
Του Έκτορα Γεωργίου
Μετά από έντονες διαβουλεύσεις το προηγούμενο διήμερο με τους συνδέσμους των διευθυντών, των επιθεωρητών Μέσης Εκπαίδευσης αλλά και τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας ξεκίνησε την κατ' άρθρο συζήτηση του σχεδίου αξιολόγησης εκπαιδευτικών. Κατά την συνεδρία, η συζήτηση εστιάστηκε προς την πρόνοια του νομοσχεδίου αναφορικά με το νέο ρόλο που αναμένεται να δημιουργηθεί σύμφωνα με το νομοσχέδιο, αυτόν του ανώτερου εκπαιδευτικού.
Από πλευρά Δημοκρατικού Συναγερμού, διά στόματος Γιώργου Κάρουλα, εκφράστηκε η διαφωνία με αυτό τον όρο σημειώνοντας ότι θα πρέπει να διαγραφεί από το το νομοσχέδιο, καθώς όπως είπε θα διαταραχθεί η ιεραρχία τα σχολεία. Συγκεκριμένα σημείωσε πως δεν γίνεται ο ανώτερος εκπαιδευτικός και ο βοηθός διευθυντής να είναι στο ίδιο επίπεδο μισθολογικά αλλά και σύγκρουση κάποιον αρμοδιοτήτων.
Ο αναπληρωτής πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας Χρύσανθος Σαββίδης, έκανε σαφές ότι το ΔΗΚΟ είναι υπέρ του θεσμού του ανώτερου εκπαιδευτικού, ενώ έδωσε το παράδειγμα που εφαρμόζεται σε πανεπιστήμια του εξωτερικού. Παρ' όλ' αυτά ζήτησε διευκρινίσεις για τα καθήκοντα του.
Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Ανδρέας Καυκαλιάς, επισήμανε ότι στους προϋπολογισμούς του υπουργείου δεν γίνεται αναφορά για τον όρο «ανώτερο εκπαιδευτικός» και διερωτήθηκε αν προκύπτει κάποιο νομικό κενό, ενώ ζήτησε διευκρινίσεις ως προς τα καθήκοντα του και την ανέλιξη του. Επιπλεόν σημειωσε οτι ακόμα δεν εχουν λαβει διευρκηνησεις αναφορικά με το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και τον κίνδυνο επιβολής προστίμου 60 εκατομμυρίων ευρώ.
Από πλευράς ΔΗΠΑ και Αλέκου Τρυφωνίδη εκφράστηκε η άποψη ότι ο ανώτερος εκπαιδευτικός θα πρέπει να μείνει ως έχει στο νομοσχέδιο ωστόσο θα πρέπει να διασαφηνιστούν τα καθήκοντα του. Ο Αντρέας Αποστόλου, ανεξάρτητος βουλευτής, σημείωσε ότι θα πρέπει να παραμείνει ως έχει ο εν λόγω θεσμός.
Όχι απο υποργείο
Η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου με παρεμβαση της στην επιτροπή, τόνισε ότι άνωτερος εκπαιδευτικός είναι ένας ρόλος που υπάρχει σχεδόν σε όλες τις χώρες, συμπληρόνοντας ότι ειναι μια επιβραβυση για τον εκαπιδευτικό αυτός ο θεσμός. Ξεκαθάρισε μάλιστα ότι υπάρχει διαχωρισμός του ανώτερου εκπαιδευτικού και του Βοηθού Διευθυντή, ενώ μίλησε και για ασφαλιστικές δικλίδες. Παράλληλα έγινε σαφές απο το υποργείο ότι διαφωνεί με την διαγραφή της εν λόγω πρόνοιας του νομοσχεδίου.
Ο ρόλος του ανώτερου εκπαιδευτικού
Όπως λέχθηκε εντός της επιτροπής, ανώτεροι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να γίνουν οι εκπαιδευτικοί που έχουν συμπληρώσει 13 χρόνια στην εκπαίδευση και δεν έχουν ενδιαφέρον διοικητικά καθήκοντα, ενώ θα αποτελούν μέντορα τόσο για τους μαθητές όσο και για άλλους εκπαιδευτικούς.
Επιπλέον ο Ανώτερος Εκπαιδευτικός θα μπορεί να διεκδικήσει διευθυντική θέση εφόσον περάσουν δέκα χρόνια σε αυτή την θέση, ενώ σε περίπτωση που επιλέξει να διεκδικήσει θέση θα πρέπει πρώτα να περάσει από επιμόρφωση.



























