ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Απαντά το Υπουργείο στις κατηγορίες για μείωση ωρών σχολικού συνοδού από 13χρονο

Σύμφωνα με καταγγελίες του πατέρα, το παιδί του δεν μπορεί να αυτοεξυπηρετείται ακόμα και για τις πιο βασικές ανάγκες στο σχολείο

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Οι καταγγελίες που είδαν το φως της δημοσιότητας την Τετάρτη (09/10) από την εφημερίδα «Φιλελεύθερος» ότι από παιδί 13 χρονών, το οποίο αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υγείας και φοιτά στην έκτη τάξη Δημοτικού σχολείου, αποκόπτονται ώρες από Σχολικό Συνοδό. Η συγκεκριμένη καταγγελία έγινε από τον πατέρα του παιδιού, με το Υπουργείο να εκδίδει διευκρινιστική ανακοίνωση.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες του πατέρα, το παιδί του αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υγείας, βρέθηκε χωρίς τη συνεχή παρουσία σχολικού συνοδού, κατηγορώντας ευθέως το υπουργείο Παιδείας για «βαθιά ριζωμένες πρακτικές και πολιτικές ρατσισμού ενάντια σε παιδιά με ειδικές ανάγκες».

Συγκεκριμένα, το παιδί αντιμετωπίζει: Μερική εγκεφαλική παράλυση, σοβαρά κινητικά προβλήματα και ημιπάρεση της αριστερής του πλευράς, μαθησιακά προβλήματα, φέρει βαλβίδα υδροκεφάλου στον εγκέφαλο και στο κεφάλι. Δεν μπορεί να αυτοεξυπηρετείται ακόμα και για τις πιο βασικές του ανάγκες στο σχολείο.

Όπως ανέφερε μάλιστα ο πατέρας του 13χρονου παιδιού, τα ιατρικά δεδομένα του γιού του είναι εις γνώση του Υπουργείου.

Δεν χρειαζόταν η δημοσιοποίηση

Τη δική του απάντηση δίνει μέσω γραπτής ανακοίνωσης το Υπουργείο, το οποίο αναφέρει πως το συγκεκριμένο περιστατικό βρισκόταν εις γνώση του, καυτηριάζοντας την απόφαση των γονιών να προστρέξουν στα μέσα ενημέρωσης αντί να εξαντλήσουν όλα τα δικαιώματα που τους παρέχει η νομοθεσία.

Επισημαίνει παράλληλα στην ανακοίνωση πως υπάρχει αρμόδια επιτροπή για εξέταση όλων των αιτήσεων, ενώ υπάρχει η δυνατότητα στους κηδεμόνες να προβαίνουν σε ένσταση εκεί που θεωρούν ότι η απόφαση τους αδικεί. Τονίζεται παράλληλα πως κατατέθηκε πρόταση στο Υπουργικό Συμβούλιο, τον Ιούλιο του 2019, για δημιουργία 128 πρόσθετων θέσεων σχολικών βοηθών/συνοδών ανεβάζοντας τον συνολικό τους αριθμό στους 1120.

Αυτούσια η ανακοίνωση του Υπουργείου

Σεβόμενο τα προσωπικά δεδομένα, καθώς και το ιατρικό απόρρητο, το ΥΠΠΑΝ δεν προτίθεται να προβεί σε οποιοδήποτε σχόλιο όσον αφορά το ιατρικό ιστορικό, την κατάσταση, τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες που παρουσιάζει το συγκεκριμένο παιδί. 

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η περίπτωση κάθε παιδιού με ειδικές ανάγκες μελετάται από την οικεία Επαρχιακή Επιτροπή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΕΕΑΕ), που είναι αποκλειστικά το καθ’ ύλην αρμόδιο σώμα να λαμβάνει αποφάσεις. Στη συγκεκριμένη Επιτροπή συμμετέχουν εκπρόσωποι του ΥΠΠΑΝ, εκπρόσωπος του Υπουργείου Υγείας και εκπρόσωπος του Υπουργείου Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ώστε να διασφαλίζεται η λήψη αποφάσεων στη βάση πολυθεματικής αξιολόγησης των αναγκών του κάθε παιδιού ξεχωριστά. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι ανάγκες των παιδιών και ο βαθμός εξάρτησής τους από ενήλικα άτομα διαφέρει.

Η ΕΕΕΑΕ, η οποία έχει ενώπιόν της ξεκάθαρη εικόνα για κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες, λαμβάνει υπόψη όλα τα πιο πάνω δεδομένα και με βάση το καλώς νοούμενο συμφέρον του, αποφασίζει για τον τρόπο και τον βαθμό στήριξης που αυτό θα πρέπει να τύχει. Σε περίπτωση που οι γονείς διαφωνούν με την απόφαση της ΕΕΕΑΕ, έχουν δικαίωμα υποβολής γραπτών παραστάσεων.

Η ένστασή τους εξετάζεται εκ νέου από την Επιτροπή και σε περίπτωση, που η απόφασή της δεν τους βρίσκει σύμφωνους, έχουν δικαίωμα υποβολής ένστασης στην Κεντρική Επιτροπή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, όπως και να παραστούν στη συνεδρία της και να εξηγήσουν τους λόγους της ένστασής τους. Μόλις περιήλθε στην αντίληψη της Διεύθυνσης Δημοτικής Εκπαίδευσης το θέμα που προέκυψε στο σχολείο, στο οποίο φοιτά το συγκεκριμένο παιδί, αρμόδιοι λειτουργοί το επισκέφθηκαν, με στόχο την εξέταση και αντιμετώπισή του.

Οι γονείς, όμως, του παιδιού, για το οποίο γίνεται αναφορά στο συγκεκριμένο δημοσίευμα, αντί να εξαντλήσουν όλα τα δικαιώματα που τους παρέχει η νομοθεσία, επέλεξαν να δημοσιοποιήσουν την ένστασή τους για την απόφαση της ΕΕΕΑΕ στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
Το ΥΠΠΑΝ, ενεργώντας με ευαισθησία, πραγματικό ενδιαφέρον και υπευθυνότητα, σε καμία περίπτωση δεν φείδεται χρημάτων για θέματα που αφορούν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο κατέθεσε πρόταση στο Υπουργικό Συμβούλιο, τον Ιούλιο του 2019, για δημιουργία 128 πρόσθετων θέσεων σχολικών βοηθών/συνοδών ανεβάζοντας τον συνολικό τους αριθμό στους/στις 1120.

Καταληκτικά, θεωρούμε ότι τέτοιου είδους δημοσιεύματα αποσκοπούν στη δημιουργία λανθασμένων εντυπώσεων και δεν συμβάλλουν στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των θεμάτων που μπορεί να προκύψουν σε κάθε σχολική μονάδα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η Ημερίδα με θέμα: «Μετανάστευση και Εκπαίδευση: Πολιτικές και πρακτικές σε μια περίοδο αστάθειας» ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΠΑΙΔΕΙΑ
X