ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ανακάμπτουν τα έσοδα από την πλοιοδιαχείριση

Έπειτα από δύο συνεχόμενα εξάμηνα μείωσης

ΚΥΠΕ

Μικρή αύξηση παρουσίασαν τα έσοδα από την πλοιοδιαχείριση το πρώτο εξάμηνο του 2021, έπειτα από δύο συνεχόμενα εξάμηνα μείωσης, αντανακλώντας την σταδιακή ανάκαμψη από την αναταραχή που προκάλεσε η πανδημία του COVID το 2020 στην παγκόσμια ναυτιλία.

Σύμφωνα με την Έρευνα Πλοιοδιαχείρισης της Κεντρικής Τράπεζας για την την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου του 2021, τα έσοδα από τον τομέα διαμορφώθηκαν στα €447 εκατομμύρια ή στο 4,1% του ΑΕΠ (ως κύκλος εργασιών) σε σύγκριση με €430 εκατ. το προηγούμενο εξάμηνο.

Η αύξηση στα έσοδα, αναφέρει η ΚΤΚ σηματοδοτεί μια «σταδιακή ανάκαμψη από την πανδημία COVID-19 και τη σχετική μείωση της οικονομικής δραστηριότητας που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια του 2020».

Σταθερά πρώτοι οι Γερμανοί

Σε σχέση με τα έσοδα ανά χώρα πληρωμής, η Γερμανία παραμένει σταθερά η μεγαλύτερη αγορά της βιομηχανίας με ποσοστό 45% των συνολικών πληρωμών (42% το προηγούμενο εξάμηνο) με δεύτερη την Ελλάδα με 13% των συνολικών πληρωμών σε σχέση με 12% το προηγούμενο εξάμηνο. Αντίθετα, μείωση παρουσίασαν η Σιγκαπούρη (7% από 9%), η Μάλτα (3% από 7%) και οι Νήσοι Μάρσαλ (3% από 4%).

Τα στοιχεία σε σχέση με τα έσοδα του κλάδου ανά σημαία νηολόγησης καταδεικνύουν την διεθνοποιημένη φύση της βιομηχανίας, αφού το 59% των εσόδων από την πλοιοδιαχείριση προήλθαν από πλοία υπό ξένη σημαία και το 41% από τη διαχείριση πλοίων υπό κυπριακή σημαία, επιστρέφοντας έτσι στην αναλογία που είχε καταγραφεί το πρώτο μισό του 2020.

Όσον αφορά τις υπηρεσίες πλοιoδιαχείρισης, το μερίδιο των υπηρεσιών πλήρους διαχείρισης κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, μειώθηκε ελαφρώς στο 47% του συνολικού ποσού των εισοδημάτων, οι υπηρεσίες διαχείρισης πληρώματος αυξήθηκαν στο 49%, ενώ το μερίδιο της τεχνικής διαχείρισης διατηρήθηκε στο 3%.

Σύμφωνα με την ΚΤΚ, τα μερίδια αυτά προσομοιάζουν με τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν κατά την διάρκεια του δεύτερου μισού του 2019.

Μικρή αύξηση παρουσίασαν οι δαπάνες του κλάδου, οι οποίες το πρώτο εξάμηνο του 2021 ανήλθαν σε €425 εκατ. σε σύγκριση με €416 εκατ. το προηγούμενο εξάμηνο, παρουσιάζοντας αύξηση 2,2% σε σύγκριση με το προηγούμενο εξάμηνο και μόλις 0,5% σε ετήσια βάση (πρώτο εξάμηνο 2020).

Η πλειοψηφία των δαπανών, ήτοι το 60%, αφορούσαν πληρωμές πληρωμάτων, από τις οποίες το 44% καταβάλλεται σε ναυτικούς εκτός ΕΕ και το 16% σε πληρώματα από χώρες της ΕΕ. Τα έξοδα πλοιοδιαχείρισης (όπως ανταλλακτικά, λιπαντικά, δεξαμενισμός πλοίων) αντιστοιχούσαν στο 27%, ενώ τα διοικητικά έξοδα αποτελούσαν το 13% των συνολικών δαπανών της βιομηχανίας κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση