ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Η ασφαλιστική βιομηχανία έβαλε 0,5 δισ. «cash» στην οικονομία το 2024

Αντιπροσωπεύει το 4% του ΑΕΠ της Κύπρου, δίνει δουλειά σε πέραν από 3.500 οικογένειες, ενώ διαχειρίζεται κεφάλαια άνω των 3 δισ. ευρώ

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Η ασφαλιστική βιομηχανία έβαλε 557 εκατομμύρια ευρώ μετρητά στην οικονομία το 2024 μέσω αποζημιώσεων. Ειδικότερα, 287 εκατομμύρια ευρώ αφορούσαν στον Κλάδο Ζωής και 270 εκατομμύρια ευρώ στον Γενικό Κλάδο.

Σύμφωνα με στοιχεία που απορρέουν από τη διάσκεψη που προχώρησε ο Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Εταιρειών Κύπρου (ΣΑΕΚ), για τις δράσεις του στο πλαίσιο της συμπλήρωσης 100 χρόνων από την ίδρυσή του, τα συνολικά ασφάλιστρα για το 2024 ανήλθαν στα 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ, με τα 689 εκατ. να αφορούν τον Κλάδο Ζωής και τα 614 εκατ. ευρώ να αφορούν τον Γενικό Κλάδο.

Κατά την παρουσίαση του Γενικού Διευθυντή του ΣΑΕΚ, κ. Ανδρέα Αθανασιάδη και του Προέδρου του ΣΑΕΚ, κ. Ευάγγελου Αναστασιάδη, υπογραμμίσθηκε πως, η ασφαλιστική βιομηχανία, αντιπροσωπεύει το 4% του ΑΕΠ της Κύπρου, δίνει δουλειά σε πέραν από 3.500 οικογένειες, καταβάλλει εταιρικό φόρο 20 εκατομμυρίων ευρώ σε ετήσια βάση, ενώ διαχειρίζεται και κεφάλαια άνω των 3 δισεκατομμυρίων ευρώ, γεγονός που τον καθιστά ως τον μεγαλύτερο θεσμικό επενδυτή στην Κύπρο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία εστιάζοντας στα του Κλάδου Υγείας, υπήρξε αύξηση 9,7% στα άτομα που ασφαλίστηκαν σε σχέση με τα ποσοστά του 2023 και τα πρόσωπα που ασφαλίζονται φτάνουν πλέον τα 278 χιλιάδες. Όσον αφορά στον αριθμό των συμβολαίων, υπήρξε αύξηση 5,2%. Όπως σχολίασε επί τούτου ο κ. Αθανασιάδης, η αύξηση αυτή δεν αποτυπώνει μόνο προσωπικά συμβόλαια, αλλά και ομαδικά.

Το πρόβλημα της υποασφάλισης

Βάσει ραβδογράμματος που συνόδευαν τα στοιχεία για την κατανομή των ασφαλίστρων του Γενικού Κλάδου των 1,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, τα μηχανοκίνητα οχήματα ήταν στην κορυφή των ασφαλιστικών προϊόντων (motor), κοντά στα 235 εκατ. ευρώ. Ο τομέας του «accident and health» (A&H) ήταν για το 2024 στα 140 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τρίτος μεγαλύτερος τομέας ήταν ο τομέας των ασφαλίσεων πυρός (fire), με 150 εκατομμύρια ευρώ αξία. Ωστόσο, ο Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου σχολίασε πως, υπάρχουν προβλήματα υποασφάλισης, εάν υπολογιστεί κανείς κατά πόσο εκτεθειμένη είναι η Κύπρος σε φυσικές καταστροφές. «Η κλιματική αλλαγή έχει αποδείξει ότι έχουν αυξηθεί και σε συχνότητα και σε ένταση τα καιρικά φαινόμενα που προκαλούν καταστροφές», συμπλήρωσε ο κ. Αθανασιάδης.

Προβλήματα υποασφάλισης υπέδειξε πως, υπάρχουν και στον τομέα της ναυτασφάλισης (marine and air transport), με σχεδόν μηδενική –όπως ο ίδιος χαρακτήρισε- παρουσία, αφού ασφαλίζονται μόνο μεταφορές και «cargo».

