ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Η τέχνη ως αντίδοτο στην αποξένωση

Η χορογράφος Έλενα Χριστοδουλίδου άντλησε έμπνευση για το έργο της, «Ένταση» από την πηγή των πάντων, την αβεβαιότητα

Του Απόστολου Κουρουπάκη

Του Απόστολου Κουρουπάκη

kouroupakisa@kathimerini.com.cy

Με την Έλενα Χριστοδουλίδου κάναμε μία σύντομη κουβέντα σχετικά με το νέο της έργο, με τίτλο «Ένταση/Τension», που παρουσιάζει το Αμφίδρομο Χοροθέατρο στο μυσταγωγικό μαύρο θεατρικό κουτί του Εγκώμιου Πολιτιστικού Κέντρου, όπου έξι χορευτικά πλάσματα επί σκηνής (Σπύρος Μπεκιάρης, Ήβη Χατζηβασιλειου, Αναστασία Πασχάλη, Ιωάννα Σάββα, Χρήστος Τζοβάρας, Νικόλ Γιαννάκα) εκπέμπουν μηνύματα, ανταλλάσσουν ενέργεια, προσπαθούν να αναγνωριστούν... Η Έλενα μού λέει πως αυτό που θα δούμε αντλεί τη χορογραφική έμπνευσή του από το ολοκληρωτικό, το πανδημικό φλερτ των καιρών μας με την αβεβαιότητα. «Πηγή έμπνευσης των πάντων υπό μία έννοια».


–Διαβάζοντας το δελτίο Τύπου για το έργο «Tension» αισθάνομαι ότι μιλάς για έναν αέναο κύκλο γύρω από τον άξονά μας, από εμάς τους ίδιους, λειτουργώντας κεντρομόλα αλλά και φυγόκεντρα...
Όσο πιο πολύ κλεινόμαστε στους εαυτούς μας, συσπειρωνόμαστε, τόσο πιο έντονη νιώθουμε την ανάγκη να ανοιχτούμε, να εκτονώσουμε τα ενεργειακά μας ρευστά, να επικοινωνήσουμε. Δεν είναι η όποια συνθήκη περιορισμού αυτή που μας πνίγει όσο η αίσθηση του ανικανοποίητου των αναγκών που μας απελευθερώνει όσο παρατείνεται, όσο το τέλος της παραμένει αβέβαιο. Αυτή η αίσθηση μας εξωθεί στα όριά μας και πέρα από αυτά...

–Άρα θα δούμε κάτι πέρα από τα ανθρώπινα όρια...
Ας πούμε ότι αυτό που θα δούμε αντλεί τη χορογραφική έμπνευσή του από το ολοκληρωτικό, το πανδημικό φλερτ των καιρών μας με την αβεβαιότητα. Πηγή έμπνευσης των πάντων υπό μία έννοια, έτσι δεν είναι;

–Ήταν τελικά τόσο δυνατή η εμπειρία της αποστασιοποίησης των τελευταίων χρόνων που αποξένωσε ακόμα περισσότερο τους ανθρώπους;
Δεν ήταν, είναι, παραμένει. Σε ό,τι αφορά την αποξένωση δεν ξέρω, δεν μπορώ να ξέρω. Το μόνο που μπορώ να ξέρω είναι ότι νιώθω την ανάγκη η τέχνη του χορού, τα έργα που την υπηρετούν, να φέρνουν τους ανθρώπους όσο γίνεται πιο κοντά στους εαυτούς τους, να τους χειραφετούν. Οι καλλιτέχνες δεν είμαστε μόνο παρατηρητές, συμβάλλουμε στις εξελίξεις, η τέχνη είναι αντίδοτο στην αποξένωση, όχι, δεν μπορούμε να θεωρούμε αναπόφευκτη την αποξένωση, αν συμβεί αυτό, έχει η τέχνη μας αποποιηθεί τον λόγο ύπαρξής της και εμείς τον δικό μας ως καλλιτέχνες.

 

Όσο πιο πολύ κλεινόμαστε στους εαυτούς μας, συσπειρωνόμαστε, τόσο πιο έντονη νιώθουμε την ανάγκη να ανοιχτούμε, να εκτονώσουμε τα ενεργειακά μας ρευστά, να επικοινωνήσουμε. (φωτ. Baoonz)

–Λες, αναφερόμενη στους χορευτικούς χαρακτήρες του έργου σου, πως όσο αναγνωρίζονται ο ζωτικός χώρος τους περιορίζεται, κλέβουν ο ένας από τον άλλο κομμάτια της ύπαρξής τους. Τι εννοείς;
Καταπληκτική ερώτηση, ούτε συνεννοημένοι να είμαστε, αυτό που εντόπισες δεν είναι παρά η συμπύκνωση των περί της αποξένωσης στο δελτίο Τύπου. Επίτρεψέ μου να μην το απαντήσω στη συμβατική καθομιλουμένη γλώσσα, η απάντηση δίνεται με χίλιους διαφορετικούς τρόπους στα 50 λεπτά έντασης του έργου.

–Έργο απόρροια της πανδημίας, άλλαξε κάτι στον τρόπο που βλέπεις ως χορογράφος το σώμα και την έκφρασή του;
Είμαι πλημμυρισμένη από επιθυμία, ένα δημιουργικό «θέλω» νιώθω να έχει κατακλύσει όλη μου την ύπαρξη, αυτό που έκανε μέσα μου η πανδημία είναι να μου ξαναγεννήσει την επιθυμία. Να ζωντανέψει μέσα μου τη ζωτική αίσθηση του ανικανοποίητου, αυτή στην οποία αναφέρθηκα στην πρώτη σας ερώτηση. Κομμάτι του κόσμου είναι ο καλλιτεχνικός εαυτός μας, και από αυτόν εκκινώντας προσπαθούμε να αφουγκραστούμε και – γιατί όχι;– να εμπνεύσουμε το παρόν και το μέλλον του κόσμου ολόκληρου.

–Τίτλος έργου «ένταση». Πώς ορίζεις την ένταση σωματικά;
Αίσθηση ανικανοποίητου, εξώθηση στα όριά μας και πέρα από αυτά.


Συντελεστές

Σκηνοθεσία/Χορογραφία: Έλενα Χριστοδουλίδου.
Χορευτές στη δημιουργία: Σπύρος Μπεκιάρης, Ήβη Χατζηβασιλειου, Αναστασία Πασχάλη, Ιωάννα Σάββα, Χρήστος Τζοβάρας, Νικόλ Γιαννάκα.
Δραματουργία: Γιάννης Καραούλης
Μουσική: Κωνσταντίνος Σκουρλής
Σκηνογραφία /Κοστούμια: Ελένη Ιωάννου
Σχεδιασμός φωτισμού: Αλεξάντερ Γιότοβιτς
Φωτογραφίες: Baoonz
Κουτσοδούλια: Αντώνης Σκορδίλης

 

Παραστάσεις

Εγκώμιο Πολιτιστικό Κέντρο, Νέας Έγκωμης 8, Έγκωμη. Κυριακή 27 Μαρτίου (δύο παραστάσεις): ώρα 7:00 μ.μ. και 9:00 μ.μ. και Δευτέρα 28 Μαρτίου, ώρα 9:00 μ.μ.

Κρατήσεις – Επικοινωνία: τηλέφωνο 22781104

*Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Τερψιχόρη 2022 του ΥΠΠΑΝ.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Θέατρο-Χορός: Τελευταία Ενημέρωση

Μια συνάντηση σε ένα αεροδρόμιο οδηγεί σε μια έντονη, παθιασμένη σχέση, σε γάμο, σπίτι, δουλειά και οικογένεια - όλα φυσιολογικά ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΘΕΑΤΡΟ-ΧΟΡΟΣ