ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Κανονικά στο σχολείο, σε αυτοπεριορισμό μετά το κουδούνι - Γράφουν-σβήνουν μετά το αλαλούμ

Όλα ανοιχτά στη σύσκεψη, ρίχνει τους τόνους ο Προδρόμου

Άνευ προηγουμένου οι αντιδράσεις που έχουν προκληθεί την τελευταία εβδομάδα και μετά την ανακοίνωση του Υπουργού Υγείας για την απόφαση του Υπουργικού να θεσπίσει το Test To Stay στις σχολικές μονάδες.

Σύσσωμη η εκπαιδευτική -και όχι μόνο- κοινότητα έδειξε από την πρώτη στιγμή την αντίθεση της τόσο για την καταλληλότητα όσο και για τον τρόπο εφαρμογής του συγκεκριμένου μέτρου με ΠΟΕΔ, ΟΕΛΜΕΚ να πρωτοστατούν και με την συζήτηση ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής να φανερώνει θύελλα αντιδράσεων.

Κανονικά στο σχολείο οι επαφές, σε αυτοπεριορισμό μετά το τελευταίο κουδούνι;

Τα πάντα θα ξεκαθαρίσουν στην σύσκεψη που έχει προγραμματιστεί για σήμερα (Δευτέρα 17/1) το απόγευμα στις 15:00, μεταξύ του Υπουργού Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, Πρόδρομου Προδρόμου, του Υπουργού Υγείας, Μιχάλη Χατζηπαντέλα, του Επικεφαλής της Επιδημιολογικής Ομάδας, Κωνσταντίνου Τσιούτη, εκπροσώπων των εκπαιδευτικών οργανώσεων και οργανώσεων γονέων.

Πρώτα για όλους, μετά μόνο για μαθητές, τώρα προαιρετικό;

Η απουσία διευκρινίσεων ήταν αυτή που αρχικά προκάλεσε τις πρώτες αντιδράσεις αφού υπήρχαν αρκετά αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με το ποιοι συμπεριλαμβάνονταν στο εν λόγω μέτρο, τι τεστ θα χρησιμοποιούνταν, ποιος θα τα παρείχε, που και ποιος θα αναλάμβανε τις δειγματοληψίες καθώς και κυριότερο εάν και κατά πόσο η πρακτική του εφαρμογή θα μπορούσε να εγγυηθεί την ασφάλεια των επηρεαζόμενων.

Για την ώρα η συμπερίληψη των καθηγητών φαντάζει ως πολύ απομακρυσμένο σενάριο ενώ ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες της συζήτησης που θα πραγματοποιηθεί στη σύσκεψη αφορά την προαιρετική ή όχι εφαρμογή του. Δηλαδή εάν θα δίνεται η δυνατότητα στις επαφές κρουσμάτων να προχωρήσουν με το μοντέλο Test To Stay ή να παραμείνουν σε κατ’οίκον περιορισμό όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα.

Κανονικά στο σχολείο οι επαφές, σε αυτοπεριορισμό μετά το τελευταίο κουδούνι;

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ» που προέρχονται τόσο από το Υπουργείο Παιδείας όσο και από μέλη της επιδημιολογικής ομάδας, η αντιμετώπιση που θα έχουν οι μαθητές που θα θεωρούνται στενές επαφές κρουσμάτων θα είναι εκ διαμέτρου αντίθετη στο σχολείο απ’ότι μετά το τελευταίο κουδούνι.

Συγκεκριμένα όπως απορρέει, ακόμη και σε περίπτωση που μαθητής συμπεριληφθεί στο μοντέλο Test To Stay και μεταβεί κανονικά στην σχολική μονάδα με αρνητικό τεστ ανά χείρας, αυτό θα ισχύει αποκλειστικά για την παραμονή του στον σχολικό χώρο. Όταν ο μαθητής σχολάσει θα συνεχίσει να θεωρείται επαφή και θα υποχρεούται να παραμείνει σε αυτοπεριορισμό απέχοντας από οποιαδήποτε εξωσχολική δραστηριότητα (φροντιστήριο, προπόνηση κτλ).

Τον πρώτο λόγο οι επιστήμονες λέει ο Προδρόμου - Δεν θέλει κανείς να βλάψει τους δασκάλους ή τις οικογένειες τόνισε ο ΠτΔ

Ο Υπουργός Παιδείας προσπάθησε να κατευνάσει τους τόνους στέλνοντας μήνυμα ενότητας, αναφέροντας πως τα αρμόδια Υπουργεία εργάζονται με γνώμονα το κοινό καλό ενώ φυσικά τον πρώτο λόγο έχουν ειδικοί, επιστήμονες και ιατρική κοινότητα.

«Είναι μια πρόταση της Συμβουλευτικής Επιστημονικής Επιτροπής για να γίνονται πρόσθετοι διαγνωστικοί έλεγχοι σε παιδιά τα οποία διαπιστώνεται ότι είναι στενές επαφές, ούτως ώστε να μπορούν μετά από αρνητική διάγνωση, να παρακολουθούν τα μαθήματά τους στο σχολείο, με δεδομένο ότι θα παρακολουθείται η κατάστασή τους συνεχώς με διαγνωστικούς ελέγχους. Όπως έχει ήδη κοινοποιηθεί, αυτή τη στιγμή το Υπουργείο Υγείας επεξεργάζεται τα πρακτικά ζητήματα για την εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου.

Η προσπάθεια που γίνεται από την πλευρά των δυο Υπουργείων και της Κυβέρνησης είναι για να εξασφαλίσουμε όσο το δυνατόν πιο εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και παρακολούθηση των μαθημάτων, φροντίζοντας ταυτόχρονα, με τις προδιαγραφές και τους κανόνες ασφαλείας που μας δίνει η ιατρική πλευρά, να έχουμε ασφαλή σχολεία. Δεν χρειάζεται εκνευρισμός. Πρέπει ήρεμα να δούμε πώς θα εφαρμόσουμε ιατρικά αποδεκτές λύσεις, πάντα με τη συμβουλή των Ειδικών, για να συνεχιστεί η λειτουργία των σχολείων με φυσική παρουσία.»

Παραλαμβάνοντας την έκθεση της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού κας Δέσπως Λιβανίου για το 2020, ο Πρόεδρος Νίκος Αναστασιάδης δεν παρέλειψε ν’αναφερθεί στα ζητήματα που άπτονται της Παιδείας λέγοντας πως πλέον υπάρχει πολύ μεγαλύτερη εμπειρία στη διαχείριση ενώ τόνισε την ανάγκη του να παραμείνουν ανοιχτά τα σχολεία.

«Είναι μια πρόταση της Συμβουλευτικής Επιστημονικής Επιτροπής για να γίνονται πρόσθετοι διαγνωστικοί έλεγχοι σε παιδιά τα οποία διαπιστώνεται ότι είναι στενές επαφές, ούτως ώστε να μπορούν μετά από αρνητική διάγνωση, να παρακολουθούν τα μαθήματά τους στο σχολείο, με δεδομένο ότι θα παρακολουθείται η κατάστασή τους συνεχώς με διαγνωστικούς ελέγχους.

Όπως έχει ήδη κοινοποιηθεί, αυτή τη στιγμή το Υπουργείο Υγείας επεξεργάζεται τα πρακτικά ζητήματα για την εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου. Η προσπάθεια που γίνεται από την πλευρά των δυο Υπουργείων και της Κυβέρνησης είναι για να εξασφαλίσουμε όσο το δυνατόν πιο εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και παρακολούθηση των μαθημάτων, φροντίζοντας ταυτόχρονα, με τις προδιαγραφές και τους κανόνες ασφαλείας που μας δίνει η ιατρική πλευρά, να έχουμε ασφαλή σχολεία. Δεν χρειάζεται εκνευρισμός. Πρέπει ήρεμα να δούμε πώς θα εφαρμόσουμε ιατρικά αποδεκτές λύσεις, πάντα με τη συμβουλή των Ειδικών, για να συνεχιστεί η λειτουργία των σχολείων με φυσική παρουσία.»

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η Ημερίδα με θέμα: «Μετανάστευση και Εκπαίδευση: Πολιτικές και πρακτικές σε μια περίοδο αστάθειας» ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΠΑΙΔΕΙΑ