ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Τι αγοράζουν οι Κύπριοι την Black Friday;

Οι πρωταθλητές των εκπτώσεων - Τι περιμένουν ν’αγοράσουν οι Κύπριοι κάθε χρόνο τέτοια μέρα;

Οκτώ μόλις μέρες πριν την πολυαναμενόμενη Black Friday με τις διαφημίσεις των προϊόντων που θα βρίσκονται σε έκπτωση να μονοπωλούν την ημερήσια διάταξη. Αρκετοί είναι αυτοί που περιμένουν κάθε χρόνο αυτή τη μέρα για να προβούν σε συγκεκριμένες αγορές, βρίσκοντας το καλύτερο ντηλ. Ποια όμως είναι τα προϊόντα που συγκεντρώνουν τη μερίδα του λέοντος στο μυαλό -και το καλάθι- του αγοραστικού κοινού;

Το μεγάλο ενδιαφέρον επικεντρώνεται στις τηλεοράσεις, κινητές συσκευές, tablets, κονσόλες παιχνιδιών ενώ κατά την περσινή ειδικά περίοδο παρατηρήθηκε στις ρομποτικές ηλεκτρικές σκούπες.

Μία γύρα σε διαφημιστικά φυλλάδια ή σε μαγαζιά αρκεί για να διαπιστώσει κάποιος τον καταναλωτικό «οργασμό» που επικρατεί. Με τα σύννεφα της ακρίβειας να πυκνώνουν πάνω από τα νοικοκυριά, ο κόσμος προσπαθεί να εξασφαλίσει συγκεκριμένα προϊόντα σε αρκετά χαμηλότερες τιμές με την λεγόμενη «Black Friday» να είναι σημειωμένη στο καλεντάρι.

Ηλεκτρονικά, τεχνολογικά και η μόδα... με τις ρομποτικές σκούπες

Παρά τη καθολική συμμετοχή του λιανικού εμπορίου στην κούρσα εκπτώσεων, την τιμητική τους κάθε χρόνο τέτοια μέρα έχουν τα ηλεκτρονικά αλλά και προϊόντα τεχνολογίας. Όπως ανέφερε μιλώντας στην «Καθημερινή» ο Γενικός Γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου το μεγάλο ενδιαφέρον επικεντρώνεται στις τηλεοράσεις, κινητές συσκευές, tablets, κονσόλες παιχνιδιών ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον κατά την περσινή ειδικά περίοδο παρατηρήθηκε στις ρομποτικές ηλεκτρικές σκούπες. Ο λόγος που ο όγκος των αγορών επικεντρώνεται σε αυτό τον τομέα είναι αφενός το ότι είναι πιο ακριβά και αφετέρου ότι συνεχώς κυκλοφορούν νέα μοντέλα δίνοντας μεγαλύτερο περιθώριο στον έμπορο για έκπτωση. Στη δεύτερη θέση των προτιμήσεων -με αρκετή διαφορά- βρίσκονται τα προϊόντα ένδυσης.

Αχτίδα φωτός το Παγκόσμιο Κύπελλο - Θα "βρέξει" τηλεοράσεις

Πόσο όμως θα επηρεάσει το κύμα ακρίβειας την αγοραστική κινητικότητα; Θολό μοιάζει το τοπίο με τους έμπορους να βρίσκονται σε στάση αναμονής για το πώς θα συμπεριφερθεί το κοινό. Μάλιστα τα δύο προηγούμενα χρόνια λόγω Covid-19 υπήρχαν περιορισμοί (lockdown την πρώτη χρονιά, με Safepass την δεύτερη) με το δείγμα να μη θεωρείται αντιπροσωπευτικό. Αχτίδα φωτός όπως ανέφερε ο κύριος Αντωνίου η μετατόπιση του Παγκοσμίου Κυπέλλου ποδοσφαίρου για πρώτη φορά τον χειμώνα (έναρξη 20 Νοεμβρίου) πιθανόν να φέρει μεγαλύτερη εκτόξευση στις πωλήσεις τηλεοράσεων.

Μέχρι που θα φτάσουν οι εκπτώσεις;

Το εύρος των εκπτώσεων κυμαίνεται συνήθως μεταξύ 20-40% ενώ για να δούμε μεγαλύτερες πρέπει να αφορούν περιορισμένο στοκ ή παλαιότερα προϊόντα. Η αγορά είναι μικρή και ως εκ τούτου περιορισμένη για να επιτρέψει το ύψος εκπτώσεων που βλέπουμε πχ στις ΗΠΑ. Ασπίδα για την προστασία των καταναλωτών από προσφορές που… δεν είναι προσφορές αναμένεται να σταθεί το αυστηρότερο νομοθετικό πλαίσιο που δεσμεύει τους εμπόρους. Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία για να θεωρηθεί ένα προϊόν ότι είναι σε προσφορά θα πρέπει να έχει διατηρήσει την προηγούμενη τιμή του για τουλάχιστον 30 ημέρες. «Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί απέναντι στον καταναλωτή, αυτός είναι που μας επιβραβεύει ή μας τιμωρεί και πρέπει να φερόμαστε με σεβασμό» τόνισε ο ΓΓ του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου καλώντας παράλληλα την υπηρεσία προστασίας καταναλωτή να προβαίνει σε τακτικούς ελέγχους λειτουργώντας σαν επιπλέον δίχτυ προστασίας των καταναλωτών.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση