ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ειδική επιτροπή για ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ

Οι στόχοι της επιτροπής

Kathimerini.gr

Στη σύσταση ειδικής επιτροπής που θα αναλάβει να «τρέξει» την ηλεκτρική διασύνδεση που θα συνδέει τα δίκτυα ηλεκτρισμού Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ προχώρησε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Θεόδωρος Τσακίρης, αναπληρωτής καθηγητής γεωπολιτικής και ενεργειακής πολιτικής στο Πανεπιστήμιο της Λευκωσίας και μέλος στο Δ.Σ. του ΔΕΣΦΑ, ο Ιωάννης Μάργαρης, αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ και ο Θεόδωρος Χριστόπουλος, αρμόδιος για τις διεθνείς σχέσεις στο ΥΠΕΝ.

H διασύνδεση μεταξύ Hadera (Ισραήλ) και Κρήτης, γνωστή ως Euroasia Interconnector, που περιλαμβάνει τη σύνδεση μεταξύ Hadera και Κοφίνου (Κύπρος), καθώς και τη σύνδεση μεταξύ Κοφίνου και Κορακιάς Κρήτης περιλαμβάνεται στα έργα κοινού ενδιαφέροντος (PCIs) της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Ο ορίζοντας υλοποίησης της ηλεκτρικής διασύνδεσης μήκους 1.208 χλμ., με ισχύ 1.000 MW, τοποθε- τείται στο 2025.

Σύμφωνα με τον φορέα υλοποίησης Εuroasia Ιnterconnector, το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ, συνολικού μήκους 1.208 χλμ., με ισχύ 1.000 MW, είναι εκτιμώμενου προϋπολογισμού 2,4 δισ. ευρώ, ενώ ο ορίζοντας ολοκλήρωσής του τοποθετείται πλέον στο 2025. Για το ελληνικό τμήμα του έργου, όπως επισημαίνεται στο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης 2023-2032 που έθεσε χθες σε δημόσια διαβούλευση ο ΑΔΜΗΕ, «ελήφθησαν όλες οι προβλέψεις για την εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας της διασύνδεσης Αττικής – Κρήτης με τη μελλοντική διασύνδεση προς την Κύπρο και στη συνέχεια προς το Ισραήλ».

Στο πλαίσιο αυτό βρίσκεται σε εξέλιξη συνεργασία μεταξύ του ΑΔΜΗΕ και της θυγατρικής του Αριάδνη Interconnection, καθώς και του Εuroasia Ιnterconnector για την εξειδίκευση των τεχνικών λεπτομερειών για τη διασφάλιση της διαλειτουργικότητας του έργου της διασύνδεσης Αττικής – Κρήτης, η οποία βρίσκεται στο στάδιο υλοποίησης, με το έργο της διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ που θα υλοποιήσει ο Euroasia Interconnector. Οσον αφορά τη διαλειτουργικότητα του έργου, πηγές του ΑΔΜΗΕ εκτιμούν ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα, καθώς ως προτιμητέος υποψήφιος ανάδοχος για το έργο των σταθμών μετατροπής έχει προκύψει και για το έργο της Κύπρου και είναι η Siemens AG. Το ίδιο και στο τμήμα Αττικής – Κρήτης, στο οποίο ανάδοχος είναι η Siemens, σε κοινοπραξία με την ΤΕΡΝΑ.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση