ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

«...ένα απόγευμα που ζωγράφιζα μια κόρη»

«Eρριμμένες σκιές» ο τίτλος της νέας έκθεσης του Γιάννη Τσαρουχή

Newsroom Κ, Αθήνα

ΤΗΣ ΜΑΡΩΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ

«Καλώς ή κακώς ζούμε σ’ έναν τόπο, είχαμε τις πρώτες εντυπώσεις σ’ έναν τόπο όπου ο ήλιος δεν αστειεύεται. Δημιουργεί ολόκληρες ιστορίες φωτοσκιάσεως, πάνω σ’ επιφάνειες ελάχιστα ανώμαλες, ενώ συγχρόνως εξευτελίζει και την πιο πετυχημένη επίτευξη οπτικής απάτης. Αν για τον Τέρνερ ο ήλιος ήταν μόνο θεός, για τον Ελληνα ζωγράφο είναι κάτι φοβερότερο: Ενας συνεχής κατήγορος».

Αυτό το μικρό απόσπασμα από το βιβλίο του Γιάννη Τσαρούχη «Μάτην ωνείδισαν την ψυχήν μου» (εκδ. Καστανιώτη) συνοδεύει τα έργα του, τα οποία παρουσιάζονται στην έκθεση με τίτλο «Eρριμμένες σκιές» που εγκαινιάζεται σήμερα 14/12, στο Ιδρυμα Γιάννη Τσαρούχη στο Μαρούσι. Στην έκθεση αυτή παρουσιάζεται μέσα από περίπου 75 έργα και σπουδές που ανήκουν στη συλλογή του Ιδρύματος, καθώς και μέσα από γραπτές προσωπικές του μαρτυρίες, η μελέτη του καλλιτέχνη για το φως και ειδικά για τις ερριμμένες σκιές, με τις οποίες αρχίζει να ασχολείται τη δεκαετία του ’50 δουλεύοντας τη σειρά έργων με τα καφενεία. Η μελέτη του αυτή αφορά τόσο τις ανθρώπινες μορφές που ζωγραφίζει όσο και όλα τα θέματα που προσεγγίζει, καθώς και τις σκηνογραφίες του.

«…τόσα χρόνια έχω μάθει πως το φως πρέπει να έρχεται και στους πίνακες και στη σκηνογραφία από αριστερά για να πέφτει η σκιά του χεριού στο χαρτί απ’ τη μεριά που δεν έχει γίνει ακόμα τίποτε και να μην εμποδίζει έτσι το προχώρημα της εικόνας. Με τέτοια μικροπράγματα, όπως θα έλεγαν μερικοί ικανότατοι ζωγράφοι, η εικόνα γίνεται παράξενα γοητευτική. Η ερριμμένη σκιά που ξεκινά απ’ το σαγόνι της Υπεραγίας Θεοτόκου φτάνει ώς τα εδάφη αυτονών που πιστεύουν στη γοητεία. Eτσι αποκαλύφθηκε κάποτε σε μένα αυτός ο ερωτικός νόμος της ζωγραφικής ένα απόγευμα που ζωγράφιζα μια κόρη».

Αυτό έγραφε ο Τσαρούχης από τον κατάλογο της παράστασης «Φαίδρα» του Γιάννη Ρίτσου, το 1987. Οπως μας είπε η ανιψιά του ζωγράφου, πρόεδρος του Ιδρύματος Τσαρούχη και επιμελήτρια της έκθεσης, Νίκη Γρυπάρη, σκοπός της έκθεσης είναι να αποκαλυφθεί στο κοινό ο τρόπος που δούλευε ο καλλιτέχνης, και τι θεωρούσε ο ίδιος σπουδαίο στην τέχνη του. Πρόκειται για την πρώτη από μια σειρά ανάλογων ετήσιων διοργανώσεων, που πλέον μπορούν να πραγματοποιηθούν στο ίδρυμα χάρη στη χρηματοδότηση που έλαβε από το υπουργείο Πολιτισμού.

Στο πλαίσιο της έκθεσης προγραμματίζονται ξεναγήσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολεία και δράσεις για παιδιά και εφήβους, που θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα. Η έκθεση συμπληρώνεται με την έκδοση καταλόγου που υποστήριξε αποκλειστικά η Alpha Bank.

Διάρκεια έως 15/3.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

Ζωγραφίζω για την UNICEF

Ζωγραφίζω για την UNICEF

Οι διοργανωτές έχουν μεριμνήσει να τοποθετηθούν πινακίδες μετά την έξοδο Σταυροβουνίου που θα οδηγούν στο διαμορφωμένο χώρο ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ανέβαλε την επανεκκίνησή του το Μουσείο της Πόλης της Νέας Υόρκης, κατόπιν απόφασης του κυβερνήτη της πολιτείας

Εικαστικά στον κόσμο

Ο δήμος της Νέας Υόρκης πέρασε στην τέταρτη και τελευταία φάση του σχεδίου επιστροφής στους προ καραντίνας ρυθμούς
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο τεκές Κιουτουκλού Μπαμπά (15ος αι.) στον νομό Ροδόπης είναι επισκέψιμο μνημείο με ωραίες παλιές ιστορίες από δερβίσηδες

Προστατεύοντας το παρελθόν

Τον οθωμανικό μνημειακό πλούτο στη χώρα μας αποτυπώνεται στην έκδοση του 2008 με τίτλο «Η οθωμανική αρχιτεκτονική στην Ελλάδα» ...
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