ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Netflix και Χόλιγουντ εγκαταλείπουν τη Ρωσία

Η ρωσική αγορά είναι η 6η μεγαλύτερη στον κόσμο για τις ταινίες, κόβοντας πάνω από 200 εκατ. εισιτήρια τον χρόνο

Kathimerini.gr

Του Αιμίλιου Χαρμπή

Το μήνυμα «μη διαθέσιμη υπηρεσία» συναντούν μπροστά τους εδώ και δύο 24ωρα όσοι από τους περίπου ένα εκατομμύριο συνδρομητές προσπαθούν να συνδεθούν στο Netflix από τη Ρωσία. Την περασμένη Κυριακή με μια σύντομη, αλλά εύγλωττη ανακοίνωση, η διαδικτυακή πλατφόρμα γνωστοποίησε την απόφασή της: «Δεδομένων των συνθηκών στην περιοχή αποφασίσαμε να διακόψουμε την υπηρεσία μας στη Ρωσία». Αυτό που αξίζει μάλιστα να σημειωθεί είναι πως πρόσφατα το Netflix καθώς και άλλοι διαδικτυακοί πάροχοι συμφώνησαν να εντάξουν στις πλατφόρμες τους τουλάχιστον 20 εθνικής εμβέλειας ρωσικά κανάλια· φυσικά πλέον και αυτό το σχέδιο μπαίνει στον πάγο επ’ αόριστον.

Οι συγκεκριμένες αποφάσεις εναρμονίζονται με τις κινήσεις όλων των μεγάλων χολιγουντιανών στούντιο (Disney, Universal, Paramount, Sony) ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα, σύμφωνα με τις οποίες τα τελευταία αναβάλλουν τις κυκλοφορίες των ταινιών τους στη χώρα του Βλαντιμίρ Πούτιν. Το ίδιο έπραξε φυσικά και η Warner Bros., η οποία είδε τον δικό της «Batman» να ανοίγει εξαιρετικά παγκοσμίως, τον κράτησε ωστόσο μακριά από τις ρωσικές αίθουσες.

Στην ίδια τη Ρωσία προφανώς και οι συγκεκριμένες εξελίξεις έχουν προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στη βιομηχανία κινηματογραφικής διανομής, η οποία καλείται να αναπληρώσει το κενό που έχει δημιουργηθεί σε χιλιάδες αίθουσες. Σημειώνεται εδώ πως η ρωσική αγορά είναι η έκτη μεγαλύτερη στον κόσμο για τις ταινίες, κόβοντας περισσότερα από 200 εκατομμύρια εισιτήρια τον χρόνο και παρουσιάζοντας υψηλά επίπεδα ανάκαμψης μετά την πανδημία. Στελέχη της, μάλιστα, χαρακτηρίζουν την κατάσταση «καταστροφική», ειδικά αν το χολιγουντιανό μποϊκοτάζ διαρκέσει αρκετούς μήνες.

Από την άλλη υπάρχουν οι ίδιοι οι Ρώσοι κινηματογραφιστές, τα έργα των οποίων κρίνονται πλέον «ανεπιθύμητα» από τα περισσότερα δυτικά φεστιβάλ. Εξαίρεση, πάντως, φαίνεται να αποτελούν οι ανεξάρτητες παραγωγές, ειδικά εκείνες που ασκούν με έμμεσο ή άμεσο τρόπο κριτική στην πολιτική Πούτιν. Οι τελευταίες θα είναι καλοδεχούμενες τόσο στις Κάννες και τη Βενετία όσο και στο Τορόντο, την ώρα που τα αντίστοιχα φεστιβάλ μπλοκάρουν τη συμμετοχή οποιουδήποτε επίσημου στελέχους από τη Ρωσία.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση