ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ουρές επιβατών στο αεροδρόμιο Πάφου – Στο προσκήνιο η ανάγκη επεκτάσεων

«Το 40% των καθυστερήσεων στις αναχωρήσεις του αεροδρομίου Πάφου, οφείλονταν σε καθυστερημενη άφιξη αεροπλάνου και το 30% είχε να κάνει με τον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο», σύμφωνα με τη Hermes

Του Παύλου Νεοφύτου

Οι ουρές επιβατών στο αεροδρόμιο Πάφου απασχολεί αυτές τις μέρες τη δημόσια σφαίρα, μεσούσης της τουριστικής σεζόν. Το πρόβλημα είναι ορατό με την επαναφορά της αυξημένης ροής τουριστών, μετά τη διακοπή που είχε το διάστημα 2020 – 2022 λόγω της πανδημίας, και γίνεται σύνδεσή του με την ανάγκη επέκτασης των κτηριακών εγκαταστάσεων στα αεροδρόμια της Κύπρου, ένα θέμα για το οποίο υπάρχουν αυτό το διάστημα διαφωνίες μεταξύ της κυβέρνησης και της αναδόχου εταιρείας «Hermes Airports». Σύμφωνα με καταγγελίες επιβατών στην «Κ» μεγάλη ταλαιπωρία δημιουργείται ειδικά στις περιπτώσεις προεπιβίβασης, όταν σε περιπτώσεις, όπως την περασμένη Κυριακή (φωτογραφία), οι επιβάτες περίμεναν σε σκίαστρα εξωτερικού χώρου 30 λεπτά μέχρι να επιβιβαστούν στο αεροπλάνο, γύρω στο μεσημέρι και σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών.

Σε συνέντευξή του στην «Κ» της Κυριακής, ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, είπε ότι η υλοποίηση της δεύτερης φάσης των υποδομών στα αεροδρόμια είναι έργο υψίστης σημασίας για την κυβέρνηση, αφού ήδη νιώθουν τα προβλήματα που δημιουργούνται λόγω της απουσίας του. Σημείωσε ότι μέσα στη σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία προνοείτο ότι κάποια γεγονότα θα προκαλούσαν την έναρξη της β΄ φάσης, τονίζοντας ότι ουσιαστικά έχει να κάνει με τον όγκο των επιβατών. Σύμφωνα με τον κ. Βαφεάδη, αυτά τα γεγονότα επαληθεύτηκαν στην πορεία, ωστόσο η β΄ φάση δεν ξεκίνησε. «Το αποτέλεσμα είναι πως στην Πάφο, ενώ το αεροδρόμιο είναι σχεδιασμένο να εξυπηρετεί 2,7 εκατ. τουρίστες τον χρόνο, αυτήν την στιγμή έχουμε ξεπεράσει τα 3 εκατομμύρια και γι’ αυτό παρατηρούμε και όλες αυτές τις ουρές που δημιουργούνται. Οπότε η γρήγορη διευθέτηση του θέματος είναι σημαντική για μας», είπε.

Σε οικονομικές διαφωνίες προσκρούει η υλοποίηση της β’ φάσης

Σύμφωνα με τον υπουργό, το θέμα υλοποίησης της β’ φάσης είχε παγώσει εν όψει των προεδρικών εκλογών. Τόνισε ότι η συζήτηση πρέπει να ξεκινήσει ξανά, γιατί υπάρχουν διαφωνίες μεταξύ του κράτους και της ανάδοχου εταιρείας, που δηλώνει αδυναμία να εξασφαλίσει χρηματοδότηση για την υλοποίησή της. «Εμείς σαν κυβέρνηση θέλουμε να γίνει η συζήτηση με την ανάδοχο εταιρεία, για το πώς μπορούμε να προχωρήσουμε στην επίλυση των διαφορών μας και στην υλοποίηση της β΄ φάσης υποδομών», πρόσθεσε, τονίζοντας ότι αυτό πρέπει να γίνει άμεσα, δεδομένου ότι και σήμερα να βρεθεί η λύση, η υλοποίηση της β΄ φάσης θα έρθει τρία χρόνια μετά την έναρξή της. «Αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε τρία χρόνια με προβλήματα και ουρές στα αεροδρόμια», σημείωσε, προσθέτοντας ότι μέχρι τότε πρέπει να βρουν κι άλλες λύσεις, για να μην υπάρχουν οι εικόνες με τις ουρές επιβατών.

Οι εγκαταστάσεις, η υποστελέχωση και οι μέρες αιχμής

Το πρόβλημα με τις ουρές επιβατών και της σύνδεσής του με την ανάγκη για κτηριακή επέκταση, βλέπει και ο βουλευτής του ΑΚΕΛ και μέλος της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλής, Βαλεντίνος Φακοντής. Σε δηλώσει του στην «Κ», είπε ότι σε επίσκεψή του την περασμένη εβδομάδα στο αεροδρόμιο της Πάφου διαπίστωσε για ακόμη μια φορά την επιβεβλημένη ανάγκη για κτηριακή επέκταση, ώστε να μπορεί να καλύπτει τις ολοένα αυξημένες ανάγκες του επιβατικού κοινού. Επίσης έκανε λόγο για υποστελέχωση ορισμένων τμημάτων των εταιρειών εξυπηρέτησης εδάφους. Και τα δύο ζητήματα τα χαρακτήρισε σημαντικά, διότι, όπως τόνισε, προκαλούν ταλαιπωρία στο επιβατικό κοινό, ιδιαίτερα τις μέρες αιχμής, αλλά και σοβαρά προβλήματα που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια και υγεία τόσο των επιβατών όσο και του προσωπικού.

Όπως εξήγησε ο κ. Φακοντής, οι μέρες αιχμής, όπου ταλαιπωρούνται σε ουρές οι επιβάτες, είναι η Τετάρτη, το Σάββατο και η Κυριακή, λόγω των πολλών ναυλωμένων πτήσεων (charters), που έρχονται αυτό το διάστημα στο αεροδρόμιο της Πάφου. Το πρόβλημα εντείνεται, τόνισε, τους κύριους τουριστικούς μήνες, δηλαδή από τον Ιούνιο μέχρι τον Σεπτέβριο. «Εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, τα έτη 2020, 2021, και 2022 το πρόβλημα δεν ήταν τόσο έντονο, αλλά και πριν, το 2019, όταν είχαμε πολύ υψηλούς αριθμούς αφίξεων, ήταν ορατό. Φέτος, προβλέπεται ότι θα ξεπεραστεί η ‘‘χρυσή χρονιά’’ του 2019, άρα το πρόβλημα επιδεινώνεται», ανάφερε.

Hermes: Το 40% των καθυστερήσεων Ιουλίου οφείλονταν σε καθυστερημενη άφιξη αεροπλάνου

«Για τον μήνα Ιούλιο, το 40% των καθυστερήσεων στις αναχωρήσεις του αεροδρομίου Πάφου, οφείλονταν σε καθυστερημενη άφιξη αεροπλάνου, το 30% είχε να κάνει με τον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο και το 4% με τεχνικά προβλήματα των αεροπλάνων», δήλωσε στην «Κ» εκπρόσωπος της «Hermes Airports», τονίζοντας ότι το ποσοστό των καθυστερήσεων που είχε να κάνει με τον έλεγχο εισιτηρίου (check in) και την εξυπηρέτηση στη ράμπα, είναι εξαιρετικά χαμηλό, συγκεκριμένα 1%. Επίσης είπε ότι τον συγκεριμένο μηνα, για το αεροδρόμιο Πάφου περίπου το 46% των αναχωρήσεων είχε καθυστέρηση.

Όσον αφορά τους χρόνους των καθυστερήσεων στις αναχωρήσεις του αεροδρομίου Πάφου, ο μέσος όρος ήταν τα 35 λεπτά. Όμως υπήρξαν και πτήσεις (20% των καθυστερήσεων), που ο χρόνος καθυστέρησης ήταν πάνω από 60 λεπτά.

Σχολιάζοντας τις καθυστερήσεις για αναχωρήσεις με το σύστημα προεπιβίβασης (φωτογραφία), ο εκπρόσωπος της διαχειρίστριας εταιρείας είπε ότι η συγκεριμένη διαδικασία, την οποία επιλέγουν κάποιες αεροπορικές εταιρείες, γίνεται σε ειδικά διαρρυθμισμένους χώρους. Ανάφερε ακόμη ότι η διαχειρίστρια εταιρεία προσπάθησε να βελτιώσει τις συνθήκες με εγκατάσταση συστημάτων ψύξης αέρα (air coolers). Όπως σημείωσε, ο μέσος όρος καθυστέρησης στην προεπιβίβαση είναι 20 λεπτά, ενώ στο εξωτερικό είναι πάνω από 30 λεπτά.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Παύλου Νεοφύτου

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση