ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Χειριστές καμερών: Μέτρα Αστυνομίας για αυθαίρετες ενέργειες και ασφάλεια

Η Αστυνομία αναγνωρίζει το πρόβλημα της μη συμμόρφωσης χειριστών καμερών με τις οδηγίες που τους είχε δώσει, ενώ πάρθηκαν αποφάσεις για την προστασία τους από επιθέσεις.

Του Παύλου Νεοφύτου

Στη λήψη μέτρων έχει προχωρήσει αυτές τις μέρες η Αστυνομία, ώστε να συμμορφώσει τους χειριστές κινητών καμέρων της εταιρείας φωτοεπισήμανσης, μετά από διαπίστωση σοβαρών τροχαίων παραβάσεων (στάθμευση σε στάσεις λεωφορείων / σε πεζοδόμια / πίσω από δέντρα ή θάμνους, παραβίαση του ορίου ταχύτητας κ.α.), που συνεχίζουν να δημιουργούν αντιδράσεις διαμαρτυρίας από πλευράς πολιτών, κυρίως με αναρτήσεις φωτογραφιών σε Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Την ίδια ώρα οι Αρχές επικεντρώθηκαν και στη λήψη εκείνων των μέτρων που θα εγγυηθούν την ασφάλεια των υπαλλήλων που βρίσκονται στα βαν με τις κινητές κάμερες, αφού το τελευταίο διάστημα έχουν αυξηθεί οι επιθέσεις εναντίον τους.

«Η Αστυνομία αναγνωρίζει το πρόβλημα της μη συμμόρφωσης των χειριστών καμερών με τις οδηγίες που είχαμε δώσει αρχικά στους προϊσταμένους τους», δήλωσε στην «Κ» ο αρχιλοχίας του Τμήματος Τροχαίας Αρχηγείου Αστυνομίας, Τάσος Ασιήκκης. Όπως είπε, «είναι προφανές ότι οι κάποιοι υπάλληλοι προέβησαν σε αυθαίρετες ενέργειες, αυτόβουλα και χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τις οδηγίες που τους δόθηκαν από την Αστυνομία, με αποτέλεσμα να σταθμεύουν εκεί που δεν πρέπει και να ενεργούν όπως θέλουν, εξού και οι φωτογραφίες που κάνουν τον γύρο του διαδικτύου».

Μετά τα περιστατικά άσκησης βίας κατά υπαλλήλων της εταιρείας, αποφασίστηκε να μην τους επιτρέται να σταθμεύουν για ελέγχους σε απομονωμένες περιοχές.

Σε ερώτηση, εάν ένας αστυνομικός λειτουργός μπορεί να προβεί σε καταγγελία οδηγού βαν με κινητή κάμερα, ο κ. Ασιήκκης απάντησε καταφατικά, τονίζοντας την ίδια ώρα ότι «είναι τραγελαφικό να εκδίδεις εξώδικο σε κάποιον, ο οποίος θα έπρεπε να είναι υπόδειγμα».

Οι αποφάσεις και οι οδηγίες σε Αστυνομικούς Σταθμούς

Η Αστυνομία έχει προχωρήσει στη λήψη συγκεκριμένων μέτρων, ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα. Σύμφωνα με τον κ. Ασιήκκη, πάρθηκαν αποφάσεις και δόθηκαν οδηγίες σε όλες τις Αστυνομικές Διευθύνσεις για τα εξής:

  • Αύξηση των ελέγχων των βαν με τις κινητές κάμερες από τα αστυνομικά περίπολα, ελέγχοντας ότι σταθμεύουν σε σημεία που συμφωνούν με τις αστυνομικές οδηγίες.
  • Οι Αστυνομικές Διευθύνσεις να επαναξιολογήσουν τα σημεία που θεωρούν κατάλληλα στο οδικό δίκτυο για διεξαγωγή των ελέγχων από τις κινητές συσκευές και να υποβάλουν στο Αρχηγείο Αστυνομίας σχετικό κατάλογο, ώστε να αποφασιστεί ποια άλλα σημεία μπορούν να συμπεριληφθούν, με βασικό κριτήριο να μην έχουν ούτε τεχνικά ούτε φυσικά εμπόδια.

Όπως τόνισε ο κ. Ασίηκκης, η Αστυνομία λαμβάνει υπόψη τις φωτογραφίες πολιτών που αναρτούνται στο διαδίκτυο με σκοπό να καταγγελθούν οι πρακτικές ορισμένων χειριστών καμερών και γι’ αυτόν τον λόγο βρίσκεται σε αυξημένη επαγρύπνηση για το θέμα. Σημείωσε ότι δόθηκαν οδηγίες και στους βαθμοφόρους αστυνομικούς που ελέγχουν τα μέλη της Αστυνομίας εάν εφαρμόζουν σωστά τις οδηγίες ελέγχου, να επιτηρούν επίσης και τους υπαλλήλους της ιδιωτικής εταιρείας φωτοεπισήμανσης.

Μέτρα για την ασφάλεια των χειριστών, μετά τα περιστατικά βίας

Ένα άλλο σοβαρό θέμα που αφορά τους χειριστές καμερών βρίσκεται στον αντίποδα και αφορά την ασφάλειά τους. Η Αστυνομία διαπίστωσε ότι το τελευταίο διάστημα έχουν αυξηθεί τα περιστατικά βίας εναντίον τους, λαμβάνοντας για αυτόν τον σκοπό επαυξημένα μέτρα προστασίας τους. Ένα από αυτά είναι να μην τους επιτρέπεται να σταθμεύουν για έλεγχο σε απομονωμένες περιοχές.

«Υποβαθμίζεται ένα σπουδαίο εργαλείο»

«Συμπεριφορές, όπως αυτές που παρουσιάζουν κάποιοι χειριστές καμερών υποβαθμίζουν στα μάτια των πολιτών ένα σπουδαίο εργαλείο για μείωση των τροχαίων παραβάσεων», δήλωσε στην «Κ» ο σύμβουλος οδικής ασφάλειας και ερευνητικός συνεργάτης στο CERIDES – Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Ιάσονας Σενέκης. Τόνισε ότι το Υπουργείο Μεταφορών, το οποίο πληρώνει τα χρηματικά ποσά για τη σύμβαση με την ιδιωτική εταιρεία, πρέπει να παρέμβει και μαζί με την εταιρεία και την Αστυνομία να βρουν τους τρόπους να γίνεται η χρήση και η εφαρμογή του συστήματος φωτοεπισήμανσης μέσα στα πλαίσια του νόμου. «Οι χειριστές καμερών πρέπει να συμπεριφέρονται σωστά, να αποτελούν το υπόδειγμα για τους υπόλοιπους, όπως αποτελεί η Αστυνομία», είπε.

Περιγράφοντας την εικόνα σε χώρες του εξωτερικού, ο κ. Σενέκης ανάφερε ότι «για τη χρήση των κινητών καμερών σε διάφορα σημεία των δρόμων, λαμβάνονται όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας. Ακόμη κι αν συμβαίνει η κάμερα να μην είναι ορατή, π.χ. πίσω από ένα φορτηγό που κάνει εργασίες στον δρόμο ή πάνω σε μια γέφυρα, οι εταιρείες και οι χειριστές φροντίζουν να λαμβάνουν όλα τα μέτρα ασφαλείας. Πρέπει και οι ίδιοι οι χειριστές να είναι ασφαλείς, αλλά και να μη δημιουργούν προβλήματα στην κυκλοφορία των οχημάτων ή στη διέλευση των πεζών, όπως με την υπερβολική ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο ή τη στάθμευση σε πεζοδρόμια».

Το θέμα στη Βουλή

Για περιστατικά ασυδοσίας από πλευράς των χειριστών καμερών του συστήματος φωτοεπισήμανσης, έγινε λόγος στη Βουλή (Πέμπτη, 11 Μαΐου). Το θέμα έθεσε ενώπιον του υπουργού Μεταφορών Αλέξη Βαφεάδη και των εκπροσώπων του Τμήματος Τροχαίας Αρχηγείου ο αναπληρωτής πρόεδρος της Επιτροπής και βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα, στο πλαίσιο συζήτησης του κυκλοφοριακού προβλήματος. «Πρέπει να σταθούμε σε αυτό το θέμα, διότι μπορεί να μην είναι άμεσα συνδεδεμένο με το κυκλοφοριακό πρόβλημα, αλλά, από τα παραδείγματα που έχουμε και τις αναφορές που ακούμε, πέραν των όσων βλέπουν το φως της δημοσιότητας μέσω των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, τολμώ να πω -και παρακαλώ εξετάστε το- ότι υπάρχει ασυδοσία από τους λειτουργούς της ανάδοχου εταιρείας», τόνισε.

Στη συνέχεια o κ. Κώστα αναφέρθηκε σε παραδείγματα: «Βλέπουμε οδηγούς των βαν με τις κάμερες, να τρέχουν στον αυτοκινητόδρομο πέραν του ορίου ταχύτητας. Τους εντοπίζουμε να σταθμεύουν σε στάσεις λεωφορείων, να σταθμεύουν στην απέναντι πλευρά του δρόμου και να ελέγχουν τα οχήματα που κινούνται από την απέναντι πλευρά του δρόμου. Επίσης τοποθετούν τις κάμερες ακριβώς εκεί που βρίσκεται η γραμμή αλλαγής ορίου ταχύτητας, όταν π.χ. από 70 km/ώρα ξαφνικά γίνεται 50 km/ώρα».

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αναπληρωτής πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών ζητήσε όπως το θέμα για τις κάμερες του συστήματος φωτοεπισήμανσης επανέλθει άμεσα για συζήτηση στη Βουλή, για να θέσει ξανά το ζήτημα των πρακτικών που εφαρμόζουν χειριστές των καμερών.

ΣΧΟΛΙΑ

Πρότερον, επι τουρκοκρατίας και αγγλοκρατίας ονομάζονταν… ρουφιάνοι. Τώρα χειριστές καμερών, κράτους εν κράτει υπάλλοιλοι, με παράκαμψη της Αστυνομίας με δικόν τους Σύνταγμα και Νόμους, εκ της ιδιωτικής Εταιρείας δράσεως, με τις ήδη παραχωρηθείσες Εξουσίες, εκ της δεκαετούς διακυβέρνησης και εν συνεχεία, τις οποίες η Αστυνομία ωραιοποιεί ακράτως.

Γ. Αργυρού
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Παύλου Νεοφύτου

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση

Οικονομικά σκάνδαλα, παιχνίδια εξουσίας και εικόνες που δακρύζουν – Έξι περιπτώσεις που ταλάνισαν την Εκκλησία της Κύπρου ...
Kathimerini.com.cy
 |  ΚΥΠΡΟΣ