ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Διάσωση της Eurostar με κρατική στήριξη από Βρετανία – Γαλλία

Οι δύο χώρες διαπραγματεύονται ένα πακέτο βοήθειας για την εταιρεία

Kathimerini.gr

Η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο διαπραγματεύονται ένα πακέτο βοήθειας για τη Eurostar International, την εταιρεία τρένων που συνδέει τη Μ. Βρετανία με την ηπειρωτική Ευρώπη, η οποία χτυπήθηκε δραστικά από την κρίση της πανδημίας. Η κίνηση των επιβατών της, που επιβιβάζονται στα βαγόνια και διαπλέουν μέσω σήραγγας τη Μάγχη, ουσιαστικά σχεδόν εκμηδενίστηκε. Ο αριθμός τους μειώθηκε κατά 95%, θέτοντας σε σοβαρό κίνδυνο την επιβίωσή της. Η Eurostar είχε απευθύνει έκκληση στη βρετανική κυβέρνηση του Μπόρις Τζόνσον να της χορηγήσει οικονομική ενίσχυση ανάλογη με αυτή που διαθέτει για αεροπορικές εταιρείες με καθηλωμένα αεροσκάφη, αν και δεν εμπίπτει σε κάποια σχετική πρόβλεψη.

Εις επίρρωσιν του αιτήματος αυτού στελέχη επιχειρήσεων, ακαδημαϊκοί και άλλοι απηύθυναν επιστολή στον υπουργό Οικονομικών της Βρετανίας Ρίσι Σουνάκ να στηρίξει μία καθ’ όλα βιώσιμη επιχείρηση, υπερβαίνοντας κάποια νομοθετικά κενά. Προ πανδημίας η Eurostar είχε επεκτείνει το δίκτυο των δρομολογίων της πέραν των κλασικών μεταξύ Λονδίνου – Παρισιού και Παρισιού – Βρυξελλών για να διασυνδέσει τη βρετανική πρωτεύουσα με τις Αλπεις, το Αμστερνταμ και τη νότια Γαλλία.

Στην εταιρεία συμμετέχει κατά 55% ο οργανισμός των γαλλικών σιδηροδρόμων SNFC, ο οποίος έχει επίσης οικονομικά προβλήματα, κατά 30% η εταιρεία διαχείρισης κεφαλαίων CDPQ, σε ποσοστό 10% τα βρετανικά κεφάλαια Hermes Infrastructure, με δραστηριότητες σε έργα υποδομών, και σε ποσοστό 5% οι βελγικοί σιδηρόδρομοι SNCB.

Αν και κατά πλειοψηφία ανήκει στη Γαλλία, η Eurostar έχει έδρα στο Λονδίνο, εξ ου και απαιτείται από κοινού δράση. Οι συνομιλίες επικεντρώνονται στην υποστήριξη, που εναρμονίζεται με τα συμφέροντα και των δύο χωρών, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Γαλλίας, Ζαν-Μπαπτίστ Τζεμπαρί. Ο Συντηρητικός πρόεδρος της επιτροπής μεταφορών του Κοινοβουλίου του Ηνωμένου Βασιλείου, Χουβ Μέριμαν, κάλεσε χθες αμφότερες τις κυβερνήσεις να δεσμευθούν για τη στήριξη της εταιρείας, η οποία συνεισφέρει στη βρετανική οικονομία με 800 εκατ. λίρες ετησίως, δηλαδή 1,1 δισ. δολάρια. Μία υπό συζήτηση επιλογή θα μπορούσε να ήταν η χορήγηση κεφαλαίων από την Τράπεζα της Αγγλίας στο πλαίσιο του προγράμματος για την παροχή διευκολύνσεων προς πληττόμενες από την πανδημία επιχειρήσεις – η Eurostar είναι επιλέξιμη για την ενίσχυση παρά το πλειοψηφικό πακέτο, που κατέχει η Γαλλία, όπως επισημαίνει το Bloomberg.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X