ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

ΔΟΣ - Επιδείνωση σε οικονομικό και καταναλωτικό κλίμα

Η μείωση του ΔΟΣ οφείλεται στην αποδυνάμωση του επιχειρηματικού κλίματος στους τομείς των υπηρεσιών και της μεταποίησης, αλλά και στην κάμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης

ΚΥΠΕ

Τον Απρίλιο 2023, το οικονομικό κλίμα χειροτέρευσε, με τον Δείκτη Οικονομικής Συγκυρίας (ΔΟΣ) να μειώνεται κατά 2,8 μονάδες σε σύγκριση με τον Μάρτιο. Την ίδια ώρα και το καταναλωτικό κλίμα κατέγραψε σημαντική επιδείνωση.

Η μείωση του ΔΟΣ οφείλεται στην αποδυνάμωση του επιχειρηματικού κλίματος στους τομείς των υπηρεσιών και της μεταποίησης, αλλά και στην κάμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, αναφέρεται στον Δείκτη Οικονομικής Συγκυρίας του Κέντρου Οικονομικών Ερευνών του Πανεπιστημίου Κύπρου.

Προστίθεται ότι η υποχώρηση του κλίματος στις υπηρεσίες προήλθε από πιο απαισιόδοξες εκτιμήσεις για τον κύκλο εργασιών του επόμενου τριμήνου. Το κλίμα στη μεταποίηση επιδεινώθηκε ελαφρώς ως αποτέλεσμα αρνητικότερων αξιολογήσεων της τρέχουσας κατάστασης. 

Στις κατασκευές, το κλίμα σημείωσε άνοδο λόγω ευνοϊκότερων αξιολογήσεων για τα επίπεδα των υπό εξέλιξη έργων, καθώς και λόγω πιο αισιόδοξων εκτιμήσεων για την απασχόληση στον κλάδο κατά το επόμενο τρίμηνο. Το κλίμα στο λιανικό εμπόριο ενδυναμώθηκε ελαφρώς λόγω βελτίωσης της τρέχουσας κατάστασης (πρόσφατες πωλήσεις, τρέχοντα αποθέματα), παρά τη μεγάλη προς τα κάτω αναθεώρηση των εκτιμήσεων για τις πωλήσεις του επόμενου τριμήνου, προστίθεται.

Αναφέρεται ακόμη ότι το καταναλωτικό κλίμα τον Απρίλιο κατέγραψε σημαντική επιδείνωση. «Οι καταναλωτές αναθεώρησαν προς τα κάτω τις προσδοκίες τους για τη μελλοντική οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών τους και της χώρας γενικότερα. Επιπρόσθετα, οι προθέσεις των καταναλωτών αναφορικά με δαπάνες σε μεγάλες αγορές αποδυναμώθηκαν αρκετά τον Απρίλιο» συμπληρώνεται.

Ο Δείκτης Οικονομικής Αβεβαιότητας σημείωσε άνοδο τον Απρίλιο λόγω αύξησης της αβεβαιότητας στις υπηρεσίες. Αντίθετα, η αβεβαιότητα μειώθηκε στις κατασκευές και, σε μικρότερο βαθμό, στο λιανικό εμπόριο, ενώ παρέμεινε στα επίπεδα Μαρτίου στη μεταποίηση. Η αβεβαιότητα ανάμεσα στους καταναλωτές μειώθηκε για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, φτάνοντας στο χαμηλότερο σημείο των τελευταίων τριών ετών, προστίθεται.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση