ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Νέες ταινίες: Κάντρι όνειρα, τολμηρή ληστεία

Τα ισπανόφωνα θρίλερ του καλοκαιριού επιστρέφουν, αυτήν τη φορά με μια αληθινή ιστορία

Newsroom Κ, Αθήνα

ΤΟΥ ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΧΑΡΜΠΗ

Wild Rose ★★★
ΔΡΑΜΑ (2018)
Σκηνοθεσία: Τομ Χάρπερ
Ερμηνείες: Τζέσι Μπάκλεϊ,
Τζούλι Γουόλτερς, Σόφι Οκενέντο

Κοινωνική παρατήρηση, α λα Κεν Λόουτς, και feelgood κομεντί για ένα αστέρι που γεννιέται, συνδυάζονται σε ένα ενδιαφέρον βρετανικό φιλμ που συνοδεύεται από μια ερμηνευτική αποκάλυψη. Η Τζέσι Μπάκλεϊ, η οποία έγινε γνωστή από το «Κτήνος» του Μάικλ Πιρς, υποδύεται εδώ τη Ρόουζ-Λιν, μια νεαρή κοπέλα η οποία βγαίνει από τη φυλακή, αποφασισμένη να πραγματοποιήσει το όνειρό της και να γίνει αστέρι της κάντρι μουσικής. Από το Νάσβιλ του Τενεσί, ωστόσο, τη χωρίζουν αρκετά: τα χρήματα που δεν έχει, η μητέρα της που την επικρίνει και (κυρίως) τα δυο μικρά παιδιά που απέκτησε σε πολύ νεαρή ηλικία και τώρα απαιτούν την προσοχή της. Μπροστά σε αυτό το αδιέξοδο, η Ρόουζ θα βρει ελπίδα στο πρόσωπο μιας καινούργιας, πλούσιας φίλης, η οποία υπόσχεται να τη βοηθήσει.

Η σεναριογράφος Νικόλ Τέιλορ τοποθετεί την πλοκή στη Γλασκώβη, όπου και η ίδια μεγάλωσε με λατρεία για την κάντρι, μια μουσική απλή στην τεχνική αλλά ιδιαίτερα συναισθηματική στους στίχους και στην απόδοσή της. Με αυτό το μότο («η αλήθεια που βρίσκεται σε τρία ακόρντα»), το οποίο έχει και χαραγμένο στο χέρι της, η νεαρή γυναίκα ξεκινά ένα πεισματικό ταξίδι, προκειμένου να πραγματοποιήσει τους στόχους της. Ο χειμαρρώδης χαρακτήρας και ο αυθορμητισμός της, ωστόσο, συχνά τη βάζουν σε μπελάδες, ενώ η καρδιά της είναι χωρισμένη ανάμεσα στο πάθος για τη μουσική και στην αγάπη για τα δυο παιδιά που μεγαλώνει με τη βοήθεια μόνο της μητέρας της. Στον ρόλο της τελευταίας εξαιρετική είναι και η Τζούλι Γουόλτερς.

Εξίσου ενδιαφέρον, αν όχι περισσότερο, είναι το δεύτερο επίπεδο της ταινίας, το οποίο έχει να κάνει με τον κοινωνικό σχολιασμό. Στο εργατικό προάστιο της Γλασκώβης, όπου οι άνθρωποι παλεύουν καθημερινά για τον επιούσιο και οι νέοι απέχουν λίγο από τα ναρκωτικά ή τη φυλακή, τα όνειρα συνήθως παραμένουν τέτοια για πάντα.

Το κόλπο του αιώνα ★★½
ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ (2020)
Σκηνοθεσία: Αριέλ Γουινογκράδ
Ερμηνείες: Γκιγιέρμο Φραντσέλα, Ντιέγκο Περέτι, Λουίς Λούκε

Τα ισπανόφωνα θρίλερ του καλοκαιριού επιστρέφουν, αυτήν τη φορά με μια αληθινή –αν και απίστευτη– ιστορία από το 2006 και την Αργεντινή. Μια τολμηρή συμμορία εισβάλλει σε ένα υποκατάστημα τράπεζας και πιάνει ομήρους. Ακολούθως η αστυνομία περικυκλώνει την περιοχή και οι διαπραγματεύσεις αρχίζουν. Οταν, ωστόσο, οι Αρχές αποφασίζουν να εισβάλουν στο κτίριο, έρχονται αντιμέτωπες με μια τεράστια έκπληξη.

Αντλώντας εμφανώς έμπνευση (και ατμόσφαιρα) από το τηλεοπτικό φαινόμενο «La Casa de Papel», το φιλμ του Αριέλ Γουινογκράδ μεταφέρει στην οθόνη τη μεγαλύτερη τραπεζική ληστεία στα χρονικά της Αργεντινής, σε ένα φιλμ με μπόλικη δράση αλλά, παραδόξως, όχι τόσο σασπένς όσο θα περίμενε κάποιος. Ξεκινώντας από τους βασικούς χαρακτήρες της συμμορίας και με σταθερά κωμική διάθεση, η πλοκή μεταφέρεται μέσα στην τράπεζα, όπου εκτυλίσσονται οι σκηνές ενός κλασικού heist movie: μάσκες στο πρόσωπο, άνθρωποι στο πάτωμα και ένα ευφυές σχέδιο, ώστε να ανοίξει το θησαυροφυλάκιο με τα χρήματα και τα υπόλοιπα πολύτιμα αντικείμενα. Σε σποραδικά φλας μπακ που παρεμβάλλονται, παρακολουθούμε τις λεπτομέρειες της προετοιμασίας –αν και αρκετές τις έχουμε δει και νωρίτερα– καθώς και επιπλέον στοιχεία για τους κεντρικούς χαρακτήρες.

Παραδόξως, αυτό το δεύτερο κομμάτι είναι το λιγότερο ενδιαφέρον μιας ταινίας, η οποία ξεκινά με εύστοχες κοινωνικές παρατηρήσεις και χιούμορ, για να εξελιχθεί αρκετά προβλέψιμα και κάπως... εύκολα μέχρι το φινάλε. Οχι πως η θέαση δεν είναι ευχάριστη ή ακόμη και συναρπαστική σε κάποια κομμάτια, ωστόσο οι ανατροπές και η αγωνία που υπόσχεται μια τέτοια υπόθεση δεν είναι τελικά τόσο σημαντικές. Από την άλλη, οι ερμηνείες των γνωστών μας και από άλλα φιλμ Γκιγιέρμο Φραντσέλα («Το μυστικό στα μάτια της») και Ντιέγκο Περέτι («Χωρίς παιδιά») είναι άρτιες και βοηθούν το σύνολο να παραμείνει σε αρκετά υψηλό επίπεδο έως το τέλος.

ΕΜΕΙΣ...

Επιστρέφει έπειτα από μικρή διακοπή ο ιστορικός θερινός κινηματογράφος Cine Αθηναία, στο Κολωνάκι (Χάρητος 50). Μετρώντας πια σαράντα χρόνια συνολικής λειτουργίας –με σύντομα διαλείμματα–, αυτός ο αστικός κήπος του σινεμά με τα δύο χαρακτηριστικά κυκλικά σιντριβάνια μπροστά στην οθόνη, ανοίγει ξανά τις πόρτες του για να υποδεχθεί τους θεατές του καλοκαιριού, τηρώντας όλα τα μέτρα ασφαλείας. Αυτή την εβδομάδα η Αθηναία θα προβάλει σε επανέκδοση το «Chinatown», το κλασικό φιλμ νουάρ του Ρομάν Πολάνσκι, με τους Τζακ Νίκολσον και Φέι Ντάναγουεϊ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Η ταινία διαδραματίζεται στο Λος Αντζελες του 1937, όπου ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ βρίσκεται μπλεγμένος σε μια επικίνδυνη υπόθεση παρακολούθησης, για χάρη μιας μοιραίας γυναίκας.

...ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ

Μεγάλη συζήτηση πυροδότησε μια μάλλον ανέμελη τοποθέτηση της Χάλι Μπέρι, σε πρόσφατη συνέντευξή της. Η χολιγουντιανή σταρ μίλησε συγκεκριμένα για το ενδεχόμενο –προφανώς της έχει προταθεί– να αναλάβει τον ρόλο ενός τρανσέξουαλ άνδρα, σε κάποιο επερχόμενο φιλμ. «Θέλω να καταλάβω αυτόν τον κόσμο, να τον εξερευνήσω», δήλωσε χαρακτηριστικά, γεγονός που αποδοκιμάστηκε από ακτιβιστές της τρανς κοινότητας, με το σκεπτικό πως η τελευταία μπορεί να εκπροσωπήσει κανονικά τον εαυτό της σε οποιαδήποτε ταινία. Η Μπέρι, από την πλευρά της, ζήτησε συγγνώμη και ξεκαθάρισε πως δεν πρόκειται να αναλάβει τον ρόλο.

ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΕΠΙΣΗΣ...

Made in Italy ★★½
Σκηνοθεσία: Τζέιμς ντ’ Αρσι
Ερμηνείες: Λίαμ Νίσον, Μάικλ Ρίτσαρντσον, Βαλέρια Μπιλέλο

Σπίτι στην Τοσκάνη

Ο Λίαμ Νίσον πρωταγωνιστεί πλάι στον γιο του, Μάικλ Ρίτσαρντσον, σε ένα οικογενειακό δράμα, με φόντο την καρτποσταλική Τοσκάνη. Ο νεαρός γκαλερίστας Τζακ ταξιδεύει μαζί με τον ζωγράφο πατέρα του, Ρόμπερτ, στην Ιταλία προκειμένου να πουλήσουν το εξοχικό σπίτι που έχουν κληρονομήσει από την πρόωρα χαμένη μητέρα τής οικογένειας. Ο μποέμ χαρακτήρας του Ρόμπερτ, ωστόσο, έρχεται σε σύγκρουση με τον πιο προσγειωμένο Τζακ, ενώ το παλιό σπίτι ξυπνά και στους δύο τραυματικές μνήμες του παρελθόντος. Ταυτόχρονα μια νεαρή Ιταλίδα σεφ της περιοχής μπαίνει στις ζωές τους. Το φιλμ, που αποτελεί σκηνοθετικό ντεμπούτο για τον ηθοποιό Τζέιμς Ντ’ Αρσι, είναι μια τυπική ιστορία πατέρα-γιου, διανθισμένη με τη μαγεία της Τοσκάνης, αλλά μάλλον προβλέψιμη κατά τα λοιπά.

Η δίκη ★★★★
Σκηνοθεσία: Ορσον Ουέλς
Ερμηνείες: Αντονι Πέρκινς, Ζαν Μορό, Ορσον Ουέλς

Κλασική επανέκδοση

Ο μεγάλος Ορσον Ουέλς διασκευάζει το κλασικό λογοτεχνικό έργο του Φραντς Κάφκα, με ένα καστ αστέρων, συμπεριλαμβανομένου και του ιδίου, στους κεντρικούς ρόλους. Ο Γιόζεφ Κ., ένας τυπικός τραπεζικός υπάλληλος, συλλαμβάνεται και δικάζεται, δίχως καλά καλά να καταλάβει το γιατί. Μία σειρά από γεγονότα τον καταβάλλουν και τον αφοπλίζουν, ενώ μια διαρκής ανακριτική διαδικασία, ονειρικά διαστρεβλωμένη, προσπαθεί επίμονα να ανακαλύψει τα αποδεικτικά της ενοχής του. Ζωντανεύοντας ένα χαρακτηριστικό εφιάλτη του σύγχρονου ανθρώπου, ο Ουέλς δίνει εξπρεσιονιστική ματιά στο λογοτεχνικό του πρότυπο, προκειμένου να αποδώσει τη σχέση εξουσίας και ανθρώπου-θύματος. Η πρώτη είναι πολύπλευρη και ταυτόχρονα απρόσωπη, ενώ το δεύτερο τυπικά αβοήθητο.

Ονειρα στην Καλιφόρνια ★★
Σκηνοθεσία: Νίσα Γκανάτρα
Ερμηνείες: Ντακότα Τζόνσον, Τρέισι Ελις Ρος, Ice Cube

Μουσικές φιλοδοξίες

Ενα ακόμη φιλμ με μουσικό άρωμα έρχεται στις πρεμιέρες αυτής της εβδομάδας, τούτη τη φορά με πιο... χολιγουντιανή αύρα. Η Ντακότα Τζόνσον («50 αποχρώσεις του Γκρι») υποδύεται τη Μάγκι, μια νεαρή κοπέλα που εργάζεται ως προσωπική βοηθός –το κορίτσι για τα θελήματα– της Γκρέις Ντέιβις, μιας σούπερ σταρ της ποπ, της οποίας ωστόσο η καριέρα βρίσκεται μάλλον στη δύση της. Η Μάγκι από την άλλη έχει το δικό της όνειρο, ως επίδοξη μουσική παραγωγός, πράγμα όμως διόλου εύκολο σε ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον όπως αυτό της μουσικής βιομηχανίας του Λος Αντζελες. Το καθαρά feelgood φιλμ είναι επί της ουσίας ένα πιο ανάλαφρο «A Star is Born», δίχως όμως τις σπουδαίες ερμηνείες και τις όμορφες μουσικές του τελευταίου.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση