ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

9o Graphic Stories: Η οπτική επικοινωνία είναι δύναμη

Η Αγγελική Αθανασιάδη δίνει εννέα συν έναν λόγους για να παρακολουθήσει κάποιος το συνέδριο

Του Απόστολου Κουρουπάκη

Του Απόστολου Κουρουπάκη

kouroupakisa@kathimerini.com.cy

Για ακόμη μία χρονιά διοργανώνεται το Graphic Stories, το οποίο, το ένατο συνεχόμενο, έρχεται φρέσκο και ανανεωμένο και για το 2023 και φέρνει μαζί του νέες δράσεις! Το 9ο «Graphic Stories» με θέμα «Η Δύναμη στους Νέους» είναι ένα συνέδριο για την οπτική επικοινωνία, και η Αγγελική Αθανασιάδη, εμπνεύστρια και η ψυχή του Graphic Stories, μάς μίλησε για το νέο πρόγραμμα, με τις διαλέξεις να πραγματοποιούνται την Κυριακή 19 Μαρτίου, ενώ τα εργαστήρια θα γίνουν το διήμερο Παρασκευή 17 και Σάββατο 18 Μαρτίου.

Το πρόγραμμα του τριημέρου φιλοξενεί δώδεκα σχεδιαστές από Γερμανία, Αγγλία, Ελλάδα και Κύπρο και περιλαμβάνει εννέα διαλέξεις, έξι δημιουργικά εργαστήρια, μία προβολή ταινίας animation, μία διεθνή έκθεση αφίσας, με συμμετοχή σχεδιαστών από την Κύπρο και το εξωτερικό και ένα διαδραστικό installation για το κοινό το οποίο πλαισιώνεται από ομάδες νέων με χορό και μουσική. Η Αγγελική, όπως κάθε χρονιά, είναι γεμάτη ενθουσιασμό και για το φετινό Graphic Stories, το οποίο για το 2023 επιφυλάσσει πολλά και ενδιαφέροντα. Όπως λέει η Αγγελική κάθε χρόνο προσπαθούν να προσφέρουν στο κοινό του Graphic Stories και κάτι διαφορετικό σε σχέση με την οπτική επικοινωνία, τις τελευταίες τάσεις και τεχνικές στη γραφιστική και όχι μόνο: «Φέτος αντλούμε την έμπνευσή μας από τη Δύναμη των Νέων που είναι και το θέμα της διεθνούς έκθεσης αφίσας του συνεδρίου.

«Μέσω της δύναμης της οπτικής αφήγησης το design μπορεί να μεταφέρει πολιτιστικές πρακτικές, έθιμα και παραδόσεις με τρόπο ελκυστικό που είναι εύκολο να κατανοηθεί».

Παίρνουμε δύναμη από τους νέους και προσφέρουμε ένα πλήθος δράσεων και εμπειριών που επικεντρώνονται στην ενεργό συμμετοχή του κοινού, εξερευνώντας νέες μορφές έκφρασης, όπως είναι ο σύγχρονος χώρος, η μουσική και τα διαδραστικά installation. Το πρόγραμμα καλύπτει ένα ευρύ φάσμα της οπτικής επικοινωνίας και δεν μένει μόνο στα τεχνικά, αλλά δημιουργεί και τις προϋποθέσεις για ελεύθερη έκφραση και συμμετοχή, για δημιουργία και έμπνευση». Σχετικά με τον τίτλο «Η Δύναμη των Νέων» η Αγγελική αναφέρει: «Οι νέοι είναι το πιο σημαντικό και δυναμικό τμήμα του πληθυσμού σε κάθε χώρα. Αυτοί αποτελούν την κινητήριο δύναμη κάθε αλλαγής, κοινωνικής, οικονομικής και πολιτιστικής» και προσθέτει πως οι νέοι διαθέτουν την περιέργεια, τον ιδεαλισμό, τον ενθουσιασμό, το θάρρος, τη δύναμη και τη θέληση να αλλάξουν τον κόσμο και πως δεν αποτελούν απλώς ένα τμήμα του παγκόσμιου πληθυσμού αλλά τον σημαντικότερο πλούτο του κόσμου αυτού: «Είναι το παρόν και το μέλλον της ανθρωπότητας και η ελπίδα για την οικοδόμηση ενός καλύτερου μέλλοντος, πιο δίκαιου, πιο ειρηνικού, πιο ελεύθερου, πιο πράσινου, πιο βιώσιμου και χωρίς αποκλεισμούς».

