ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ακυρώσεις, καθυστερήσεις και απεργίες - Ποιοι προορισμοί βρίσκονται στο κόκκινο

Τι να γνωρίζουν και τι να προσέξουν όσοι ετοιμάζονται να ταξιδέψουν

Του Ανδρέα Κόκκινου

Πληθαίνουν το τελευταίο διάστημα τα περιστατικά που αφορούν μεγάλες καθυστερήσεις, ακυρώσεις πτήσεων ή αποσκευές που χάνονται με το χάος που δημιουργείται σε πολλά αεροδρόμια να επιφέρει μεγάλη ανησυχία σε όσους προτίθενται να ταξιδέψουν.

Αεροδρόμια και αεροπορικές εταιρείες αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες ανάγκες επιβατικής κίνησης που παρουσιάζονται την ώρα που ο κόσμος δύο και πλέον χρόνια μετά την άφιξη της πανδημίας επιχειρεί να επιστρέψει και στην… ταξιδιωτική πραγματικότητα.

Στην ακύρωση 3.100 πτήσεων προχωρά η Lufthansa, έπειτα από ένα κύμα κρουσμάτων κορωνοϊού που επιδείνωσε τις ελλείψεις προσωπικού, εντείνοντας το χάος που επικρατεί στα αεροδρόμια

Βρετανία και Γερμανία ο όγκος του προβλήματος

Μιλώντας στην «Καθημερινή» ο Επίτιμος Πρόεδρος του Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Πρακτόρων, κύριος Άκης Κελεπέσιης έκανε μία πρώτη αποτίμηση των προβλημάτων που παρατηρούνται, κυρίως σε ότι αφορά χώρες -και κατ’επέκταση αεροδρόμια- που παραδοσιακά επισκέπτονται οι Κύπριοι. «Τα σοβαρότερα ζητήματα εντοπίζονται στη Βρετανία και την Γερμανία ενώ αν έπρεπε να προσθέσω και μία τρίτη χώρα θα έλεγα την Ολλανδία» ανέφερε αρχικά. Το ζήτημα της υποστελέχωσης των αεροδρομίων αλλά και των αεροπορικών εταιρειών αποτελεί τον κύριο πυρήνα του προβλήματος όμως αυτό δεν είναι το μοναδικό ζήτημα. Η παγκόσμια αύξηση των κρουσμάτων σύμφωνα με τον κύριο Κελεπέσιη αποτελεί ιδιαίτερα επιβαρυντικό παράγοντα αφού διογκώνει το φόρτο εργασίας στις ήδη υποστελεχωμένες μονάδες δημιουργώντας σχεδόν φυσιολογικά ένα χάος.

Επίσης συγκεκριμένα παρατηρούνται προβλήματα σε αεροδρόμια που αποτελούν μεταγωγικούς σταθμούς, εξυπηρετώντας δηλαδή τις πτήσεις με ανταπόκριση (connection flights). Περιπτώσεις όπου ο χρόνος που μεσολαβεί μεταξύ των δύο πτήσεων είναι κάτω της μίας ώρας και με την καθυστέρηση που παρατηρείται στην πραγματοποίηση των διαδικαστικών (έλεγχοι διαβατηρίων, ταυτότητες, check-in) αρκετοί είναι αυτοί που δεν προλαβαίνουν χάνοντας πτήσεις. Το πρόβλημα γίνεται ακόμη μεγαλύτερο όταν αφορά προορισμούς με περιορισμένη συνδεσιμότητα που δεν παρέχει άμεσα την επιλογή για άμεση αποβίβαση.

Μπαράζ ακυρώσεων με British και Lufthansa

Το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Βρετανίας, το Χίθροου του Λονδίνου, ζήτησε την περασμένη εβδομάδα από τις αεροπορικές εταιρείες να μειώσουν τις πτήσεις, καθώς δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τον αριθμό των επιβατών. Σύμφωνα με την εταιρεία αεροπορικών δεδομένων Cirium, ακυρώθηκαν 400 πτήσεις σε όλα τα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου μεταξύ 24 Ιουνίου και 30 Ιουνίου, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 158% από το ίδιο επταήμερο του 2019.

