ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Μπαίνουν οι βάσεις για την γαλλική αγορά

Αναμένονται φέτος μέχρι 100 χιλιάδες αφίξεις, μεγάλη η προοπτική και για τα επόμενα χρόνια τονίζει ο Σάββας Περδίος

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Μια αγορά με μεγάλη προοπτική φαίνεται να ανοίγει για τον τουρισμό της Κύπρου, αυτή της Γαλλίας. Με 20 πτήσεις την εβδομάδα από τα γαλλικά αεροδρόμια, εκτιμάται ότι φέτος μπαίνουν οι βάσεις για αύξηση των τουριστικών αφίξεων από την γαλλική αγορά, ενώ εκφράζεται αισιοδοξία για αύξηση των αριθμών τις επόμενες τουριστικές σεζόν. Συγκεκριμένα, φέτος οι απευθείας αεροπορικές θέσεις από Γαλλία είναι γύρω στις 100 χιλιάδες, οι οποίες προσφέρονται από πέντε αεροπορικές εταιρείες- Wizz Air, Ryanair, TUS Air, Easyjet και την γαλλική Transavia. Τα απευθείας δρομολόγια θα εκτελούνται από τα αεροδρόμια του Παρισιού (Charles de Gaulle, Orly και Beauvais), και τα αεροδρόμια Μασσαλίας, της Τουλούζης, της Λυόν και του Στρασβούργου. Από τα πιο πάνω, προκύπτει το συμπέρασμα ότι τουλάχιστον υπάρχουν τα διαθέσιμα μέσα για ταξίδια των Γάλλων στην Κύπρο. Από την επίσκεψη του αρμόδιου Υφυπουργού στο Παρίσι και τις επαφές του με οργανωτές ταξιδίου, προκύπτει και η αισιοδοξία ότι αυτές οι αεροπορικές θέσεις μπορούν να καλυφθούν. Μιλώντας στην «Κ», ο κ. Περδίος τόνισε ότι η προοπτική για την συγκεκριμένη αγορά είναι και άμεση και για τα επόμενα χρόνια, εξηγώντας ότι η στόχευση στην εν λόγω αγορά δεν γίνεται λόγω της αλλαγής πλεύσης στον τουρισμό μετά την εισβολή στην Ουκρανία, αλλά εξάγεται ως αναγκαίο βήμα μέσα και από τους στόχους της Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού.

Το σημερινό ρεκόρ

Ήδη από πέρσι το καλοκαίρι, η Hermes Airports υποστήριζε ότι η αύξηση των τουριστικών ροών από Γαλλία συνιστούσε διαχρονική πρόκληση για τον κυπριακό τουρισμό, με τις προσπάθειες δημιουργίας ζήτησης να έχουν ξεκινήσει από τον περασμένο χρόνο. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία από τα Cyprus Flight Pass, τα οποία έχει αναλύσει η διαχειρίστρια εταιρεία των αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου, προκύπτει ότι ποσοστό 2% των τουριστικών αφίξεων για την περίοδο Μαΐου- Αυγούστου, ήταν Γάλλοι περιηγητές. Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Τουρισμού, για όλο το 2021, με λιγότερες απευθείας πτήσεις οι αφίξεις Γάλλων τουριστών είχαν φτάσει τις 32 χιλιάδες, πλησιάζοντας τα επίπεδα του 2016, των 40 χιλιάδων, που ήταν και οι καλύτερες μέχρι στιγμής επιδόσεις σε γαλλικές τουριστικές αφίξεις. Το πόσους θα έχουμε τελικά φέτος μεταξύ 32 χιλιάδες και 100 χιλιάδες, εξαρτάται από την διαφήμιση μας, από το πόσα δωμάτια θα δοθούν και τι κινήσεις θα γίνουν από τους ίδιους τους ξενοδόχους, επισημαίνει ο Υφυπουργός.

Η ψηφιακή διαφήμιση

Από πλευράς διαφήμισης, ήδη από τα τέλη του 2021 είχε ανακοινωθεί ότι η Γαλλία ήταν για το 2022 η υπ’ αριθμόν 1 χώρα στον κατάλογο της ψηφιακής διαφήμισης. Στόχος ήταν να δημιουργηθεί η ζήτηση για τον προορισμό ώστε να διευκολυνθεί στην συνέχεια και η αύξηση των πτήσεων από και προς τα γαλλικά αεροδρόμια. Σημειώνεται ότι μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία, τα ποσά διαφήμισης για την Ρωσία και την Ουκρανία, μεταφέρθηκαν πλέον σε άλλες αγορές. Συνολικά φέτος το κονδύλι για την ψηφιακή διαφήμιση ανέρχεται στα 5 εκατ. ευρώ. για 29 αγορές, ενώ το ποσό που θα διατεθεί για διαφήμιση συγκεκριμένα στην γαλλική αγορά κυμαίνεται γύρω στο μισό εκατ. ευρώ.

