικά, ανέφερε ο Υπουργός Παιδείας, «είτε αφορά στο Πρωτόκολλο είτε στην οργάνωση των σχολικών χώρων (θρανία κ.λπ.), συνεχίζουμε  όπως λειτουργούσαν ομαλά τα σχολεία τον περασμένο Ιούνιο».

Στη συνέχεια, σημείωσε ότι θα γίνουν επιμορφωτικά σεμινάρια για διευθύνσεις και άλλα στελέχη των σχολείων (π.χ. προσωπικό Ειδικών Σχολείων) και ότι θα διανεμηθεί ενημερωτικό βιβλιάριο σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες.

Ο κ. Προδρόμου τόνισε ακολούθως ότι στην έναρξη αυτής της σχολικής χρονιάς έχουμε δυο συγκριτικά πλεονεκτήματα, αυτά, όπως ανέφερε, είναι: «Πρώτον, η εμπειρία που έχουμε αποκτήσει. Δηλαδή, οι διευθύνσεις των σχολείων και οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν πλέον πολύ καλά τι πρέπει να κάνουν και έχουν αποδείξει ότι μπορούν να διασφαλίσουν τη λειτουργία των σχολείων τηρώντας τους απαραίτητους κανόνες υγειονομικής προστασίας». Το ίδιο όμως, πρόσθεσε, «ισχύει σε πολύ μεγάλο βαθμό και για τους  μαθητές και τις μαθήτριές μας, που έχουν εμπεδώσει και ξέρουν τι πρέπει να εφαρμόζουν για την υγειονομική προστασία τους». Το σχολείο, λοιπόν, επισήμανε ο Υπουργός Παιδείας,  «εκτός από όλα τα άλλα, έχει διδάξει και η σχολική εμπειρία έχει επιτρέψει στα παιδιά να εμπεδώσουν τους βασικούς κανόνες υγειονομικής προστασίας».

Το δεύτερο και νομίζω σπουδαιότερο πλεονέκτημα που έχουμε στην έναρξη αυτής της σχολικής χρονιάς, ανέφερε ο Υπουργός Παιδείας, είναι ο εμβολιασμός. «Με την παρουσία των εκπαιδευτικών της Μέσης Εκπαίδευσης στα σχολεία», σημείωσε ο κ. Προδρόμου, «έχουμε συγκεντρώσει στοιχεία που δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί Μέσης είναι κατά περίπου 78-80 % εμβολιασμένοι. Σε μερικές μέρες θα μάθουμε και για τους μαθητές/μαθήτριες και για τους εκπαιδευτικούς Δημοτικής».

Στη συνέχεια, ο Υπουργός ανέφερε ότι «θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να ενθαρρύνουμε και να προωθήσουμε περαιτέρω τον εμβολιασμό. Για τον σκοπό αυτό, πρόσθεσε, στα σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης θα διεξαχθούν επιμορφωτικές ενημερώσεις, από ειδικούς, για την πανδημία, την εξέλιξή της αλλά και για τα οφέλη του εμβολιασμού». Ταυτόχρονα, ανέφερε ότι «θα οργανωθούν κινητές μονάδες εμβολιασμού στα σχολεία για να διευκολύνουμε τον εμβολιασμό των μαθητών και μαθητριών».

Επιπρόσθετα, ο κ. Προδρόμου επισήμανε ότι «θα ενθαρρύνουμε και τη χρήση προστατευτικής μάσκας προσώπου στον Β’ Κύκλο των Δημοτικών Σχολείων και  εξετάζουμε το ενδεχόμενο να διανεμηθούν κάποιες μάσκες στα παιδιά του Β’ Κύκλου, ούτως ώστε να ενθαρρύνουμε στην πράξη τη χρήση τους».

Στη συνέχεια, ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι: «Φέτος θα έχουμε συνολικά 107.143 μαθητές και μαθήτριες στα δημόσια σχολεία σε όλες τις βαθμίδες και  συμπεριλαμβανόμενων και άλλων 22-23 χιλιάδων στην ιδιωτική εκπαίδευση, θα έχουμε συνολικά περί τις 130 χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες στα θρανία».

Όσον αφορά στην απασχόληση εκπαιδευτικών, στα δημόσια σχολεία, πρόσθεσε ο κ. Προδρόμου, «θα έχουμε συνολικά περίπου 13.500 εκπαιδευτικούς». Το Υπουργικό Συμβούλιο, επισήμανε, «ενέκρινε πρόσφατα την αύξηση της οροφής του ΥΠΠΑΝ κατά 246 εκπαιδευτικούς. Και αυτό συμβαίνει ενώ ο αριθμός των μαθητών μειώθηκε συνολικά κατά 2.290. Ως εκ τούτου, ο αριθμός μαθητών ανά εκπαιδευτικό στη Δημοτική Εκπαίδευση έχει μειωθεί από 9,2 πέρσι σε 8,7 (το 2018-19 ήταν 9,8) και στη Μέση από 6,7 πέρσι σε 6,4 φέτος (το 2018-19 ήταν 6,9) -και επειδή γίνονται κάποιες σχετικές συζητήσεις σχετικά με τις συμβάσεις διορισμού που παραχωρούνται στη Δημοτική, επειδή φέτος έχουμε μια μείωση των τμημάτων στα δημοτικά (αλλά αύξηση στα νηπιαγωγεία) λόγω μεταβολής στον μαθητικό πληθυσμό πρέπει να σημειώσω ότι συνολικά, συμπεριλαμβανόμενων και των εκπαιδευτικών της Ειδικής Εκπαίδευσης, οι παραχωρούμενες συμβάσεις αυξήθηκαν κατά 35 στα δημοτικά και 28 στα νηπιαγωγεία.  

Με δεδομένο ότι είναι η τρίτη συνεχόμενη σχολική χρονιά που η λειτουργία των σχολείων επηρεάζεται από την πανδημία, επισήμανε στη συνέχεια ο κ. Προδρόμου, «έχει ληφθεί μέριμνα για να διερευνηθούν τυχόν κενά ή ελλείψεις που μπορεί να δημιουργούνται, προκειμένου το σχολείο στοχευμένα να προωθήσει δράσεις ενίσχυσης και αποκατάστασης». Θα γίνουν λοιπόν, σημείωσε ο Υπουργός Παιδείας, «διαγνωστικά τεστ στην Προδημοτική και το Δημοτικό Σχολείο. Διευκρινίζεται ότι αυτή η πρακτική για διαγνώσεις σε Προδημοτική και στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού είναι κάτι που θα καθιερωθεί ασχέτως της πανδημίας. Διότι θα είναι εξαιρετικά σημαντικό να γνωρίζουμε για τυχόν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και ανάγκες των παιδιών, για να προσαρμόζεται έγκαιρα η παιδαγωγική και άλλη πλαισίωση που χρειάζονται. Όμως με τα δεδομένα της πανδημίας θα μπορέσουμε να διαπιστώσουμε και για τυχόν μαθησιακά κενά. Ανάλογες οδηγίες δίνονται στο Γυμνάσιο, ενώ στο Λύκειο θα έχουμε ακριβείς μετρήσεις μέσα από τη γραπτή αξιολόγηση τετραμήνων. Όσον αφορά στα ευρήματα της αξιολόγησης και κάποιες επιβαλλόμενες διορθωτικές δράσεις, θα μιλήσουμε στο επόμενο χρονικό διάστημα -υπάρχουν ζητήματα που πρέπει να αποφασισθούν».

Την ίδια ώρα, σε συνεργασία με τους ειδικούς επιστήμονες που αποτέλεσαν την επιτροπή για ψυχολογική ενδυνάμωση του πληθυσμού γενικότερα, της οποίας προήδρευε ο Πανεπιστημιακός δρ Κωνσταντίνος Φελλάς -μετά από συνεννοήσεις που έγιναν και αξιοποιώντας και υπηρεσίες του ΥΠΠΑΝ, όπως είναι η Υπηρεσία  Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας- θα προχωρήσουμε σε μια γενική έρευνα σε όλα τα σχολεία για να διαπιστώσουμε τυχόν ψυχο-συναισθηματικές επιδράσεις της πανδημίας και αναλόγως να σχεδιαστούν κάποιες ενισχυτικές δράσεις των σχολείων.

Κλείνοντας, ο Υπουργός αναφέρθηκε σε κάποιες καινοτομίες και ενισχυτικές δράσεις που θα εφαρμοστούν από αυτή τη σχολική χρονιά, αρχίζοντας, όπως ανέφερε, με:

- Την πολιτική δυο ξένων γλωσσών στο σχολείο με γενίκευση της Γαλλικής στο Λύκειο.

- Επίσης, δοκιμάζεται ο θεσμός του ολοήμερου γυμνασίου, με πιλοτικό πρόγραμμα στο Παγκύπριο Γυμνάσιο, με έμφαση στην ελληνική γλώσσα και τις κλασικές σπουδές και, ταυτόχρονα, την εισαγωγή διαθεματικής STEM, δηλαδή Επιστήμης, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών. Αυτό το πρόγραμμα θα μας δώσει την ευκαιρία να δούμε στην πράξη και την περαιτέρω αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας, αλλά και την εισαγωγή της Ρομποτικής.

- Αρχίζει, επιπρόσθετα, μια διαδικασία οριζόντιας ένταξης της ψηφιακής τεχνολογίας σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης και προετοιμασίας μας για τις ψηφιακές τάξεις διδασκαλίας, τις 6.600 τάξεις, οι οποίες σύμφωνα με τον προγραμματισμό -και μέσα από το διαγωνισμό που έχει προκηρυχθεί- θα είναι έτοιμες σε ένα χρόνο.

- Παράλληλα, άρχισε μια διαδικασία επαναξιολόγησης, αναθεώρησης και προσαρμογής των Αναλυτικών Προγραμμάτων. Σε αυτό το εγχείρημα θα ληφθεί βεβαίως υπόψη η ανάγκη συσσωμάτωσης των δυνατοτήτων που μας δίνει η ψηφιακή τεχνολογία.Γίνεται συστηματικότερη προσπάθεια για την κατάλληλη προετοιμασία και ομαλή ένταξη των μαθητών/τριών με μεταναστευτική βιογραφία με ενισχυμένα προγράμματα και συντεταγμένη προσπάθεια ούτως ώστε να μαθαίνουν πρώτα τη γλώσσα και μετά να μπαίνουν στο σχολείο

- Εφαρμόζεται το πρόγραμμα ομαλής μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο.

- Παράλληλα, σε αυτό το σχολικό έτος, ο αριθμός των σχολείων που εντάσσονται στο Πρόγραμμα ΔΡΑ.Σ.Ε. (το οποίο τώρα ονομάζεται ΔΡΑ.Σ.Ε.+), με όλα τα ευεργετικά αποτελέσματα, αυξάνεται από 102 σε 170, ενώ αυξάνεται έτσι και ο χρόνος διδασκαλίας της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας για παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία.

-  Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για την καταπολέμηση της Σεξουαλικής Κακοποίησης και Εκμετάλλευσης Παιδιών και της Παιδικής Πορνογραφίας, μετά από σχετικές επιμορφώσεις εκπαιδευτικών ελήφθη πρόνοια για την εισαγωγή σχετικών διδακτικών προτάσεων στην Προδημοτική και την Α’ Δημοτικού σε μια ενότητα που έχει σχέση με το παιδί και το σώμα του.

-  Πρόσθετη δράση είναι η ενίσχυση των εκπαιδευτικών δημοτικής με τον θεσμό υπεύθυνου τμήματος σε 4 από τις 6 τάξεις, στη συνέχεια, την επόμενη χρονιά, θα επεκταθεί.

-  Επιπρόσθετα, έχουμε στο τραπέζι την Πρόταση ενός νέου σχεδίου αξιολόγησης  Εκπαιδευτικού Έργου και Εκπαιδευτικών γίνονται οι διαβουλεύσεις που προγραμματίζεται να ολοκληρωθούν σε μερικές εβδομάδες – ελπίζω ότι μέχρι το τέλος του ημερολογιακού έτους θα έρθει πρόταση για συζήτηση και έγκριση στη Βουλή.

-  Τέλος, παραχωρείται φέτος χρόνος και στις διευθύνσεις Δημοτικής εν όψει της υιοθέτησης του νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου και Εκπαιδευτικών, για το οποίο βρισκόμαστε σε διαβουλεύσεις, και βεβαίως και αυτό είναι ένα μέτρο που θα βοηθήσει στη καλύτερη αντιμετώπιση των τόσων προκλήσεων, όπως είναι οι έκτακτες συνθήκες της πανδημίας, η ανάγκη μεγαλύτερης προσπάθειας για τα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία και η ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο», ανέφερε καταληκτικά ο Υπουργός Παιδείας.

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΠΗΓΗ: Ανακοινώσεις

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση