ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Είναι τα μηνύματα τα νέα μέιλ;

«Συγγνώμη, δεν είδα το μήνυμά σου μέσα στον χαμό».

Kathimerini.gr

Η στιχομυθία γνωστή και έχει συμβεί σε όλους: βλέπουμε κάποιον φίλο και λέμε να κανονίσουμε να πάμε για έναν καφέ ή ένα ποτό. «Τι γίνεται; Πάμε για εκείνο το ποτό που λέγαμε την Παρασκευή;» στέλνετε στον/ην φίλο/η μερικές μέρες μετά κι εκείνος απαντάει: «Ναι, αμέ!». Και η Παρασκευή έρχεται, ξαναστέλνετε «Ισχύει για σήμερα;» και ο φίλος…σας κάνει ghosting -ούτε φωνή, ούτε ακρόαση, δηλαδή. Κάποιες μέρες μετά εμφανίζεται με τη δικαιολογία που όλοι έχουμε πει κάποια στιγμή στη ζωή μας: «Συγγνώμη, δεν είδα το μήνυμά σου μέσα στον χαμό».

Κι όσο κι αν αυτός ο «χαμός» ακούγεται ως δικαιολογία, άλλο τόσο αποτελεί μια πραγματικότητα. Πλέον, μηνύματα μας κατακλύζουν από παντού: από τα πατροπαράδοτα SMS μέχρι εφαρμογές όπως το Whatsapp και το Viber, τα απευθείας μηνύματα έρχονται πλέον από τον καθένα: από φίλους, συναδέλφους, το αφεντικό μας, εταιρείες.

Μήπως, λοιπόν, τα άμεσα μηνύματα σε κάθε μορφή τους έχουν πάρει τον ρόλο του μέιλ; Όπως κάποτε δίναμε (και δίνουμε ακόμα) με ευκολία το μέιλ μας σχεδόν σε οποιονδήποτε και γραφόμασταν στα πιο πιθανά και απίθανα newsletter, έτσι, πλέον, το τηλέφωνό μας, είτε με SMS είτε με άλλες εφαρμογές είναι προσβάσιμο όχι μόνο στους κοντινούς μας ανθρώπους αλλά στον ευρύτερο κύκλο μας και πάει ακόμα και πέρα από αυτόν.

Έχοντας, λοιπόν, κάποιος από το επαγγελματικό μας περιβάλλον ή μια εταιρεία την οποία επιλέξαμε για μία αγορά τον αριθμό του κινητού μας, αυτόματα μας έχει ως επαφή σε όλες τις εφαρμογές μηνυμάτων τύπου Whatsapp, μπορεί να μας στείλει SMS ή και iMessage, για όσους προτιμούν τα iOS και γενικά, να μας «σπαμάρει» ανελέητα.

Κακά τα ψέματα, είτε πρόκειται για την παράδοση της παραγγελίας μας, είτε για το αφεντικό μας που θέλει να μας ενημερώσει για το έκτακτο αυριανό μίτινγκ, είτε για τον κολλητό μας που θέλει να πάμε για καφέ, όλοι θέλουν να μας βρουν το γρηγορότερο δυνατό. Και πώς αλλιώς να μας βρει κάποιος γρηγορότεα από το να στείλει ένα άμεσο μήνυμα στο κινητό μας, που βρίσκεται στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας στα χέρια μας; Άλλωστε, έρευνα που έγινε στις ΗΠΑ έδειξε πως πάνω από το 80% των χρηστών βλέπουν τα εισερχόμενα μηνύματα μέσα στα πρώτα 15 λεπτά από όταν τα λαμβάνουν.

Πάντως, αν ο κατακλυσμός μηνυμάτων δεν σας είναι πλέον διαχειρίσιμος και μόνο η σκέψη του επόμενου ήχου ειδοποίησης σας προκαλεί πονοκέφαλο, υπάρχουν κάποιοι τρόποι ώστε να περιορίσετε το «χάος».

Κάντε unsubscribe

Ο μεγαλύτερος όγκος spam μηνυμάτων που δεχόμαστε προέρχεται από εγγραφές μας σε newsletter, κυρίως εταιρειών στις οποίες είχαμε κάνει κάποια στιγμή κάποια αγορά και πέρα από το μέιλ μας έχουν και τον αριθμό του κινητού μας τηλεφώνου. Κάπως έτσι, προσφορές και άλλες προωθητικές ενέργειες φτάνουν στα Viber ή στα εισερχόμενα SMS μας. Με ένα unsubscribe, όμως, απευθείας θα απαλλαγείτε από όλα αυτά τα μηνύματα που, έτσι κι αλλιώς, δεν ανοίγετε ποτέ.

Τα σημαντικά μηνύματα παραμένουν «αδιάβαστα»

Έχετε υποσχεθεί σε εκείνον τον πολύ καλό φίλο σας που έχετε να δείτε καιρό πως αυτό το Σαββατοκύριακο θα καταφέρετε να τα πείτε από κοντά; Αν φοβάστε πως με την άπειρη μεσοβδόμαδη πληροφορία θα ξεχάσετε την υπόσχεσή σας, κι αν πάντα έχετε iPhone, σύντομα, με το iOS 16 θα μπορείτε στην εφαρμογή μηνυμάτων της Apple να επιλέγετε μηνύματα και αυτά να εμφανίζονται ως αδιάβαστα. Έτσι, θα εμφανίζονται πρώτα στη λίστα μηνυμάτων. Αν κάθε φορά που ανοίγετε τα μηνύματα βλέπετε το τελευταίο «αδιάβαστο« που σας έστειλε ο φίλος σας, δεν θα έχετε δικαιολογία.

Βάλτε φίλτρο

Τρανή απόδειξη ότι τα μηνύματα είναι τα νέα μέιλ αποτελεί το γεγονός πως πλέον, τόσο iOS όσο και Android δίνουν δυνατότητα φιλτραρίσματος μηνυμάτων. Έτσι, μπορείτε να χωρίσετε τα εισερχόμενά σας σε κατηγορίες όπως αυτά που προέρχονται από γνωστούς αποστολείς, από άγνωστους, αλλά και να τα χωρίσετε σε αδιάβαστα μηνύματα, σε spam, κοκ.

Αλλάξτε τις ειδοποιήσεις

Κι επειδή οι ήχοι ειδοποιήσεων μπορούν να γίνουν εφιάλτης, ιδιαίτερα όταν ο ίδιος ήχος χτυπάει για όλα τα μηνύματα, τι λέτε να βάλετε κι εκεί μία τάξη; Για παράδειγμα, μπορείτε να επιλέξετε έναν ήχο για τις προσωπικές επαφές σας, έναν άλλο ήχο για τους συναδέλφους και τους προϊσταμένους σας κι έναν άλλο για όλα τα άλλα μηνύματα. Μπορείτε, πάντα, βέβαια, να απενεργοποιήσετε πλήρως τις ειδοποιήσεις αν κάτι δεν το αντέχετε ούτε έτσι.

Με πληροφορίες από την Wall Street Journal.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Social: Τελευταία Ενημέρωση

Δυόμισι εβδομάδες αφότου αγοράστηκε από τον Μασκ, το Twitter αγκομαχά και οι τεχνολογικοί συντάκτες διερωτώνται «εάν θα ...
 |  SOCIAL
Η αίσθηση του «κολλήματος» εξηγεί γιατί παραμένουμε χρήστες ενός κοινωνικού δικτύου που μας προκαλεί σύγχυση, αγωνία, θλίψη ...
 |  SOCIAL