ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Κόντρα για τις κρατικές ενισχύσεις σε αερομεταφορείς στην Ευρώπη

Στον «αέρα» βρίσκεται το μέλλον των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών οι οποίες έχουν εν πολλοίς καθηλώσει τους στόλους τους

Newsroom Κ, Αθήνα

Στον «αέρα» βρίσκεται το μέλλον των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών οι οποίες έχουν εν πολλοίς καθηλώσει τους στόλους τους, ως αποτέλεσμα της σχεδόν καθολικής καραντίνας σε όλη τη Γηραιά Ήπειρο. Οι μετακινήσεις ελαχιστοποιήθηκαν, η ρευστότητά τους μειώνεται και οι προοπτικές να ανακτηθεί στο εγγύς μέλλον το χαμένο έδαφος είναι ισχνές, ενώ ορισμένες κυβερνήσεις σκέπτονται να τις ενισχύσουν οικονομικά. Η γερμανική Lufthansa, η μεγαλύτερη στη Γερμανία και από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη, η οποία σήμερα μετακινεί ελάχιστους επιβάτες σε σύγκριση με τις καλές της εποχές, κινδυνεύει μέσα σε λίγες εβδομάδες να έχει πρόβλημα ρευστότητας. Βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τη γερμανική κυβέρνηση, αλλά και με άλλες χώρες όπου διατηρεί θυγατρικές (Αυστρία, Ελβετία και Βέλγιο), προκειμένου να διασφαλίσει οικονομική βοήθεια δισεκατομμυρίων ευρώ. Ωστόσο, οι συνομιλίες καθυστερούν. Ακόμα δεν έχει οριστικοποιηθεί η μορφή του προγράμματος διάσωσης της Lufthansa, η οποία επιδιώκει να της επιβληθούν όσο το δυνατόν λιγότεροι όροι για να συμμετάσχει σε αυτό.

Κι ενώ συμβαίνουν αυτά, ο Μάικλ Ο’ Λίρι, ο γνωστός «θερμοκέφαλος», όπως έχει χαρακτηριστεί πολλές φορές, επικεφαλής της αεροπορικής Ryanair, ενημέρωσε την Κομισιόν πως θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη εναντίον της Γαλλίας και άλλων χωρών. Ο λόγος είναι ότι θέλει να τις αποτρέψει από το να «διαθέσουν δημόσιο χρήμα επιλεκτικά στους μη αποδοτικούς αερομεταφορείς τους», όπως επισημαίνει. Επιπλέον, απευθυνόμενος ο κ. Ο’ Λίρι στην Ευρωπαία επίτροπο αρμόδια για τον Ανταγωνισμό, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, υπογράμμισε ότι «η Ευρωπαϊκή Ενωση θα βρεθεί σε πολύ δύσκολη θέση να κάνει στροφή 180 μοιρών όσον αφορά το θέμα της κρατικής ενίσχυσης, εάν η Ryanair κερδίσει την προσφυγή της». Συν τοις άλλοις, αντιδρά έντονα στα μέτρα που προωθούν ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και αφορούν τις αποστάσεις που θα τηρούνται κατά την πραγματοποίηση πτήσεων. Σε συνέντευξή του στους Financial Times, δήλωσε ότι το να μείνουν κενά τα μεσαία καθίσματα, όπως προτείνεται μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, είναι «ηλίθια ιδέα», υπερβολικά αναποτελεσματική και οικονομικά ασύμφορη. Μάλιστα, δεν πρόκειται να επαναφέρει σε λειτουργία τον στόλο της Ryanair εάν επιβάλει τέτοιους κανόνες η κυβέρνηση της Ιρλανδίας. Οπως προσθέτει ο Μάικλ Ο’ Λίρι, «δεν είναι δυνατόν να κερδίζουμε ως αερομεταφορέας με ποσοστό πληρότητας στις θέσεις μας στο 66%».

Στην περίπτωση της Lufthansa, στις καλές εποχές ο γερμανικός αερομεταφορέας μετακινούσε κατά μέσον όρο την ημέρα περίπου 350.000 άτομα και σήμερα περίπου 3.000, ενώ μόνο το 5% των πτήσεων εκτελείται πλέον, όπως αναφέρει η Deutsche Welle. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, που επικαλείται το πρακτορείο Reuters, η εταιρεία ενδέχεται να οριστικοποιήσει την επόμενη εβδομάδα πακέτο κρατικής βοήθειας ύψους έως και 10 δισ. ευρώ. Η εν λόγω κρατική αρωγή θα συνίσταται σε κεφάλαια από το νέο ταμείο οικονομικής σταθεροποίησης της Γερμανίας, καθώς και σε δάνεια με κρατική εγγύηση, ενώ από τις κυβερνήσεις της Αυστρίας, της Ελβετίας και του Βελγίου θα λάβει πιστώσεις. Οπως η ίδια η εταιρεία επισημαίνει, μπορεί μέσα σε μερικές εβδομάδες να μη διαθέτει πλέον το αναγκαίο ρευστό, εξ ου και σήμερα η επιβίωσή της εξαρτάται από τα δημόσια κονδύλια τεσσάρων χωρών. Η κατάσταση έχει επιδεινωθεί λόγω της πανδημίας, που καθήλωσε τα αεροπλάνα και περιόρισε δραματικά τα ταξίδια και τα έσοδα, ενώ οι πιέσεις εντάθηκαν λόγω των τρεχουσών οικονομικών της υποχρεώσεων, της επιστροφής χρημάτων στο επιβατικό κοινό από μη εκτελεσθέντα δρομολόγια και της δραστικής μείωσης της τιμής του πετρελαίου.

Σημειώνεται, τέλος, πως ανάλογες παρεμβάσεις οικονομικής ενίσχυσης των αερομεταφορέων τους έχουν προαναγγείλει η Γαλλία και η Ολλανδία για την Air France-KLM, ενώ εξετάζονται και από την Ιταλία για την Alitalia.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom Κ, Αθήνα

Σχόλια αναγνωστών

Σε ποιανού τη φάρα

«Εύγε κύριε Παράσχο. Εξαίρετο άρθρο.»
Άσχετος  |  22:30

Τα παιδιά είναι η αντανάκλασή μας

«ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ… ΕΒΡΑΪΚΕΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ Δεν επικροτώ όλα τα σημεία τα οποία χρησιμοποιεί στις εικόνες του ...»
Ανδρεας Κωνσταντινιδης, ΒΑ, ΜΑ  |  13:25

Επενδύοντας στον φόβο, στον πόνο, στο μίσος

«Ψυχραιμία και έξυπνες κινήσεις αλλά όχι δειλία. Η εποχή του κατευνασμού με την Τουρκία τέλειωσε με ...»
Leon  |  09:39

#PoliticsBlog Πόσο μακριά μπορούμε να πάμε με τον Μακρόν;

«Oυτε στην εποχη Βενιζελου,ηρθε καποια Μεγαλη Δυναμη να πολεμησει για παρτυ μας την Οθωμανικη ...»
Γιωργος Χ  |  22:05

Οικονομική: Τελευταία Ενημέρωση

X