ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Διαφωνεί με την παραχώρηση 358 θέσεων στην εκπαίδευση ο Γεν. Ελεγκτής

Το έργο του δασκάλου δεν περιορίζεται στα διδακτικά του καθήκοντα απαντά η ΠΟΕΔ

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Την διαφωνία του με την παραχώρηση πρόσθετου εκπαιδευτικού προσωπικού πριν γίνει εξορθολογισμός του διδακτικού χρόνου διατυπώνει ο Γενικός Ελεγκτής.


Συγκεκριμένα ο Οδυσσέας Μιχαηλίδης με επιστολή του προς την επιτροπή οικονομικών αναφέρει ότι η υπηρεσία του δεν θεωρεί σωστή την παραχώρηση νέων θέσεων την στιγμή που σε πρόσφατη μελέτη που αφορά τον εξορθολογισμό των δαπανών για το εκπαιδευτικό προσωπικό του υπουργείου παιδείας δεν δόθηκαν ικανοποιητικές απαντήσεις για τους λόγους που μειώνεται ο διδακτικός χρόνος.
Όπως αναφέρει ακόμα στην επιστολή του προς την επιτροπή ο συνολικός ετήσιος διδακτικός χρόνος των εκπαιδευτικών στην μέση εκπαίδευση υπολείπεται σημαντικά του Ευρωπαϊκού και του παγκόσμιου μέσου όρου. Ακόμα στην επιστολή του καταγράφει και τον μικρότερο αριθμό στην τάξη μαθητών σε σχέση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.


Διαφωνεί η ΠΟΕΔ


Για το συγκεκριμένο θέμα την δική της άποψης καταθέτει μέσα από ανακοίνωσης της η ΠΟΕΔ τονίζοντας ότι τα καθήκοντα του δασκάλου δεν περιορίζονται μόνο στο διδακτικό χρόνο.
Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της οργάνωσης το Υπουργείο παιδείας οφείλει να τεκμηριώσει με συγκεκριμένα στοιχεία την αναγκαιότητα της έγκρισης των πρόσθετων έκτακτων θέσεων στην Εκπαίδευση προκειμένου να καλυφθούν σωστά οι ανάγκες της νέας σχολικής χρονιάς, έτσι ώστε να μην αφήνονται οποιεσδήποτε λανθασμένες εντυπώσεις.

Σημειώνεται ότι οι ανάγκες καθορίζονται στη βάση πολλών και πολύ συγκεκριμένων παραμέτρων, που θα πρέπει και να παρουσιαστούν αλλά και να επεξηγηθούν. Το έργο του δασκάλου, σε ένα σύστημα που έχει ως βασικό σκοπό το κάλο του κάθε παιδιού ξεχωριστά, δεν μπορεί να υπολογίζεται και να περιορίζεται μόνο στα διδακτικά του καθήκοντα, προστίθεται.

Είναι εντελώς λανθασμένο, αναφέρει η ΠΟΕΔ, να θεωρείται ότι όταν ο δάσκαλος δεν βρίσκεται στην τάξη για να διδάσκει, δεν ασχολείται με τα πραγματικά του καθήκοντα. Ο δάσκαλος δεν αμείβεται μόνο για να διδάσκει. Σε ολόκληρο τον κόσμο αναγνωρίζονται τα διάφορα, απολύτως αναγκαία για το έργο του δασκάλου, μη διδακτικά καθήκοντα τα οποία λαμβάνονται υπόψη στον υπολογισμό και καθορισμό του διδακτικού του χρόνου, προσθέτει.

Αναφέρει επίσης ότι ο χρόνος εργασίας του δασκάλου, σε όλες τις χώρες, αναφέρεται στις ώρες διδασκαλίας μαζί με όλες τις άλλες δραστηριότητες που σχετίζονται με το μη διδακτικό έργο του, όπως είναι μεταξύ άλλων: οι αξιολογήσεις των παιδιών,η τήρηση στοιχείων για την επίδοση, τη συμπεριφορά τους κ.ά., ο χρόνος προετοιμασίας τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι, η γενικότερη καθοδήγηση των παιδιών εντός και εκτός της τάξης, η διόρθωση εργασιών, η επαγγελματική ανάπτυξη, οι συναντήσεις με τους γονείς, οι συναντήσεις/συνεδρίες με συναδέλφους και άλλα γενικότερα καθήκοντα που αναλαμβάνει στη σχολική μονάδα (εκδηλώσεις, σχολικές γιορτές, παιδονομία, οργάνωση του διαλείμματος, επίλυση συγκρούσεων, κ.λπ.).

Η Οργάνωση τονίζει τη δυσκολία σύγκρισης των πρακτικών που εφαρμόζονται στα διάφορα Εκπαιδευτικά Συστήματα, η οποία απαιτεί προσεκτική ανάλυση εφόσον στις διάφορες χώρες ενδέχεται να εφαρμόζονται διαφορετικές πρακτικές. Για παράδειγμα, όπως αναφέρει, στο Ελβετικό Εκπαιδευτικό Σύστημα στις τάξεις υπάρχουν οι «βοηθοί του δασκάλου», στην Αίγυπτο σε κάθε δάσκαλο αναλογεί και ένας «βοηθός δασκάλου» κ.ο.κ.

Η ΠΟΕΔ δηλώνει πανέτοιμη να συζητήσει επί της ουσίας με το Υπουργείο Παιδείας το όλο ζήτημα και να συμβάλει, με τον τρόπο αυτό, στην ανάδειξη του πραγματικού έργου που επιτελούν οι δάσκαλοι στα σχολεία. Ενός έργου που σε όλες τις χώρες δεν περιορίζεται σίγουρα, μόνο, στα διδακτικά καθήκοντα τους καθήκοντα, καταλήγει.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση