

Της Δωρίτας Γιαννακού
Την πρόθεση του να συνεχίσει τις χορηγίες για την ηλεκτροκίνηση γνωστοποίησε ο Υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφειάδης επιβεβαιώνοντας σχετικό ρεπορτάζ της «Κ».
Σε σημερινή συνάντηση μεταξύ του Υπουργού και του προέδρου του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων και Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΕΜΗΟ) Σώτου Τρικωμίτη συζητήθηκαν τα προβλήματα και οι προοπτικές της ηλεκτροκίνησης στην Κύπρο μετά από την απόφαση της Κυβέρνησης να διακόψει το σχέδιο Προώθησης της Ηλεκτροκίνησης που χρηματοδοτείται μέσω του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΣΑΑ). Η Κυβέρνηση θα συνεχίσει να στηρίζει την ηλεκτροκίνηση σαν ένα από τα μέτρα προς την πράσινη μετάβαση και της κλιματικής αλλαγής ανέφερε ο αρμόδιος Υπουργός τονίζοντας ότι σύντομα θα ανακοινωθούν τα νέα σχέδια ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης τα οποία πιθανώς να αφορούν και άλλες κατηγορίες οχημάτων προκειμένου να καλυφθεί ένα ευρύτερο φάσμα πληθυσμού. Κατά τη σημερινή συνάντηση πήραμε διαβεβαιώσεις από τον ΣΕΜΗΟ για το ενδιαφέρον που εντοπίζεται στην ηλεκτροκίνηση και προχωρούμε με επιδίωξη να πετύχουμε τους στόχους του 2030 που είναι η εγγραφή 80 χιλιάδων αυτοκινήτων στην Κύπρο σημείωσε.
Ιδιαίτερα ικανοποιημένος από την συνέχιση της δραστηριότητας της επιχορήγησης της ηλεκτροκίνησης δήλωσε ο κ Τρικωμίτης.
Όπως είχε γράψει η «Κ» το αρμόδιο Υπουργείο βρίσκεται σε αναζήτηση κονδυλίων που δεν θα ξεπερνούν τα €5 εκατ. προκειμένου να εξαγγείλει τα νέα σχέδια για την ηλεκτροκίνηση το επόμενο διάστημα. Όπως μας τονίστηκε, τα κονδύλια για τα επερχόμενα σχέδια χορηγιών που θα αφορούν στην ηλεκτροκίνηση θα προκύψουν είτε από τον κρατικό προϋπολογισμό είτε από άλλα σχέδια χορηγιών.
Σύμφωνα με αρμόδιες κυβερνητικές πηγές, η προώθηση της ηλεκτροκίνησης βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα των στόχων του υπουργείου και κρίνεται επιτακτική η συνεχής ενθάρρυνσή της μέσω σχεδίων χορηγιών, αναλόγως πάντοτε με τη ζήτηση που επιδεικνύεται από την αγορά
Υπενθυμίζεται ότι η Κυβέρνηση και το Τμήμα Οδικών Μεταφορών αποφάσισαν όπως αναθεωρήσουν προς τα κάτω τους στόχους του Σχεδίου Προώθησης της Ηλεκτροκίνησης που χρηματοδοτείται μέσω του ΣΑΑ λόγω της χαμηλής απορρόφησης των κονδυλίων του συγκεκριμένου σχεδίου, γεγονός το οποίο δημιουργούσε κίνδυνο εκτροχιασμού του κάτι που θα συνεπαγόταν την καταβολή πέναλτι από μέρους της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ως εκ τούτου, το ΤΟΜ στάθμισε τα δεδομένα του και προχώρησε σε μια συντηρητική εκτίμηση για μείωση των χορηγιών, ώστε να μην υπάρξει κίνδυνος να βγει εκτός στόχων του το σχέδιο. Η συγκεκριμένη απόφαση του ΤΟΜ προκάλεσε αντιδράσεις από τους διανομείς των αντιπροσωπειών αυτοκινήτων στην Κύπρο, οι οποίοι επιδίωξαν άμεσα συνάντηση με τον κ Βαφειάδη αλλά και από απλούς πολίτες.