Στον αντίποδα, στην ακύρωση 3.100 πτήσεων προχωρά η Lufthansa, έπειτα από ένα κύμα κρουσμάτων κορωνοϊού που επιδείνωσε τις ελλείψεις προσωπικού, εντείνοντας το χάος που επικρατεί στα αεροδρόμια της Ευρώπης, καθώς ξεκινά η κρίσιμη περίοδος των καλοκαιρινών διακοπών. Η γερμανική αεροπορική εταιρεία ακύρωσε 2.200 εσωτερικά και ευρωπαϊκά δρομολόγια για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, σύμφωνα με το Bloomberg. Έρχονται να προστεθούν στις 900 ακυρώσεις που ανακοινώθηκαν νωρίτερα αυτόν τον μήνα. Η μετοχή της Lufthansa υποχωρεί έως και 3,3% στη Φρανκφούρτη.

Τι πρέπει να γνωρίζετε εάν θα ταξιδέψετε

Τι πρέπει να προσέξουν όσοι ετοιμάζονται να ταξιδέψουν; Όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ της συναδέλφου Μαρίας Ηρακλέους στην «Οικονομική» όσοι θα ταξιδέψουν το επόμενο διάστημα θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για αλλαγές στο πρόγραμμα, και καθυστερήσεις. Προκειμένου να αποφύγουν στο μέτρο του δυνατού την ταλαιπωρία, αλλά και να μειώσουν το ρίσκο να χάσουν την πτήση τους, ο πρόεδρος του συνδέσμου ταξιδιωτικών πρακτόρων Κύπρου Βασίλης Σταματάρης εισηγείται στο ταξιδιωτικό κοινό:

- Να προτιμά τις απευθείας πτήσεις παρά τις πτήσεις με ενδιάμεσο σταθμό, ακόμα και αν είναι πιο ακριβές.

- Αν είναι απαραίτητος ο ενδιάμεσος σταθμός, καλύτερα να υπάρχει χρονική απόσταση μεταξύ των πτήσεων (ει δυνατόν >2 ώρες) ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος να χάσουν την πτήση λόγω καθυστερήσεων.

- Κάθε αεροπορική εταιρεία κάνει τις δικές της αναπροσαρμογές στις πτήσεις της, έτσι συστήνεται στο επιβατικό κοινό να επιλέγουν μία αεροπορική εταιρεία. Περισσότερες επιλογές αεροπορικών εταιρειών σε ένα ταξίδι, αυξάνει το ρίσκο για τον ταξιδιώτη, να μην εξυπηρετηθεί τελικά.

- Ο επιβάτης θα πρέπει να παρακολουθεί τις ειδοποιήσεις από τις αεροπορικές εταιρείες και να είναι σε επικοινωνία μαζί τους πριν την πτήση του, ώστε να επιβεβαιώσει την ακριβή ώρα αναχώρησης της πτήσης του. Αν η ειδοποίηση είναι της τελευταίας στιγμής φυσικά, τότε ακόμα και με αυτό τον τρόπο ο επιβάτης δεν είναι κατοχυρωμένος.

- Είναι σημαντικό το επιβατικό κοινό να μεταβαίνει έγκαιρα στο αεροδρόμιο ανάλογα με την ενημέρωση του ταξιδιωτικού γραφείου ή της αεροπορικής εταιρείας, τουλάχιστον 2 ώρες πριν την αναχώρηση της πτήσης αφού με τις ουρές επιβατών που δημιουργούνται ειδικότερα στα αεροδρόμια της Ευρώπης, είναι πιθανό ο επιβάτης να μην προλάβει να επιβιβαστεί στο αεροσκάφος.

- Να αποφεύγεται ο συνδυασμός πολλαπλών αερογραμμών, ειδικότερα τέτοια περίοδο. «Δεν είναι ό,τι σοφότερο να έχεις να αντιμετωπίσεις πολλές διαφορετικές εταιρείες σε ένα δρομολόγιο. Είναι καλύτερο να χρησιμοποιείται μια αεροπορική εταιρεία σε κάθε ταξίδι, στο μέτρο του δυνατού», αναφέρει ο κ. Σταματάρης.

- Να επιβεβαιώνεται ο ταξιδιώτης ότι υπάρχει συχνό πτητικό πρόγραμμα μεταξύ του αεροδρομίου αφετηρίας και του αεροδρομίου προορισμού, ώστε να υπάρχουν επιλογές σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης επιστροφής.

- Να γνωρίζει εκ των προτέρων τους κανόνες επιστροφής χρημάτων ή αποζημίωσης της κάθε αεροπορικής εταιρείας.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Ανδρέα Κόκκινου

Οικονομική: Τελευταία Ενημέρωση