ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Νέα κυβερνητική πύλη gov.cy - Ποιες υπηρεσίες θα περιλαμβάνει

Όλες οι λεπτομέρειες

ΚΥΠΕ

Την έναρξη λειτουργίας τόσο της κυβερνητικής διαδικτυακής πύλης gov.cy, που αποτελεί «ανασχεδιασμό του τρόπου με τον οποίο συναλλάσσεται ο πολίτης και οι επιχειρήσεις με το δημόσιο όσο και της νέας ηλεκτρονικής υπηρεσίας των Υπηρεσιών Κοινωνικών Ασφαλίσεων, το Βοήθημα Τοκετού, ανακοίνωσαν σε σχετική τελετή παρουσίασης ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Κυριάκος Κούσιος και ο Υφυπουργός Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακού Μετασχηματισμού Κυριάκος Κόκκινος.

Μέσα από την πύλη gov.cy ο πολίτης θα μπορεί να κάνει όλες τις συναλλαγές του με το δημόσιο και θα λειτουργεί παράλληλα με την κυβερνητική διαδικτυακή δίοδο Ασφαλείας «Αριάδνη», η λειτουργία της οποίας θα τερματιστεί σε περίπου δύο μήνες. Η νέα κυβερνητική πύλη αποτελεί από 15 κατηγορίες οι οποίες διαθέτουν σειρά υποκατηγοριών. Οι κατηγορίες είναι Υγεία και Φροντίδα, Κοινωνική Πρόνοια και κρατική ενίσχυση, Υπηκοότητα και Δικαιώματα του Πολίτη, Οικογένεια, Εργασία και Ασφάλιση, Ταξίδια από και προς Κύπρο, Μεταφορές, Εκπαίδευση και κατάρτιση, Επιχειρηματική δραστηριότητα, Περιουσία και Φορολογία, Γη και κατοικία, Δικαιοσύνη, Ασφάλεια και Άμυνα, Περιβάλλον και ενέργεια, Στατιστικά Στοιχεία και Εισηγήσεις και Παράπονα.

Όπως ανακοίνωσε ο κ. Κόκκινος, πέραν των 350 υπηρεσιών του κράτους θα μετακομίσουν σιγά σιγά στην πύλη gov.cy, ενώ οι υφιστάμενες υπηρεσίες που βρίσκονται σήμερα στην «Αριάδνη» θα είναι προσβάσιμες μέσω της πύλης και σταδιακά θα μεταφερθούν στο περιβάλλον και στον σχεδιασμό του gov.cy.

Σημείωσε ότι συμβουλευτικές υπηρεσίες λήφθηκαν από το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο λειτουργεί για περίπου εννέα χρόνια το gov.uk.

Μιλώντας κατά την παρουσίαση, ο Υπουργός Εργασίας είπε ότι η νέα ηλεκτρονική υπηρεσία των Υπηρεσιών Κοινωνικών Ασφαλίσεων, το Βοήθημα Τοκετού, έχει σχεδιαστεί στη βάση σύγχρονων προτύπων και με προσήλωση στις πραγματικές ανάγκες του πολίτη και τόνισε πως «η συγκεκριμένη υπηρεσία δεν αποτελεί ένα μεμονωμένο επίτευγμα, αλλά μέρος μίας ολοκληρωμένης στρατηγικής για ψηφιοποίηση και εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών που παρέχουμε ως κράτος στους πολίτες και τις επιχειρήσεις του τόπου».

«Μέσω της αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων και μηχανισμών, ενισχύεται η αποδοτικότητα της κρατικής μηχανής, εξοικονομείται πολύτιμος χρόνος και μειώνεται δραστικά το κόστος διεκπεραίωσης εργασιών, απελευθερώνονται ανθρώπινοι πόροι για αξιοποίηση σε πιο ουσιαστικές εργασίες, και το σημαντικότερο που αποτελεί και τον κύριο στόχο που έχει θέσει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, επιτυγχάνεται η καλύτερη και αμεσότερη εξυπηρέτηση των πολιτών», υπογράμμισε.

Εξάλλου, ο Υπουργός Εργασίας ανακοίνωσε ότι, πέραν από το Βοήθημα Τοκετού, «προωθείται και ολοκληρώνεται σύντομα η ανάπτυξη ηλεκτρονικών υπηρεσιών για το Επίδομα Μητρότητας και το Επίδομα Ανεργίας, και αμέσως μετά για τη θεσμοθετημένη σύνταξη και τη σύνταξη χηρείας, για περαιτέρω διευκόλυνση των πολιτών, οι οποίοι πλέον θα μπορούν να υποβάλλουν τα αιτήματα της χωρίς να απαιτείται η φυσική τους παρουσία στα κατά τόπους Επαρχιακά Γραφεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων», ενώ η εξέταση των αιτημάτων τους, όπως σημείωσε, θα διενεργείται γρήγορα, αποτελεσματικά και με ασφάλεια.

«Προχωρούμε και με την πλήρη ψηφιοποίηση της καταβολής των εισφορών περιλαμβανομένων και των ληξιπρόθεσμων εισφορών με απώτερο στόχο την πλήρη κατάργηση των ταμείων και τον τερματισμό της ανάγκης των πολιτών να προσέρχονται κάθε μήνα στα Επαρχιακά Γραφεία των Υπηρεσιών Κοινωνικών Ασφαλίσεων», πρόσθεσε.

Επιπλέον, ο κ. Κούσιος ανακοίνωσε και την λειτουργία του νέου κέντρου επικοινωνίας, το οποίο θα λειτουργήσει εντός φθινοπώρου σε συνεργασία με το Υφυπουργείο Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής και το οποίο θα ενεργεί ως ενιαίο σημείο παροχής πληροφόρησης και εξυπηρέτησης για σημαντικό αριθμό διαδικασιών του Υπουργείου Εργασίας, και πρόσθεσε πως αυτό αναμένεται να συμβάλει καταλυτικά στη βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων, διευρύνοντας τα κανάλια επικοινωνίας, αλλά και το ωράριο παροχής υπηρεσιών προς το κοινό.

Πρόσθεσε πως το εν λόγω κέντρο επικοινωνίας θα παρέχει πληροφόρηση και εξυπηρέτηση στα ελληνικά και αγγλικά, μέσω ενός κεντρικού αριθμού τηλεφώνου, δια μέσου ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ζωντανής συνδιάλεξης για όλες τις υπηρεσίες του Υπουργείου, ενώ θα επεκταθεί, μέσω του Υφυπουργείου, σε όλο το φάσμα των δημόσιων υπηρεσιών, με στόχο την καθιέρωση ενός κοινού αριθμού που να διασφαλίζει την έγκυρη, έγκαιρη και ποιοτική πληροφόρηση του πολίτη.

Αναφέρθηκε επίσης μεταξύ άλλων στις υπηρεσίες που ήδη έχουν ψηφιοποιηθεί και παραδόθηκαν στον πολίτη όπως είναι η διαδικασία για την καταβολή των τρεχουσών εισφορών Κοινωνικών Ασφαλίσεων και με πιστωτικές κάρτες και η λειτουργία του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, που επιτρέπει αλλά και επιβάλλει την ηλεκτρονική δήλωση όλων των νέων προσλήψεων,

Είπε ακόμη ότι από τον Οκτώβριο 2021 οι 65.000 περίπου δικαιούχοι του Επιδόματος Τέκνου και Μονογονίας μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τις ετήσιες αιτήσεις τους και πρόσθεσε πως από τον Φεβρουάριο 2022 βρίσκεται στη διάθεση όλων των εργαζομένων η ηλεκτρονική αίτηση για το Επίδομα Ασθενείας του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

«Με γνώμονα τον Κύπριο πολίτη, θα συνεχίσουμε, σε συνεργασία με τον Υφυπουργό και το Υφυπουργείο, να υλοποιούμε το πρόγραμμα και τις οδηγίες του Προέδρου της Δημοκρατίας παραδίδοντας στην κοινωνία έργα που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών και στηρίζουν την αναπτυξιακή πορεία της χώρας», κατέληξε.

Εξαγγέλλοντας την λειτουργία της πύλης gov.cy, ο Υφυπουργός Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής χαρακτήρισε ορόσημο τη σημερινή ημέρα καθώς, όπως εξήγησε, «ο ψηφιακός μετασχηματισμός έχει μπει για καλά στην ζωή μας και η Κύπρος είναι πλέον μια χώρα ψηφιακά ενεργή και με ταχύτητες που τρέχουν πάρα πολύ γρήγορα για να είμαστε δυνατοί στον ψηφιακό χάρτη».

Το gov.cy, όπως τόνισε ο κ. Κόκκινος, δεν είναι ένα απλό portal, αλλά αποτελεί «ανασχεδιασμό του τρόπου με τον οποίο συναλλάσσεται ο πολίτης και οι επιχειρήσεις με το δημόσιο.

Ανέφερε ότι «σιγά σιγά θα φύγει από τη ζωή μας» η κυβερνητική διαδικτυακή δίοδος Ασφαλείας «Αριάδνη» και θα παραμείνει το gov.cy με τα δύο συστήματα να λειτουργούν αρχικά παράλληλα για περίπου δύο μήνες. Σημείωσε ότι τα στοιχεία που χρησιμοποιεί ο πολίτης στο «Αριάδνη» θα μεταφερθούν στο gov.cy, ενώ ανέφερε στην νέα πύλη κτίζεται ο μηχανισμός του συστήματος πληρωμών.

Αναφερόμενος στα πλεονεκτήματα του gov.cy, ο κ. Κόκκινος είπε μεταξύ άλλων ότι αν ο πολίτης έκανε αίτηση σε μια υπηρεσία τα προσωπικά στοιχεία που έδωσε παραμένουν και στην επόμενη αίτηση που θα κάνει σε άλλη υπηρεσία αυτά θα χρησιμοποιηθούν από το σύστημα, ενώ σημείωσε ότι όλες οι υπηρεσίες θα έχουν τον ίδιο τρόπο χειρισμού ευκολύνοντας τον πολίτη.

Είπε ακόμη ότι ο πολίτης θα μπορεί να λαμβάνει ειδοποιήσεις είτε μέσω του κινητού του τηλεφώνου είτε μέσω του ηλεκτρονικού του ταχυδρομείου σε σχέση, μεταξύ άλλων, με την πορεία της αίτησης του ή αν χρειάζεται να καταθέσει επιπλέον στοιχεία.

Σημείωσε ότι πίσω από το gov.cy υπάρχει ολόκληρο πλαίσιο, πρότυπα και η ενεργή εμπλοκή του πολίτη στον σχεδιασμό των κρατικών υπηρεσιών για ψηφιοποίηση.

«Το gov.cy είναι ένας ολιστικός ανασχεδιασμός των προτύπων και διαθέτει πολιτοκεντρικότητα, δηλαδή, όπως εξήγησε ο κ. Κόκκινος, έγινε με τη συμμετοχή του πολίτη, ο οποίος κλήθηκε να εκφράσει την άποψη του.

Επίσης, ο Υφυπουργός ανακοίνωσε ότι έχει κατακυρωθεί ο διαγωνισμός και εντός Ιουλίου θα υπογραφεί η σύμβαση για επανασχεδιασμό με ένα ενιαίο τρόπο όλων των ιστοσελίδων του δημοσίου και πρόσθεσε πως θα τύχουν εκπαίδευσης οι λειτουργοί για να διατηρούν επικαιροποιημένο το περιεχόμενο των ιστοσελίδων.

Κατά την παρουσίαση της πύλης gov.cy, η Εβελύν Μιχαηλίδου εκπρόσωπος της ομάδας Digital Services Factory του Υφυπουργείου προέβη σε περιήγηση στην πύλη όπου κατέδειξε τα βασικά χαρακτηριστικά και της λειτουργικότητα της. Επίσης προέβη σε παρουσίαση της νέας ηλεκτρονικής υπηρεσίας των Υπηρεσιών Κοινωνικών Ασφαλίσεων, το Βοήθημα Τοκετού, την οποία ανέπτυξε η ομάδα.

Ανέφερε πως μέχρι στιγμής έχουν συγκεντρωθεί 350 ηλεκτρονικές υπηρεσίες και πρόσθεσε ότι τόσο η επικαιροποίηση των στοιχείων όσο και ο εμπλουτισμός της πύλης με υφιστάμενες υπηρεσίες που δεν έχουν ακόμη καταχωρηθεί στην πύλη αλλά και με νέες υπηρεσίες «θα αποτελεί μια ομαδική και συλλογική προσπάθεια όλης της Κυβέρνησης».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Geek: Τελευταία Ενημέρωση

Φιλοσοφία και σκοπός της είναι ο σχεδιασμός καλαίσθητων λύσεων, συνεχούς απορρόφησης ηλιακής ενέργειας στην καθημερινότητα ...
Kathimerini.com.cy
 |  ΝΕΑ