ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η γκαλερί Θκιό Ππαλιές παρουριασιάζει την έκθεση «Birdland» του Faysal Mroueh

Που εξερευνά την λειτουργία της αφηγηματικότητας στον τρισδιάστατο χώρο και τις πιθανότητες που προσφέρει η μυθοπλασία για την εξέταση διαφόρων θεματικών

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Οι Θκιό Ππαλιές είναι στην ευχάριστη θέση να καλωσορίσουν τον Faysal Mroueh για την δεύτερη έκθεση του στο χώρο, μετά το ‘Europa Europa!’ του 2016.

Ο Faysal Mroueh εξερευνά την λειτουργία της αφηγηματικότητας στον τρισδιάστατο χώρο και τις πιθανότητες που προσφέρει η μυθοπλασία για την εξέταση διαφόρων θεματικών. Συγκεκριμένα σκηνογραφικά στοιχεία χρησιμοποιούνται τόσο στο φυσικό όσο και στο ψηφιακό περιβάλλον. Η χρήση τους ακολουθεί την μεθοδολογία λογοτεχνικών πρακτικών, κάτι που επιτρέπει στη δουλειά να υπάρχει ανάμεσα στις καταστάσεις της «εμβυθιστικής» εγκατάστασης και του περιπλανώμενου θιάσου. Οι αφηγηματικές δομές καθρεφτίζονται στις υλικές δομές που τις φιλοξενούν, ενώ μέσω της ελεύθερης συσχέτισης μεταξύ εικόνων, αντικειμένων, βίντεο, role-plays, κουστουμιών και κειμένων, ο κάθε επισκέπτης, απελευθερωμένος από χρονικούς και διαδικαστικούς περιορισμούς, μπορεί να δημιουργήσει ένα μοναδικό νόημα. Η έκθεση αποτελεί μέρος μιας σειράς παρουσιάσεων του Mroueh που σκοπό έχουν την εννοιολογική ανάπτυξη της κατασκευής και χρήσης του ψηφιακού χώρου στην καλλιτεχνική πρακτική του.

 

Ένα απτικό όραμα του ματιού

"Αν όμως ‘ακούσουμε’ τον σχεδιασμό των πραγμάτων, θα συναντήσουμε μια γωνιά, μια παγίδα που συγκρατεί τον ονειροπόλο."

Γκαστόν Μπασελάρ, Η ποιητική του χώρου, 1958

Εάν δεν βρεθεί μια υφή, δεν δημιουργείται μια εικόνα. Η υφή αποτελείται από φως και προοπτική. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τη δημιουργία μιας ψηφιακής εικόνας. Όταν η εικόνα αυτή βγαίνει από ένα ψηφιακό, πληροφοριακό κενό, η επιτελεστικότητα των επιφανειών γίνεται ιδιαίτερα θελκτική για τον θεατή. Η αναγνώριση τους γίνεται εύκολα, αφού μεταφέρουν την μνήμη χώρων και χρόνων που έχουμε δει στο παρελθόν, ωστόσο δεν μπορούμε να προσδιορίσουμε την αναγνωριστική διαδικασία. Υπάρχει μια ανοικειότητα στον τρόπο με τον οποίο οι ψηφιακές εικόνες ξεπερνούν το πεδίο της όρασης των ζωντανών οργανισμών. Η όραση δεν είναι πλέον μόνο ένα ζήτημα του ματιού, αλλά της συνύπαρξης ματιού και χεριού. Η όραση γίνεται άγγιγμα. Ένα απτικό όραμα του ματιού. Οι τοίχοι και τα αντικείμενα-φιγούρες μέσα στα δωμάτια μετατρέπουν το οπτικό σε απτικό. Μια πραγματικότητα φτιαγμένη από υφές που αποκόπτουν το μάτι από το δέρμα και το συρράβουν στο χέρι. Δημιουργεί διττά συναισθήματα. Μια τέταρτη διάσταση.

 

Σημειώσεις και Κανόνες

Σημείωση: Επιθυμία για να αγγίξω την υφή και το αντικείμενο που δεν είναι προσιτά στο χέρι σε αυτό το δωμάτιο.

Κανόνας: Οι άνθρωποι δεν έχουν σώμα. Οι πράξεις υπάρχουν μόνο έξω από το πεδίο της όρασης.

Σημείωση: Με φιλοδώρημα 30 μάρκων μπορείς να γαργαλήσεις την μασχάλη μιας γυναίκας που μπορεί να βρίσκεται στο δωμάτιο η και όχι.

Κανόνας: Όλα τα αισθήματα και οι αφοσιώσεις ανήκουν στην φαντασία του υποκειμένου.

Σημείωση: Φόβος. Ψάξιμο εξόδου.

Κανόνας: Δεν υπάρχουν πόρτες.

Σημείωση: Πότε μια υφή, γίνεται πράγμα;

 

Πληροφορίες

Πότε/Πού: Τα εγκαίνια θα γίνουν το Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2019 η ώρα 19:00. Διάρκεια απο 30 Νοεμβρίου-19 Δεκεμβρίου 2019. Τετάρτη-Παρασκευή 17:00 - 20:00. 2B Κισσάμου, Λευκωσία

Επικοινωνία: Τηλέφωνο 99 495198, https://thkioppalies.org/

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

Στο Μουσείο Χαρακτικής Χαμπή στα Πλατανίσκια θα παρουσιαστούν χαρακτικές εικονογραφήσεις μιας περιόδου 46 χρόνων, από το ...
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Το κοινό προσκαλείται να παρακολουθήσει τη δημιουργική διαδικασία του καλλιτέχνη από τις 28 Φεβρουαρίου, ενώ η μεγάλη τελετή ...
Kathimerini.com.cy
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
X