Πολιτισμός και graphics


Ρώτησα την Αγγελική πώς μπορεί το graphic design και η οπτική επικοινωνία, που είναι εφαρμοσμένες τέχνες, να συνεισφέρουν στην ανάδειξη του πολιτισμού μιας χώρας, και πώς μπορούν αυτές οι τέχνες να αξιοποιηθούν από μουσεία, βιβλιοθήκες και άλλους φορείς πολιτισμού: «Ο πολιτισμός είναι μια σύνθετη και πολύπλευρη έννοια, που περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα πρακτικών, πεποιθήσεων, αξιών, εθίμων και συμπεριφορών που μοιράζονται μια ομάδα ανθρώπων, ενώ διαμορφώνεται από ιστορικούς, κοινωνικούς, οικονομικούς, πολιτικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες και εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου. Αυτή η πολυπλοκότητα και η ποικιλομορφία του πολιτισμού, σε συνδυασμό με την ενσωμάτωσή του στην καθημερινή ζωή και τη συνεχή εξέλιξη καθιστούν πρόκληση την πλήρη κατανόηση και εκτίμησή του» και σημειώνει πως εδώ είναι που η οπτική επικοινωνία μπορεί να παίξει καταλυτικό ρόλο και να συμβάλει σημαντικά στην προώθηση του πολιτισμού, των μουσείων, των βιβλιοθηκών και γενικά φορέων πολιτιστικού ενδιαφέροντος. «Μέσω της δύναμης της οπτικής αφήγησης το design μπορεί να μεταφέρει πολιτιστικές πρακτικές, έθιμα και παραδόσεις με τρόπο ελκυστικό που είναι εύκολο να κατανοηθεί. Η δημιουργία προσβάσιμου υλικού μπορεί να δώσει τη δυνατότητα σε άτομα με ειδικές ανάγκες να ξεπεράσουν τις τυπικές δυσκολίες της επαφής τους με ένα μουσείο ή μία βιβλιοθήκη». Η Αγγελική, συνεχίζοντας, μού λέει πως η δημιουργία μιας συνεπούς οπτικής ταυτότητας για πολιτιστικούς φορείς, όπως μουσεία και γκαλερί τέχνης, που μπορεί να περιλαμβάνει λογότυπα, τυπογραφία, χρωματικές παλέτες και άλλα σχεδιαστικά στοιχεία, που αντικατοπτρίζουν τις αξίες και την αποστολή του πολιτιστικού ιδρύματος, μπορεί να βοηθήσει στην προώθηση αυτών και να τους κάνει πιο αναγνωρίσιμους στο κοινό. «Χαρακτηριστικά παραδείγματα που έχει αξιοποιηθεί στον καλύτερο βαθμό η δύναμη της οπτικής επικοινωνίας είναι το Rijksmuseum στο Άμστερνταμ, η Serpentine Gallery του Λονδίνου, η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος, που από το 2017 απέκτησε μια σύγχρονη και ελκυστική οπτική ταυτότητα και φυσικά η Λεβέντειος Πινακοθήκη στη Λευκωσία. Δεν είναι τυχαίο που μεγάλοι πολιτιστικοί οργανισμοί του εξωτερικού, εδώ και πολλά χρόνια επενδύουν στην οπτική τους ταυτότητα και αναζητούν μέσα από το design να προωθήσουν την τέχνη και τον πολιτισμό».

9+1 λόγοι

Κλείνοντας την κουβέντα μας τη ρωτώ για ποιους λόγους να παρακολουθήσει κάποιος το 9ο Graphic Stories; «Μιας και μιλάμε για το 9ο συνέδριο μπορώ να σου αναφέρω 9+1 λόγους! Μάθετε από τους κορυφαίους ειδικούς που κάθε φορά απαρτίζουν το εκλεκτό πάνελ του συνεδρίου. Μείνετε ενημερωμένοι για τα νέα εργαλεία, τις τεχνικές και τάσεις και τις τελευταίες εξελίξεις του design. Ελάτε για να πάρετε έμπνευση από τους κορυφαίους σχεδιαστές του κόσμου και να προσεγγίσετε τη δουλειά σας από μια νέα προοπτική. Εκμεταλλευτείτε τις προοπτικές δικτύωσης που προσφέρει το Graphic Stories. Βελτιώστε τις δεξιότητές σας, παρακολουθώντας τις διαλέξεις και συμμετέχοντας σε κάποιο από τα εξειδικευμένα δημιουργικά εργαστήρια. Λάβετε ανατροφοδότηση για τη δουλειά σας από ειδικούς στον τομέα. Μάθετε από ένα ευρύ φάσμα διαφορετικών προοπτικών και προσεγγίσεων στην οπτική επικοινωνία και τη γραφιστική. Βρείτε νέους πελάτες, προβάλλοντας το έργο σας. Χτίστε το προσωπικό ή το εταιρικό σας brand και αυξήστε την προβολή σας. Και φυσικά διασκεδάστε!. Στο Graphic Stories θα γνωρίσετε νέους ανθρώπους, θα μάθετε νέα πράγματα και θα έχετε την ευκαιρία να εξερευνήσετε νέες ιδέες. Είναι ένας υπέροχος τρόπος να επαναφορτίσετε τη δημιουργικότητά σας και να επιστρέψετε στη δουλειά σας με ανανεωμένη ενέργεια» καταλήγει η Αγγελική, δίνοντάς μας εννιά λόγους για να πάμε στο 9ο Graphic Stories και είμαι βέβαιος πως στο τριήμερο του θα βρεθούν πολλοί περισσότεροι.

Πληροφορίες

9ο Graphic Stories, European University, Λευκωσία, 17-19 Μαρτίου. Περισσότερες πληροφορίες: www.graphicstories.org

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

Ο ζωγράφος και συγγραφέας Ανδρέας Καραγιάν μιλάει στην «Κ» με αφορμή την αναδρομική έκθεση για το έργο του στη Λεμεσό
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