«Challenges» και ανοιχτά ζητήματα

Στη συν΄έχεια, ο Σύνδεσμος παράθεσε μερικά θέματα – προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει σήμερα ο κυπριακός ασφαλιστικός κλάδος. Όπως αναφέρθηκε στη διάσκεψη, ο κλάδος βρίσκεται ενώπιον γεωμετρικά αυξανόμενων ρυθμιστικών υποχρεώσεων, με τη χώρα να μην διαθέτει σταθερή Εποπτική Αρχή και να λειτουργεί μόνο με αναπληρωτή Έφορο Ασφαλίσεων από το 2019. Πέραν των άνω, είναι υπαρκτό το πρόβλημα των ασφαλιστικών απατών, υπάρχει ελλιπής αριθμός ασφαλειών ευθύνης εργοδότη, ενώ υπάρχει και η «ανοιχτή» απαίτηση του Οργανισμού Ασφάλισης Υγείας (ΟΑΥ) για προκαταβολική καταβολή αποζημιώσεων από τις ασφαλιστικές εταιρείες σε περιπτώσεις ατυχημάτων ύψους 7 εκατομμυρίων ευρώ σε ετήσια βάση.

Πρόσθετα, ο Σύνδεσμος «κάκισε» την θέση που «ακούγεται» ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν ασφαλίζουν ηλικιωμένους για οδήγηση, καθώς σύμφωνα με στοιχεία που συνέλεξε ο Σύνδεσμος,  μόνο 1 στους 28 απορρίπτεται από τις ασφαλιστικές εταιρείες, άρα και στη συνέχεια παραπέμπεται στην Κοινοπραξία για να ασφαλιστεί υποχρεωτικά. Η έρευνα για την ακρίβεια έδειξε πως 1 στους «27,8» απορρίπτεται.

Ειδική αναφορά έγινε κατά την παρουσίαση και για την πρόταση νόμου που αφορά την μετακίνηση οχημάτων εάν εμπλακούν σε ατύχημα, ώστε να μην παραγκωνίζεται η κυκλοφορία. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο, δεν ορίσθηκαν συγκεκριμένες ώρες που θα ισχύει, ούτε συγκεκριμένοι δρόμοι, ούτε συγκεκριμένες ρυθμίσεις που συζητήθηκαν. Ο Σύνδεσμος εκτιμά πως, αυτό το «οτιδήποτε», «οποιοσδήποτε», «οπουδήποτε», θα δημιουργήσει περαιτέρω προβλήματα.

Στο επίκεντρο η Κύπρος το 2026

Αξίζει να σημειωθεί πως, η Κύπρος θα προχωρήσει στην διοργάνωση τριών ασφαλιστικών γεγονότων τον Μάη του 2026, της Γενικής Συνέλευσης της Insurance Europe, της Γενικής Συνέλευσης της GFIA και του 16ου Διεθνούς Ασφαλιστικού Συνεδρίου. Εκτιμάται πως, η Κύπρος θα τοποθετηθεί με αυτά τα συνέδρια στο επίκεντρο του παγκόσμιου διαλόγου για τον ασφαλιστικό τομέα.

ΣΧΟΛΙΑ

Τα τελευταία 3 χρόνια,απο τα 77 μου μέχρι τα 80 η ασφάλεια μου αύξησε το ασφάλιστρο του αυτοκινήτου μου κατά
155% και με παρέπεμψε, μετά απο περίπου 25 χρ΄΄ονια πελάτης τους χωρίς κανένα claim, στο άλλο χαράτσι,την περιβόητη ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΊΑ.(530 ΕΥΡΏ). Γιατί αποκρίβουν τη στατιστική της αστυνομίας οτι " Οι ηλικιωμένοι ευθύνονται για τις τροχαίες παραβάσεις/συγκρούσεις μόνο στο 8% ; " Απευθύνθηκα σε 5 ασφαλιστικές εταιρείες για ασφάλεια καί όλες μου απάντησαν με την ίδιαν επωδό: Δεν ασφαλίζομε άνω των 70 ετών,πηγαίνετε στην κοινοπραξία!!!! Μα αυτή η κοινοπραξία σε ποιούς ανήκει τέλος πάντων; Μήπως στις ίδιες τις ασφαλιστικές.
¨Ολη αυτή η κατάσταση μου θυμίζει ΚΑΡΤΕΛ ΣΕ ΒΆΡΟς ΤΩΝ ΗΛΙΚΙΩΜΈΝΩΝ.

Γιαννάκης Γεωργίου
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση