ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Το νέο γεωτρύπανο της Τουρκίας

Η απόκτηση τέταρτης πλατφόρμας εξόρυξης από την ΤΡΑΟ προϊδεάζει την κάθοδό της στη θαλάσσια περιοχή πέριξ της Κύπρου

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Σύμφωνα με πηγές της «Κ», η ΤΡΑΟ κλείδωσε με την DSME (Daewoo Ship building & Marine Engineering) της Νοτίου Κορέας την αγορά του γεωτρύπανου 7ης γενιάς (σ.σ. ικανό για γεωτρήσεις σε ωκεανικά υπερβάθη) «CobaltExplorer», που φέρει την ονομασία «WestCobalt» (σ.σ η TPAO το μετονόμασε σε Αλπ Αρσλάν). Η ιστορία απόκτησης του γεωτρύπανου από την τουρκική κρατική εταιρεία πετρελαίου καταδεικνύει όχι μόνον το πώς η πανδημία του Covid-19 επηρέασε τη διετία 2020-2021 την πετρελαϊκή βιομηχανία και την αντίστοιχη του Φ.Α., αλλά και το πώς η ΤΡΑΟ κινείται πλέον αυτόνομα, παρά την τουρκική οικονομική κρίση, και έχει εξασφαλίσει για το 2021-2022 στο πλαίσιο της στρατηγικής της επαρκείς πόρους χρηματοδότησης.

Το «West Cobalt» άλλαξε πολλά χέρια κατά τη διάρκεια της πανδημίας, έχοντας αρχικά, το 2013, κατασκευαστεί στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία της Daewoo για λογαριασμό της αμερικανικής εταιρείας εξορύξεων, Vantage Drilling που ωστόσο ακύρωσε την παραγγελία της. Στη συνέχεια, η Northern Drilling παρέλαβε το πλοίο, τον Μάιο του 2019 ωστόσο, πάγωσε, έξι μήνες αργότερα, τα συμβόλαια μεταπώλησής του με την DSME (για ακόμη δύο πλοία μάλιστα).

Η Vantage Drilling σκόπευε να μεταπωλήσει το «West Cobalt» και τα άλλα δύο πλοία για 350 εκατ. δολάρια συγκεκριμένα, ωστόσο επικαλέστηκε παραβίαση της σύμβασης εκ μέρους των Κορεατών. Αν και η τελική τιμή απόκτησης του γεωτρύπανου από την TPAO δεν είδε το φως της δημοσιότητας, εκτιμήσεις κύκλων που γνωρίζουν για μεταπωλήσεις ερευνητικών πλοίων στην εν λόγω βιομηχανία εκτιμούν πως η Τουρκία ίσως «χτύπησε» ένα καλό deal, αποκτώντας ένα υπερσύγχρονο γεωτρύπανο που παραδόθηκε στις αρχές του 2021 σε σχετικά χαμηλή τιμή. Επιπλέον, ο τρόπος που η Northern Drilling «ξεφορτώθηκε» το γεωτρύπανο, που έκτοτε πέρασε όπως διαφαίνεται στην ιδιοκτησία της τουρκικής TPAO, αποκτά ξεχωριστό ενδιαφέρον μιας και ο ιδιοκτήτης της, ο νορβηγικής καταγωγής δισεκατομμυριούχος John Fredriksen, είναι κάτοχος κυπριακού διαβατηρίου εδώ και πολλά χρόνια.

Διαβάστε το ρεπορτάζ του Γιάννη Ιωάννου στην έντυπη έκδοση της «Κ».

Γίνετε συνδρομητής της έντυπης έκδοσης στο κινητό σας, με μια εβδομάδα δωρεάν συνδρομή.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
Τουρκία  |  ΑΟΖ  | 
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση

X