Δεν έβρισκαν δωμάτια

Στο κομμάτι που αναλογεί στους ξενοδόχους, γίνεται πλέον ξεκάθαρη η ανάγκη αναπροσαρμογής τους στα νέα δεδομένα και το άνοιγμα σε νέες και μικρότερες αγορές, για τις οποίες μέχρι σήμερα δεν έμενε χώρος Οι τελευταίες εξελίξεις στην Ουκρανία αλλά και η απώλεια της βρετανικής αγοράς πέρσι δοκίμασαν τον ξενοδοχειακό κλάδο ή τουλάχιστον την μερίδα των ξενοδόχων που διαχρονικά συνεργάζονται με ταξιδιωτικούς πράκτορες και οργανωτές ταξιδίων από Ρωσία και Βρετανία. Αυτό μάλιστα ήταν ένα από τα ζητήματα που έθεσαν οι ταξιδιωτικοί πράκτορες ενώπιον του Υφυπουργού, ότι δεν έβρισκαν δωμάτια στα ξενοδοχεία. «Θα πρέπει λοιπόν και η ξενοδοχειακή βιομηχανία να συνεχίσει τις προσπάθειες για ενημέρωση της αγοράς των ταξιδιωτών για το τι εστί Κύπρος αλλά πρέπει πλέον όλοι οι φορείς του τουρισμού να την δούμε ζεστά» αναφέρει ο Υφυπουργός. Πρόκειται για τουρίστες οι οποίοι θέλουν διαφορετικό προϊόν σε σχέση με τους Βρετανούς και τους Ρώσους, έτσι οι ξενοδόχοι που θα συνεργαστούν με την αγορά της Γαλλίας, θα πρέπει να προσαρμόσουν ανάλογα και το προϊόν τους.

Το προφίλ των Γάλλων

Από τα διαθέσιμα στοιχεία προκύπτει ότι το περσινό καλοκαίρι το 42% των Γάλλων επέλεξαν καταλύματα στην Πάφο, το 30% την ελεύθερη Αμμόχωστο, 17% την Λάρνακα, ενώ μονοψήφιους αριθμούς συγκεντρώνουν Λευκωσία και Λεμεσός. Παρατηρήθηκε επίσης ότι οι πλείστοι είχαν προτιμήσει πιο οικονομικά καταλύματα. Ωστόσο αυτό αφορά μόνο συγκεκριμένους μήνες. Όπως ανέφερε ο αρμόδιος Υφυπουργός, οι Γάλλοι είναι λάτρεις των ταξιδίων, ταξιδεύουν συχνά, και ολόχρονα και διακινούνται αρκετά σε ένα προορισμό, ενώ φαίνεται να αρέσκονται σε ποιοτικούς προορισμούς. Έχουν επίσης ψηλότερη κατά κεφαλή δαπάνη σε σχέση με τον μέσο όρο των τουριστών στην Κύπρο (839 ευρώ σε σχέση με μέσο όρο 739, Αύγουστος 2019), άρα θεωρούνται ποιοτικοί πελάτες. Πρόκειται επίσης για μια αγορά 67,5 εκατ. τουριστών, οπότε είναι ξεκάθαρη η προοπτική για αυτή την αγορά όχι μόνο σήμερα αλλά και για το μέλλον, επισημαίνει ο κ. Περδίος. Από την πλευρά του Υφυπουργείου, όπως ανέφερε, έχουν γίνει προσπάθειες ενίσχυσης αυτής της προοπτικής. Για παράδειγμα οι ειδικές μορφές τουρισμού, οι ειδικές διαδρομές, το Heartland of Legends, τα Χριστουγεννιάτικα χωριά και η κυπριακή γαστρονομία με τα σήματα ποιότητας Cyprus Breakfast και Taste Cyprus, διαμορφώνουν ένα τουριστικό προϊόν το οποίο μπορεί να ανταποκριθεί στις προτιμήσεις των Γάλλων τουριστών.

Και επενδύσεις

Το επόμενο βήμα στόχευσης στην γαλλική αγορά θα γίνει τον Ιούνιο με την επίσκεψη του προέδρου του συνδέσμου των ταξιδιωτικών πρακτόρων της χώρας. Τότε, θα γίνουν συναντήσεις στο πλαίσιο των οποίων οι σύνδεσμοι ξενοδόχων θα ενημερωθούν πιο συγκεκριμένα για τα χαρακτηριστικά του Γάλλου τουρίστα. Θα εξεταστεί επίσης το ενδεχόμενο επενδύσεων σε ξενοδοχεία της Κύπρου από Γάλλους οργανωτές ταξιδίων, οι οποίοι αναζητούν νέες χώρες για πώληση πακέτων αλλά και τουριστικών επενδύσεων.

Taste Cyprus στη Γαλλία


O υφυπουργός Τουρισμού απένειμε τις πρώτες πιστοποιήσεις με το Σύμφωνο Ανάδειξης Κυπριακής Γαστρονομίας «Taste Cyprus Delightful Journeys» στο εξωτερικό, στον διακεκριμένο Κύπριο σεφ Ανδρέα Μαυρομμάτη και τα αδέρφια του Ευαγόρα και Διονύση.

Στο πλαίσιο της επίσκεψής του ο υφυπουργός Τουρισμού Σάββας Περδίος απένειμε τις πρώτες πιστοποιήσεις με το Σύμφωνο Ανάδειξης Κυπριακής Γαστρονομίας «Taste Cyprus Delightful Journeys» στο εξωτερικό, στον διακεκριμένο Κύπριο σεφ Ανδρέα Μαυρομμάτη και τα αδέρφια του Ευαγόρα και Διονύση, για το βραβευμένο εστιατόριο με αστέρι Michelin «Le Mavrommatis» και την ταβέρνα «Les delices d’Aphrodite» που ανήκουν στον όμιλο επιχειρήσεων εστίασης «Maison Mavrommatis». Η αναγνώριση αυτή, αποτελεί την απαρχή της βράβευσης εστιατορίων και άλλων επιχειρήσεων πρεσβευτών της γαστρονομικής μας ταυτότητας που δραστηριοποιούνται εκτός Κύπρου. Απώτερος στόχος του Υφυπουργείου είναι η διεθνοποίηση του θεσμού και κατ΄ επέκταση η προώθηση της κυπριακής οινογαστρονομίας στο εξωτερικό. «Από την στιγμή που κυπριακά εστιατόρια στο εξωτερικό λειτουργούν ως πρεσβευτές της κυπριακής γαστρονομίας, θέλουμε να τους πιστοποιήσουμε με το σήμα ποιότητας Taste Cyprus, ώστε να χρησιμοποιήσουμε την κυπριακή γαστρονομία ως εργαλείο προσέλκυσης τουρισμού», σχολίασε σχετικά.

Στο 1 εκατ. οι αφίξεις από Βρετανία

Θετικά είναι τα μηνύματα που προέκυψαν στο κύκλο των επαφών του Υφυπουργού και από την βρετανική αγορά. Ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν οδήγησε σε μειώσεις στα προγράμματα των οργανωτών ταξιδίων, ενώ σύμφωνα με τον Σάββα Περδίο υπάρχει ψηλή ζήτηση για ταξίδια κάτι από το οποίο σαφώς αναμένεται ότι θα ευνοηθεί και η Κύπρος. Φέτος μάλιστα αναμένεται ότι οι αφίξεις των Βρετανών θα κυμανθούν στο ένα εκατομμύριο, μέσα από πακέτα διακοπών και μεμονωμένων ταξιδιωτών. Σημειώνεται ότι πέρσι, οι πληρότητες των αεροσκαφών από την βρετανική αγορά κυμάνθηκαν γύρω στο 75%. Πρόκειται για ένα σημαντικό δείκτη, που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι φέτος, με την άρση των περισσότερων μέτρων, θα υπάρχει περιθώριο για ψηλότερες πληρότητες και περισσότερες αφίξεις. Φυσικά, δεν αναμένεται να δούμε επίπεδα του 2019 στις βρετανικές αφίξεις, ωστόσο ο φετινός αριθμός θα πλησιάσει αρκετά τις επιδόσεις της συγκεκριμένης χρονιάς. Φέτος περιμένουμε γύρω στο 1 εκατ. βρετανικές αφίξεις, ενώ το 2019 έφτασαν στο νησί 1,33 εκατ. Βρετανοί περιηγητές.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση