ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Στο πνεύμα των γιορτών

Του Σταύρου Χριστοδούλου

Τα Ιουλιανά

Τα Ιουλιανά

Η μετακόμιση της Ιουλίας Παλαιολόγου Ουίλσον από τη μονοκατοικία του Αγίου Ανδρέα στο διαμέρισμα της Κωστή Παλαμά άλλαξε πολλά στην καθημερινότητά της. Αλλά όχι τόσα πολλά ώστε να επηρεάσει την ιεροτελεστία του χριστουγεννιάτικου στολισμού. Όπως κάθε χρόνο, λοιπόν, έτσι και φέτος, ανοίχτηκαν οι κούτες με τα στολίδια του Harrods και η χήρα με τη βοήθεια της Σβετλάνα Αλεξάντροβα έστησαν με κέφι το δίμετρο δέντρο.

Τον απαραίτητο σουρεάλ τόνο έδωσε η συμμετοχή του Άλαν Έντγκαρ Πόε, ο οποίος γαύγιζε όποτε έκρινε ότι μια διακοσμητική πινελιά έμοιαζε με παραφωνία στην υπερπαραγωγή. Κι ενώ τίποτε δεν φανέρωνε πώς θα μπορούσε να χαλάσει αυτό το υπέροχα ιδιοσυγκρασιακό τελετουργικό, η φωνή της Ελλούς από το μέσα δωμάτιο γκρέμισε με πάταγο και αυτήν την ψευδαίσθηση. «Βασανίζεις το χτηνόν με τες πελλάρες σου» εξανέστη η εκπρόσωπος του προλεταριάτου και η χήρα ένιωσε αίφνης το αίμα της να παγώνει. «Χτηνό;» ψέλλισε και ζήτησε από τη Ρωσίδα ένα σφηνάκι ζιβανία.

Αντίστοιχο culture shock έπαθε η Ιουλία πρόσφατα, ενώ κατηφόριζε την οδό Νικοδήμου Μυλωνά και στη συμβολή με τη Διγενή Ακρίτα βρέθηκε αντιμέτωπη με μια υπερμεγέθη φωτεινή πινακίδα που διαφήμισε «βαζάνια». «Δεν έχει απαγορευτεί ακόμα η λέξη βαζάνια;» μοιράστηκε τον προβληματισμό της με τις άξιες κόρες της αστικής Λευκωσίας, μέλη του καρέ. «Τη χωρκατοσύνη μην την κλαις εκεί που πάει να σκύψει» σχολίασε με νόημα η αριστερή (με την καλή έννοια) Κουλλίτσα Κυριακού και οι υπόλοιπες συγκατάνευσαν να προχωρήσουν στη νενομισμένη διαδικασία των gin and tonic.

Από το «Χωρκατοσύνης Εγκώμιο» δεν θα μπορούσε φυσικά να απουσιάζει το μνημειώδες έργο της κυπριακής επαρχίας, γνωστό πλέον ως «Η Πατάτα Του Κόκου». Κάθε μέρα που περνά ο ευφάνταστος Κόκος Τάσου υπερβαίνει τον εαυτό του, σε σημείο που τα όρια ανάμεσα στην contemporary τέχνη και την ακραία κακογουστιά είναι δυσδιάκριτα. Η εικόνα, με την πατάτα να έχει στην κορυφή της ένα αστέρι ανάμεσα σε φωτεινά λαμπιόνια, ήταν το πρώτο κλείσιμο του ματιού προς το παράλογο. Όταν στήθηκε και ένα σαλονάκι με φόντο το installation, για να βγει εκπομπή στον αέρα, κάποιοι είπαν ότι ο κοινοτάρχης το τερμάτισε. Επειδή όμως ο εχθρός του γελοίου είναι το γελοιωδέστερο, υπήρξε και συνέχεια...

Πήρε ο Κόκος Τάσου σβάρνα τα κανάλια και ενημέρωσε το φιλοθεάμον κοινό ότι: Α. η πατάτα καθαρίστηκε με ειδικό φάρμακο για να γυαλίζει, Β. πρόθεση είναι να φωτιστεί καλύτερα, Γ. το Πάσχα θα «ντυθεί» αβγό. Ακολούθησε χλαπαταγή, όμως την καλύτερη ατάκα την έγραψε η Ελένη Θεοχάρους στο Twitter: «Η πατάτα της Ξυλοφάου τα καρναβάλια θα ντυθεί κολοκάσι Σωτήρας». Μα τόσο μπροστά πια; «Ε, ναι! Εδώ μιλάμε για κιτσερέλα ολκής» σχολίασε η θυμόσοφος Ιουλία.

Σε ανάλογο εορταστικό πνεύμα, πασπαλισμένο με τη χρυσόσκονη του καλτ, εντάσσεται και η... πανελλήνια θεατρική πρεμιέρα του «ΝικοΤΙΤΑΝΙΚΟΥ». Ανήμερα των Χριστουγέννων ένας αδιανόητος θίασος ξεκινά περιοδεία στην Κύπρο και όχι στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας όπως εύλογα θα υπέθετε κάποιος. Σημειώστε ονόματα: Ταμτάκος, Ελένη Φιλίνη και Παύλος Χαϊκάλης σε comeback από τα αζήτητα που τον έριξε το #MeToo. Συμμετέχουν Κύπριοι αστέρες (τύπου Πόπη και Άντζελα), ενώ πρώτη φίρμα είναι ο «Πειράζει που είμαι φίρμα;» Γιάννης Φλωρινιώτης. «Πιο καλτ πεθαίνεις!» ψιθύρισε η Ευγενία η Καλαμαρού, μόλις κατάφερε να συνέλθει από το πολιτισμικό σοκ.

Το απόγευμα στο διαμέρισμα της Κωστή Παλαμά κυλούσε χαλαρά με το εορταστικό πνεύμα του καρέ εν εγρηγόρσει και τη Ρωσίδα εν εγρηγόρσει επίσης, ενώ ανανέωνε τα gin and tonic. Ώσπου η Ιουλία Παλαιολόγου Ουίλσον, τάχα μου αθώα, άνοιξε το μπουφέ και ακούμπησε το κηροπήγιο με τις εννέα διακλαδώσεις στο τραπέζι. «Happy Hanukkah» ευχήθηκε, χαμογελώντας πονηρά και η Καλαμαρού μόνο που δεν έμεινε στον τόπο.

Αν θες να κάνεις τα νεύρα ενός ακραιφνούς συναγερμικού τσατάλια ένας είναι ο ασφαλής τρόπος: Ανάφερε το Χανουκά. Το οποίο μπορεί να διασώθηκε στους αιώνες ως αξιοσέβαστη Γιορτή των Φώτων για τους Εβραίους, πλην όμως από την περασμένη Τετάρτη στην κυπριακή πολιτική σημειολογία αναφέρεται και ως «το περιπαίξιμο του Χριστοδουλίδη». «Τουτέστιν;» ρώτησε η ανενημέρωτη Κουλλίτσα Κυριακού. «Τουτέστιν, ενώ ο Αβέρωφ έστηνε λαϊκό δικαστήριο στο Πολιτικό Γραφείο του ΔΗΣΥ, ο υπουργός Εξωτερικών δεν ευκαιρούσε να παραστεί λόγω του εορτασμού του Χανουκά στην ισραηλινή πρεσβεία» εξήγησε η Ιουλία. Και προτού προλάβουν οι άλλες να αντιδράσουν, σήκωσε το ποτήρι της και είπε με νόημα:«Chapeau, Φιλίππα!».

Λίγα λεπτά πέρασαν έως ότου ανακτήσει η Ευγενία η Καλαμαρού την ψυχραιμία της. Κι έπειτα, η συνταξιούχος φιλόλογος την οποία η δεσποινίς Ουρανία Κοκκίνου είχε χαρακτηρίσει το πάλαι ποτέ «απρόβλεπτη», σηκώθηκε από τη θέση της και πλησίασε το κηροπήγιο. Το πρόσωπό της φωτιζόταν από ένα αμυδρό χαμόγελο καθώς άναβε τα κεριά... Όταν πλέον άναψε και το ένατο, πήρε το κινητό της, πάτησε το Play και άφησε τους στίχους του λαϊκού βάρδου να κάνουν τη βρώμικη δουλειά: «Παίζεις με τη φλόγα, εγώ στο ’πα πως στο τέλος θα καείς. Παίζεις με τη φλόγα κι ήρθε η ώρα τώρα να με θυμηθείς» ήχησε παράταιρα δυνατή η φωνή του Νίκου Κουρκούλη στο αστικό σαλόνι της Κωστή Παλαμά. «Chapeau, Ευγενία» αναγκάστηκε η Ιουλία να παραδεχτεί για το εύγλωττο πολιτικό υπονοούμενο και ζήτησε από τη Ρωσίδα να τους σερβίρει τον τελευταίο γύρο gin and tonic.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Τα Ιουλιανά

Τα Ιουλιανά: Τελευταία Ενημέρωση