ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ψηφιακό project «Κοινός Τόπος» από Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ

Μια σειρά πρώτων προβολών, τoυ νέου έργου της Έλενας Αγαθοκλέους

Του Απόστολου Κουρουπάκη

Του Απόστολου Κουρουπάκη

kouroupakisa@kathimerini.com.cy

Το Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ παρουσιάζει μια σειρά πρώτων προβολών τoυ νέου έργου της Έλενας Αγαθοκλέους με τίτλο «Κοινός Τόπος». Πρόκειται για ένα ψηφιακό project σε μορφή εγκατάστασης με τριπλή προβολή, βασισμένο στο τρίπτυχο «Ρημαγμένη Όχθη, Μήδειας Υλικό, Τοπίο με Αργοναύτες» του Γερμανού συγγραφέα Heiner Muller. Ο Muller στα κείμενά του χρησιμοποιεί δεξιοτεχνικά τους αρχαιοελληνικούς μύθους, ως μια μνήμη του παρελθόντος χωρίς διαχωρισμό από την άμεση, σημερινή, εξωτερική πραγματικότητα. Παραποιεί τους μύθους, τους οικειοποιείται και τους χρησιμοποιεί ως κατασκευαστικό υλικό για να μιλήσει για τις συλλογικές εμπειρίες. Με αφορμή λοιπόν το τρίπτυχο και τον μύθο της Μήδειας και του Ιάσωνα, η Αγαθοκλέους αναπτύσσει στον «Κοινό Τόπο», όπως και σε προηγούμενες δουλειές της, τον εξής προβληματισμό: πώς διαχειριζόμαστε την κληρονομιά με τρόπο σύγχρονο; Πιο συγκεκριμένα, η στιγμή της συνειδητοποίησης πως υπάρχει κάτι προβληματικό στη σύγκρουση. Όχι τόσο στην ίδια τη σύγκρουση, αλλά στον τρόπο που έχουμε μάθει να τη διαχειριζόμαστε. Η ανίκανη διαχείριση είναι μέρος της κληρονομιάς μας. Το έργο «Κοινός Τόπος» είναι η επόμενη μέρα ενός τσακωμού, μιας κρίσης, μιας καταστροφής. Είναι μια συνθήκη αποχαιρετισμού σε ησυχία. Μήτε γυναίκα μήτε άντρας, μήτε χώρα μήτε σημαία, μήτε θυμός μήτε λύπη, μήτε έτσι. Ο κοινός τόπος είναι εκεί που θα συναντηθούμε, όταν πια θα έχουμε μάθει να παίζουμε στο πιάνο τις Gnossiennes του Erik Satie.


Και ενώ η Αγαθοκλέους προέρχεται από τον χώρο των παραστατικών τεχνών, έχοντας ως προηγούμενη εμπειρία το app του «Τουρκομαχαλλά» και το digital theater performance «Πεθαίνω σα Χώρα», μαζί με τους συνεργάτες της προχωρούν στο εγχείρημα του «Κοινού Τόπου». Η διαδικασία εμπεριέχει μια τεράστια πρόκληση και πολλά ερωτήματα σχετικά με το πως οι παραστατικές τέχνες μπορούν να εργαλειοποιηθούν και να δημιουργήσουν οργανική σχέση με άλλα πεδία, όπως τις ψηφιακές δυνατότητες και την παρουσίαση μέσα από μια εγκατάσταση.

 

Σύλληψη, σκηνοθεσία της Έλενα; Αγαθοκλέους σε κείμενο του Heiner Muller. 

Συντελεστές

Σύλληψη, σκηνοθεσία: Έλενα Αγαθοκλέους. Κείμενο: Heiner Muller. Μετάφραση: Ελένη Βαραπούλου, εικόνες video: Kωνσταντίνα Peter, φωνές (voice over): Γιώργος Κριθάρας, Έλενα Αγαθοκλέους, πιάνο: Μαριάννα Μιχαήλ, Gnossienes του Erik Satie, performer (σώματα): Γιώργος Κριθάρας, Έλενα Αγαθοκλέους, styling: Αριάνα Μαρκουλίδου, πουκάμισα: marcia ruth alison designs, μοντάζ: Kωνσταντίνα Peter, ηχογραφήσεις: DOGYARD Studio, mastering ήχου: Αντρέας Ροδοσθένους, green screen: Lighthall Productions, green screen: Kωνσταντίνα Peter, βοηθός green screen: Αrmando Aparicio, τεχνικός: Mάριος Χαραλάμπους.



Παρουσίαση: 25, 26, 27 Μαρτίου, ώρα: 8:00 μ.μ.
Ξυδάδικο - Γενεθλίου Μιτέλλα 34, Λεμεσός.
Απαραίτητη η κράτηση θέσεων στο 99 985232, 97879793
Είσοδος ελεύθερη

Πολιτισμός: Τελευταία Ενημέρωση

Ο ζωγράφος και συγγραφέας Ανδρέας Καραγιάν μιλάει στην «Κ» με αφορμή την αναδρομική έκθεση για το έργο του στη Λεμεσό
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