ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Εννιασέλιδη επιστολή ΠΟΕΔ προς Υπουργό Παιδείας

Θέτει το θέμα της υποστελέχωσηε, κατάργησηε στήριξης παιδιών, παρεμβάσεω και κλιματιστικών

ΚΥΠΕ

Τις θέσεις της και σωρεία ερωτημάτων για την αργοπορημένη και ελλιπή στελέχωση των σχολείων, την πολιτική στήριξης παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία και κατάργηση του προγράμματος αλφαβητισμού, τη διαδικασία διερεύνησης καταγγελιών ή και παρεμβάσεων από εξωγενείς παράγοντες αλλά και την ασφάλεια και υγεία στα σχολεία αναφορικά με την εγκατάσταση κλιματιστικών στις αίθουσες διδασκαλίας θέτει η ΠΟΕΔ σε μακροσκελή επιστολή - υπόμνημα που απέστειλε το μεσημέρι της Τετάρτης στον Υπουργό Παιδείας, Πολιτισμού, Νεολαίας και Αθλητισμού, Κώστα Χαμπιαούρη, με θέμα: «Προβλήματα έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς 2019-2020» .

Στην επιστολή, η οποία είναι εννιασέλιδη και στην οποία επισυνάπτονται δύο Παραρτήματα (Νομοθεσία Μεταθέσεων/Μετακινήσεων και Επιστολή με τις πολιτικές του Υπουργείου για Πρόγραμμα Αλφαβητισμού κ.ά), η ΠΟΕΔ καλεί τον Υπουργό, όπως ορίσει συνάντηση για συζήτηση των προβλημάτων που σημειώνονται.

Συγκεκριμένα, η ΠΟΕΔ στην επιστολή της αναφέρει ότι κατά την φετινή χρονιά στη Δημοτική Εκπαίδευση θα έπρεπε να διοριστούν περίπου 50 συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί περισσότεροι από την περσινή, στη βάση των περισσότερων εγγραφών παιδιών και περίπου 100 συμβασιούχοι περισσότεροι από πέρσι στην Ειδική Εκπαίδευση στη βάση των αποφάσεων των Επαρχιακών Επιτροπών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Προσθέτει ότι στις συναντήσεις που πραγματοποίησε με τη Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης «πήρε διαβεβαιώσεις ότι όλες οι εκπαιδευτικές πολιτικές και οι παράμετροι της στελέχωσης υπολογίστηκαν και φέτος στη βάση των συμφωνηθέντων και των αποφάσεων που ισχύουν». Σημειώνει επίσης ότι έθετε επανειλημμένα και έντονα το θέμα της έγκαιρης και επαρκούς στελέχωσης των σχολείων, έχοντας έγνοια για ενδεχόμενες περικοπές για κάλυψη όσο το δυνατό μέρους των επιπρόσθετων αναγκών. Ζητά επίσημη και με αποδεικτικά στοιχεία απάντηση σε ερωτήματα που έχουν να κάνουν, μεταξύ άλλων, με τον αριθμό των συμβάσεων που εγκρίθηκαν, την ανακοίνωση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών λειτουργών και την καθυστέρηση ολοκλήρωσης των μεταθέσεων και τοποθετήσεων εκπαιδευτικών.

Το δεύτερο σημείο που εγείρει η ΠΟΕΔ στην επιστολή της είναι η πολιτική στήριξης παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία και η κατάργηση του προγράμματος αλφαβητισμού, για το οποίο σημειώνει ότι με το άνοιγμα των σχολείων παρατηρήθηκε ότι η στήριξη των αλλόγλωσσων παιδιών που άρχισε το 2016, «καταργήθηκε χωρίς οποιαδήποτε ενημέρωση, χωρίς οποιαδήποτε τεκμηρίωση».

Η εκπαιδευτική οργάνωση εκφράζει «την έντονη διαφωνία μας με τη συγκεκριμένη απόφαση που αιφνιδιαστικά έλαβε το ΥΠΠΑΝ». Εγείρει ερωτήματα ως προς το κατά πόσο η κατάργηση αποφασίστηκε για σκοπούς καθαρά εξοικονόμησης και ποια εξειδικευμένη στήριξη θα έχουν τα 600 και πλέον παιδιά που ήταν ενταγμένα στο πρόγραμμα για τα ελληνικά και τα 500 και πλέον παιδιά που ήταν ενταγμένα στο πρόγραμμα για να μαθηματικά φέτος. Διερωτάται, επίσης, γιατί στους υπολογισμούς της στελέχωσης για κάθε νέα σχολική χρονιά δεν υπάρχουν πλέον οι παράμετροι για πρόσθετες ανάγκες λόγω εγγραφής νέων αλλόγλωσσων παιδιών και νέων εγκρίσεων από επαρχιακές επιτροπές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και ζητεί να μάθει ποιες είναι οι οδηγίες του Υπουργείου προς τα σχολεία.

Αναφορικά με τη διαδικασία για εξέταση και διερεύνηση καταγγελιών ή και παρεμβάσεων από εξωγενείς παράγοντες εκφράζει την θέση ότι ο τρόπος χειρισμού από το ΥΠΠΑΝ τέτοιων καταγγελιών «καταστρατηγεί, αφενός μεν βασικές αρχές του Διοικητικού Δικαίου, αφετέρου δε τη δεοντολογία». Σύμφωνα με την ΠΟΕΔ «είναι απαράδεκτο το ΥΠΠΑΝ αντί να περιορίσει και να θέσει το σωστό πλαίσιο διερεύνησης, με την όλη στάση του ενθαρρύνει συμπεριφορές που αντιβαίνουν της δεοντολογίας και δημιουργούν προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των σχολικών ομάδων». Και αναφορικά με αυτή τη πτυχή, η εκπαιδευτική οργάνωση θέτει σειρά ερωτημάτων προς το Υπουργείο ως προς την διαδικασία που ακολουθεί.

Σε σχέση με το ζήτημα της ασφάλειας και υγείας στα σχολεία, ιδιαίτερα αναφορικά με την εγκατάσταση κλιματιστικών στις αίθουσες διδασκαλίας, η ΠΟΕΔ επαναλαμβάνει την θέση της για την ανάγκη τοποθέτησης κλιματιστικών στις αίθουσες και κάνει λόγο για καταπάτηση του Κώδικα Θερμικής Καταπόνησης που υιοθετεί το Υπουργείο Εργασίας «με την υγεία τόσο των παιδιών όσο και των εκπαιδευτικών να κινδυνεύει».

Η ΠΟΕΔ, αναφέρει, «έχει εξουσιοδοτηθεί από τους εκπαιδευτικούς μέλη της με ποσοστό που ξεπερνά το 95%, να εργαστεί το αμέσως επόμενο διάστημα για την οριστική διευθέτηση του θέματος και αν κριθεί σκόπιμο να λάβει ακόμη και δυναμικά μέτρα για επίλυσή του». Θέτει ερωτήματα, μεταξύ άλλων, για τις ενέργειες που προτίθεται να κάνει το Υπουργείο για το συγκεκριμένο θέμα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η Ημερίδα με θέμα: «Μετανάστευση και Εκπαίδευση: Πολιτικές και πρακτικές σε μια περίοδο αστάθειας» ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΠΑΙΔΕΙΑ