ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Κίνδυνοι στην αγορά αυτοκινήτου λόγω ρύπων

Πώς οι κανόνες για τους ρύπους ανοίγουν τον δρόμο για ψεύτικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Οι νέοι κανονισμοί για την μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη, έχουν αρκετά κενά τα οποία παρά το γεγονός ότι με την υιοθέτηση τους επιτυγχάνεται ο στόχος της μείωσης της εκπομπής ρύπων από τα αυτοκίνητα κατά 37.5% μέχρι το 2030, ενδεχομένως να δημιουργεί άλλους κινδύνους στην αγορά αυτοκινήτου. Σύμφωνα με έρευνα την οποία δημοσιεύει ο οργανισμός Transport and Enviroment, υπάρχει έδαφος για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων ώστε να εκμεταλλευτούν τα κενά της νομοθεσίας ώστε να ενισχύσουν τις πωλήσεις του σε ηλεκτρικά οχήματα χωρίς εκπομπές ρύπων από το σύστημα εξάτμισης και να εφοδιάσουν το ήμισυ του συνόλου των οχημάτων «χωρίς εκπομπές και χαμηλές εκπομπές» που απαιτούνται για να συμμορφωθούν με αυστηρότερα όρια CO2 με ψεύτικα «ηλεκτρικά» αυτοκίνητα. Όπως προκύπτει από την έρευνα, μπορεί να μειωθούν οι ρύποι αλλά αυτό δεν συνεπάγεται κατ ανάγκη με καινοτόμα αυτοκίνητα στην αγορά.

Η έρευνα υποστηρίζει ότι τα αυτοκίνητα που δημιουργούνται στην βάση των ευρωπαϊκών κανονισμών, μπορεί να μειώνουν σε κάποιο βαθμό τους ρύπους, ωστόσο δεν γίνονται κατ ανάγκη με γνώμονα την καινοτομία.

Στο άρθρο που δημοσιεύεται στην σελίδα του οργανισμού αναφέρεται ότι oι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να εγγράψουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε 14 ευρωπαϊκές αγορές μεταξύ αυτών και η Κύπρος, όπου μπορούν να επωφεληθούν από διπλές μετρήσεις πιστώσεων, μόνο για να τα μεταπωλήσουν στη συνέχεια σε πιο ώριμες αγορές στην ηλεκτροκίνηση. 

Σημειώνεται ότι οι μεταφορές είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα της Ευρώπης  σε σχέση με την κλιματική. Τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά αντιπροσωπεύουν σχεδόν τα δύο τρίτα του συνόλου των εκπομπών στον κλάδο των μεταφορών στην ΕΕ. 

Πέρυσι, οι αρχηγοί κρατών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της ΕΕ συμφώνησαν να μειώσουν τις εκπομπές από τα καινούργια αυτοκίνητα και φορτηγά κατά 15% το 2025 και το 37,5% το 2030 με βάση τα επίπεδα του 2021. Ωστόσο, η πώληση περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων από τους εθελοντικούς στόχους πωλήσεων επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 στο 10,8% το 2025 και το 34,4% το 2030.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση