ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Στην Κύπρο εμπειρογνώμονες της Ε.Ε για την εκπαίδευση των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία

«Το Υπουργείο Παιδείας δίνει μεγάλη έμφαση στην ίση πρόσβαση όλων των παιδιών στην εκπαίδευση», είπε στον χαιρετισμό του ο υπ. Παιδείας

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Μετά από αίτημα του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πραγματοποιείται στις 26 και 27 Μαρτίου 2019 διήμερη επίσκεψη εμπειρογνωμόνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για θέματα ένταξης παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία. Στην αποστολή συμμετέχει εφταμελής ομάδα εμπειρογνωμόνων από τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες (Σουηδία, Βέλγιο, Ολλανδία και Ελλάδα) καθώς και τριμελής αντιπροσωπεία από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Χαιρετισμός υπουργού Παιδείας

Κατά τη τελετή έναρξης διήμερων εργασιών η οποία πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας το πρωινό της Τρίτης 26 Μαρτίου, ο υπουργός Παιδείας Κώστα Χαμπιαούρης, απεύθυνε χαιρετισμό και καλωσόρισε την ομάδα εμπειρογνωμόνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών. Όπως ανάφερε ο κ. Χαμπιαούρης, «το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού δίνει μεγάλη έμφαση στην ίση πρόσβαση όλων των παιδιών στην εκπαίδευση, όπως αυτό διασφαλίζεται από το Σύνταγμα της Κυπριακής Δημοκρατίας». «Στη βάση αυτή, συνέχισε, όλα τα παιδιά λαμβάνουν ποιοτική εκπαίδευση χωρίς καμία διάκριση, κάτι το οποίο αποτελεί βασικό δικαίωμα ανεξαρτήτως γλώσσας, θρησκείας, πεποιθήσεων, φύλου ή εθνικής καταγωγής».

Πρόσθεσε δε, πως η πολιτική του Υπουργείου σχετικά με τη φοίτηση των μαθητών και μαθητριών με μεταναστευτική βιογραφία στοχεύει στην ομαλή ένταξή τους στο εκπαιδευτικό σύστημα, ενώ σημείωσε παράλληλα πως ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας και των αλλαγών στη σύνθεση του κοινωνικού περιβάλλοντος και προωθεί την εφαρμογή σχετικών μέτρων και πολιτικών.

«Επιπρόσθετα, στην προσπάθεια να διασφαλιστεί η αξιοποίηση όλων των μέσων για την επίτευξη των στόχων αυτών, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού αξιοποιεί, κατά το δυνατόν, όλους τους διάθεσιμους πόρους από την Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως είναι τα Διαρθρωτικά Ταμεία και τα προγράμματα τύπου Erasmus Plus», υπογράμμισε.

 

Τόνισε δε, πως παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχει επιτευχθεί πρόοδος στους τομείς που αναφέρθηκαν πιο πάνω, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού εξακολουθεί να βρίσκεται ενώπιον πολλών προκλήσεων, ιδιαίτερα στη φάση υποδοχής, λόγω της συνεχούς ροής παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία στα σχολεία, καθόλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

«Είμαι πεπεισμένος, συνέχισε, ότι η δυνατότητα που προσφέρεται μέσω της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών από εφτά εμπειρογνώμονες από τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες (Βέλγιο, Σουηδία, Ολλανδία και Ελλάδα), καθώς και τρεις εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θα συμβάλει τα μέγιστα σε αυτή την προσπάθεια». Συμπλήρωσε δε, ότι η βασική επιδίωξη του Υ.Π.Π. είναι η επικέντρωση σε θέματα υποδοχής των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία ώστε με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς να λειτουργήσουν εκσυγχρονισμένες και βελτιωμένες δομές στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.  

«Ευχαριστώ όλα τα μέλη της διατμηματικής επιτροπής του ΥΠΠ για το έργο τους, καθώς και όλους τους εταίρους μας στην όλη αυτή προσπάθεια», κατέληξε.

Διμερείς εργασίες

Κατά τη διήμερη παρουσία τους στην Κύπρο, οι εμπειρογνώμονες θα συναντηθούν με τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού, με την Αναπληρώτρια Γενική Διευθύντρια του Υπουργείου, με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού (Υ.Π.Π.), με τα μέλη της Διατμηματικής Επιτροπής του Υ.Π.Π. για την ένταξη των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία στο κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα, με εκπροσώπους των Εκπαιδευτικών Οργανώσεων, των Συνομοσπονδιών Γονέων, με εκπαιδευτικούς και διευθυντές σχολείων και θα επισκεφθούν σχολεία Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης, όπου φοιτούν μαθητές με μεταναστευτική βιογραφία.

Το Υ.Π.Π. υλοποιεί συγκεκριμένη πολιτική εκπαίδευσης των μαθητών με μεταναστευτική βιογραφία κατά τα τελευταία χρόνια και έχει προχωρήσει τόσο σε επιμορφώσεις εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων στο θέμα αυτό, όσο και σε ετοιμασία σύγχρονου παιδαγωγικού υλικού. Επιπρόσθετα, το Υ.Π.Π. υλοποιεί μηχανισμούς παρακολούθησης της πορείας των μαθητών με μεταναστευτική βιογραφία στο εκπαιδευτικό σύστημα, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Παρά τις προσπάθειες που καταβάλλονται, η Κύπρος, όπως και πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αντιμετωπίζει προκλήσεις, κυρίως στη φάση υποδοχής των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία.

Η συνεργασία του Υ.Π.Π. με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο ευαίσθητο και σημαντικό αυτό θέμα θα επιτρέψει την αναβάθμιση και βελτίωση των δομών που ήδη εφαρμόζονται, αλλά και του περιεχομένου της εκπαίδευσης μαθητών με μεταναστευτική βιογραφία στην Κύπρο. Η ομάδα των εμπειρογνωμόνων θα διεξαγάγει μελέτη και θα καταθέσει εισηγήσεις εντός της παρούσας σχολικής χρονιάς, τις οποίες θα μελετήσει ενδελεχώς το Υ.Π.Π.

Τονίζεται ότι βασική επιδίωξη του Υ.Π.Π. είναι, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, να λειτουργήσουν βελτιωμένες δομές, ειδικά στην φάση της υποδοχής των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία, ώστε να επιτυγχάνεται ο στόχος της βελτίωσης της παρεχόμενης εκπαίδευσης, τόσο για τα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία, όσο και για όλα τα παιδιά στο σχολείο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση