ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Αναπτύσσεται η ψηφιακή επικοινωνία-ψυχαγωγία

Oι επενδύσεις στην εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα μέχρι το 2024 μόνον στον τομέα των βίντεο θα ξεπεράσουν τα 17,6 δισ. δολάρια

Kathimerini.gr

Αλέκος Λιδωρίκης

Επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ σε μορφή ψηφιακής ψυχαγωγίας και επικοινωνίας χωρίς φυσική παρουσία γνωρίζουν αλματώδη ανάπτυξη στη διάρκεια των τελευταίων μηνών, λόγω των συνεχιζόμενων απαγορευτικών σε όλο τον κόσμο στην προσπάθεια περιορισμού της εξάπλωσης της πανδημίας. Είναι όμως μια τάση που δεν οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην πανδημία, καθώς ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός καταναλωτών στην Ελλάδα και διεθνώς στρεφόταν ήδη συνειδητά σε ψηφιακές μορφές επικοινωνίας, ψυχαγωγίας και άλλων καθημερινών δραστηριοτήτων.

Κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα δείχνουν ότι η τάση αυτή είχε αρχίσει να αναπτύσσεται ραγδαία και πριν από το 2020. Στην Αμερική το 2019 μία στις τέσσερις νύφες γνώρισε το ταίρι της μέσω των social media, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Εκθεσης Wedding Wire Newlywed 2020, που βασίζεται σε μια έρευνα 27.250 ατόμων και αποτελεί τη μεγαλύτερη έρευνα για γάμους στη διεθνή βιομηχανία. Μετά τον γάμο ένας στους δύο φίλους του ζευγαριού, κάποιοι από τους οποίους ήταν ακόμη στο ίδιο κτίριο ή το ίδιο γραφείο, έμαθαν τα νέα online, γεγονός που ώθησε εκατοντάδες εταιρείες του χώρου να επενδύσουν στην εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με έρευνα της RescueTime, που δημοσιεύθηκε στην Guardian, το 2019, οι άνθρωποι ήταν κατά μέσον όρο τρεις ώρες και 15 λεπτά σε ημερήσια βάση στα έξυπνα κινητά τους, με το 20% των χρηστών να βρίσκεται πάνω από 4,5 ώρες στο κινητό. Το 2019 διεθνώς στάλθηκαν σε αριθμό πάνω από 18,7 δισ. sms (δεν υπολογίζονται στο νούμερο αυτό τα μηνύματα μέσω εφαρμογών), με τους νέους μεταξύ 18-24 να στέλνουν κατά μέσον όρο πλέον των 50 μηνυμάτων την ημέρα, ενώ ο χρόνος συνομιλίας μειώθηκε ραγδαία. Στο πλαίσιο αυτό οι πάροχοι επικοινωνιών επενδύουν σημαντικά κεφάλαια για την ανάπτυξη τέτοιων εφαρμογών.

Η επανάσταση όμως συντελείται με την επέλαση του «Διαδικτύου των Πραγμάτων» που διασυνδέει ήδη πάνω από 25 δισ. συσκευές με το Ιντερνετ και όλες μαζί με τα 5 δισ. έξυπνα κινητά τηλέφωνα που υπάρχουν σήμερα διεθνώς. Το έξυπνο ψηφιακό ψυγείο που ήδη κυκλοφορεί στο εμπόριο σε ορισμένες χώρες, για παράδειγμα, θα ειδοποιεί το σούπερ μάρκετ για τις ανάγκες ανεφοδιασμού της οικογένειας, και τα ψώνια θα τα φέρνει ρομποτάκι, αφού έχει προηγηθεί απευθείας ηλεκτρονική πληρωμή. Καμία ανθρώπινη μεσολάβηση, καμία ανθρώπινη επικοινωνία. Σύμφωνα με έρευνα της Clobal Market Insights, το 2018 επενδύθηκαν διεθνώς στον τομέα των έξυπνων ψυγείων 2,5 δισ. δολάρια, με τις εκτιμήσεις να προβλέπουν αύξηση πάνω από 12% σε ετήσια βάση μέχρι και το 2026.
Την ίδια στιγμή, οι επενδύσεις για χρήσεις εφαρμογών στην εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα μέχρι το 2024 μόνον στον τομέα των βίντεο θα ξεπεράσουν τα 17,6 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την πλατφόρμα αναλύσεων δεδομένων statista. Στην τουριστική βιομηχανία για παράδειγμα το 20% των εταιρειών του κλάδου έχουν αποφασίσει να επενδύσουν σε ταξίδια επαυξημένης πραγματικότητας «από τον καναπέ».

Οπως επισημαίνεται σε αναφορά του BBC, μέσα στην επόμενη δεκαετία θα έχει δημιουργηθεί η δυνατότητα του «active skin», που θα επιτρέπει στον ανθρώπινο οργανισμό μέσω του δέρματος να νιώθει τη ζέστη του ηλίου από τροπικές παραλίες, τη παγωνιά από την ανάβαση στο Εβερεστ και το αεράκι από την επαυξημένη περιήγηση στο Ταζ Μαχάλ. Και όλα αυτά να έχουν ξεκινήσει πριν κάνει την εμφάνισή της η πανδημία που περιόρισε αναγκαστικά την απευθείας ανθρώπινη επικοινωνία και επαφή, γεγονός που δείχνει ότι οι επενδύσεις στους τομείς αυτούς θα γνωρίζουν πλέον ραγδαία και συνεχή ανάπτυξη.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

5G / Internet of things: Τελευταία Ενημέρωση

X