ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Στο 95% τα σχολεία με πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

Σύμφωνα με την Διευθύντρια του Παιδαγωγικού, υπάρχει συντονισμός με την Ευρώπη

Newsroom Κ/ ΚΥΠΕ

Πέραν του 95% των σχολείων παγκύπρια έχουν πρόγραμμα εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευσης, αν και δεν διαθέτουν όλα σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δηλαδή ανεβάζουν υλικό για να το κατεβάσουν οι μαθητές, δήλωσε στο ΚΥΠΕ η Διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου Αθηνά Μιχαηλίδου, προσθέτοντας ότι «είμαστε συντονισμένοι με την Ευρώπη και βλέπουμε μέσω συμμετοχής μας σε δίκτυα ότι όλες οι χώρες της Ευρώπης είναι περίπου στο ίδιο σημείο που είμαστε εμείς».

Σε ερώτηση σε ποιο στάδιο βρίσκεται η εφαρμογή της εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευσης, η κα. Μιχαηλίδου είπε ότι έγινε επικοινωνία όλων σχεδόν των σχολείων με τις οικογένειες, με τους μαθητές μέχρι σήμερα, «διότι το πρώτιστο μέλημα μας είναι αυτή η επικοινωνία, το να δουν ότι είναι καλά τα παιδιά, ότι κάποιος τους νοιάζεται, κ.λπ.».

«Σε δεύτερο στάδιο όλα τα σχολεία, ένα ποσοστό πέραν του 95%, έχουν στείλει σχέδιο δράσης σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Αυτό σημαίνει ότι έδωσαν τι κάνει το κάθε σχολείο, τι αναρτά στην ιστοσελίδα του, αλλά και ποια σχολεία κάνουν την σύγχρονη εξ αποστάσεως με τη χρήση του MS Teams συν άλλων λογισμικών, άλλων εφαρμογών. Είμαστε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι από το αποτέλεσμα που παίρνουμε από τα δείγματα της δουλειάς των σχολείων», σημείωσε.

Ανέφερε, επίσης, ότι πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί, ως άτομα έχουν προχωρήσει σε πάρα πολλές προσπάθειες με τα παιδιά σε σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευσης , ταυτόχρονα κεντρικά το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας συνεχίζει να αναρτά υλικό στην κεντρική ιστοσελίδα.

«Ετοιμάζει βιντεάκια για παιδιά, τα οποία έχει αναρτήσει στην κεντρική ιστοσελίδα του Υπουργείου, αλλά και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και επιμορφώνει συνέχεια, καθημερινά, εκπαιδευτικούς στη χρήση της τεχνολογίας. Ενημερώνει, θα έλεγα, διότι δεν απαιτείται και ιδιαίτερη τεχνική για να μπορείς να αξιοποιήσεις το λογισμικό. Άρα, δουλεύουμε πολυεπίπεδα. Αυτές τις μέρες εργαζόμαστε στον εξοπλισμό, στην υποδομή, να δούμε ποια παιδιά δεν έχουν διαδίκτυο, ποια παιδιά δεν έχουν laptop ή tablet, έτσι ώστε με τη βοήθεια εξωτερικών φορέων που ενδιαφέρθηκαν να βοηθήσουν το Υπουργείο Παιδείας, να πάρουν αυτό τον εξοπλισμό, να έχουν την πρόσβαση όλα τα παιδιά. Άρα, γίνεται έτσι πολυεπίπεδα μια προσπάθεια για να έχουν όλα τα παιδιά ευκαιρία για την εξ αποστάσεως», συμπλήρωσε.

Ερωτηθείσα πόσα σχολεία έχουν μέχρι σήμερα ξεκινήσει την εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση, η κα. Μιχαηλίδου είπε πως πέραν του 95% των σχολείων παγκύπρια έχουν πρόγραμμα εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευσης, όχι, όμως, όλα σύγχρονης, δηλαδή μέσω του λογισμικού, και ασύγχρονης εξ΄ αποστάσεως, δηλαδή ανεβάζουν υλικό για να το κατεβάσουν τα παιδιά.

«Κυρίως, στις μικρές τάξεις είναι αυτή η έμφαση που δίνεται», πρόσθεσε.

Η κα. Μιχαηλίδου ανέφερε, ταυτόχρονα, ότι «είμαστε συντονισμένοι με την Ευρώπη και βλέπουμε μέσω συμμετοχής μας σε δίκτυα ότι όλες οι χώρες της Ευρώπης είναι περίπου στο ίδιο σημείο που είμαστε εμείς».

«Άρα, δίνουν έμφαση στην ασύγχρονη εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση. Στο να αναρτούν, δηλαδή χρήσιμο υλικό, φυλλάδια, εργασίες στα παιδιά, βίντεο, κ.λπ. Και ταυτόχρονα, δίνουν έμφαση και στην εξ΄ αποστάσεως σύγχρονη, δηλαδή, όπως κάνουμε εμείς, μέσω του υπολογιστή, ιδιαίτερα στους μεγάλους μαθητές», σημείωσε.

Ερωτηθείσα πώς ελέγχουν ότι τα παιδιά συμμετέχουν στην εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση, η κα. Μιχαηλίδου είπε πως υπάρχει πρόνοια μέσα από τα λογισμικά και από την επισκεψιμότητα, «βλέπουμε τεράστιους αριθμούς και βλέπουμε και ανά σχολείο τι γίνεται».

«Ήδη αυτή τη στιγμή οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, η Μέση, η Δημοτική, η Τεχνική, βλέπουν και τι γίνεται με τις ιστοσελίδες και το μεγάλο ενδιαφέρον που υπάρχει από γονείς και μαθητές. Επίσης, πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα έχουν όλα όσα έχουμε αναρτήσει κεντρικά στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και στο Υπουργείο. Ταυτόχρονα, την ώρα που ο εκπαιδευτικός κάνει την σύγχρονη βλέπει και το ποσοστό των μαθητών του. Δεν μιλάμε για τεράστιους αριθμούς, δεν μιλάμε για απογοητευτικά ποσοστά που δεν έχουν πρόσβαση. Διασφαλίζουμε εντός των ημερών να έχουν και αυτά τα παιδιά πρόσβαση στο διαδίκτυο», συμπλήρωσε.

Ερωτηθείσα για τις αντιδράσεις που υπάρχουν από εκπαιδευτικούς και γονείς για την εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση, η κα. Μιχαηλίδου είπε ότι «οι αντιδράσεις που υπάρχουν είναι, θα έλεγα, με βάση τα στοιχεία που έχουμε, επικεντρωμένες στο αν θα διδαχθεί καινούρια ύλη».

«Η έγνοια των γονιών είναι κυρίως αυτή. Πώς επηρεάζονται οι εξετάσεις των μαθητών και εδώ ήδη ο Υπουργός έχει δηλώσει ότι δεν θα εξεταστεί αυτό που διδάσκεται εξ΄ αποστάσεως. Αυτό που θα εξεταστεί, είναι αυτό που διδάχτηκε μέχρι πριν να κλείσουν τα σχολεία. Άρα, αυτό θα έπρεπε να ηρεμήσει λίγο τις ανησυχίες. Η άλλη ανησυχία που έχουν οι εκπαιδευτικοί το ότι δεν ήταν έτοιμοι, το ότι χρειάζονταν πολύμηνη επιμόρφωση, κ.λπ. Επιτρέψετε μου να πω ότι δεν ισχύουν αυτά και μας διαψεύδουν τα ίδια τα δεδομένα. Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι βρεθήκαμε σε αυτή την ανάγκη λόγω της έκτακτης κατάστασης, λόγω του κορωνοϊού, της πανδημίας. Δεν μπορούμε να μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια. Θα πρέπει να ακολουθήσουν όλοι. Στον ρυθμό τους ναι, στο βαθμό ετοιμότητας τους», σημείωσε.

Είμαστε, συνέχισε η κα. Μιχαηλίδου, «πολύ χαρούμενοι να πούμε ότι είναι πολύ μεγάλο το ποσοστό των εκπαιδευτικών που ακολουθούν και βεβαίως όταν βλέπουν και οι υπόλοιποι τα παραδείγματα που υπάρχουν, τις καλές πρακτικές, θεωρώ ότι θα ακολουθήσουν και αυτοί».

Μια σχολική χρονιά δύσκολη η φετινή

Σε ερώτηση πώς εκτιμά το Υπουργείο Παιδείας ότι θα είναι τη φετινή σχολική χρονιά, η κα. Μιχαηλίδου είπε ότι «όπως βλέπετε, γενικά η ζωή μας έχει αλλάξει λόγω του κορωνοϊού, οπότε δεν νομίζω να είναι μια χρονιά συνηθισμένη».

«Σίγουρα θα επηρεαστεί και το θέμα των εξετάσεων, της βαθμολογίας των μαθητών μας, της ύλης, αλλά πρώτιστο μέλημα μας πρέπει να είναι η υγεία των παιδιών και των οικογενειών τους και μετά η μάθηση τους. Αυτό που κάνει το Υπουργείο είναι να φροντίσει, εφόσον διακόπηκε η φοίτηση τους στο κανονικό σχολείο, τουλάχιστον να διασφαλίσουν ότι δεν διακόπτεται και η μάθηση τους, ότι έχουν πολλές ευκαιρίες. Άρα, είναι μια χρονιά πολύ δύσκολη. Σίγουρα, όπως είναι για όλους μας, στη ζωή μας γενικότερα», πρόσθεσε.

Ερωτηθείσα αν είχαν ή θα έχουν κάποια σύσκεψη για δουν το θέμα και των Παγκύπριων Εξετάσεων και της ύλης, η κα. Μιχαηλίδου απάντησε καταφατικά, λέγοντας ότι είναι συνεχές μέλημα τους το θέμα των εξετάσεων.

«Σκεφτόμαστε όλοι και τους μαθητές της Γ΄Λυκείου που είναι τόσο ιδιαίτερη χρονιά γι΄ αυτούς. Άρα, σύντομα θα υπάρξουν επίσημες αποφάσεις, από την αρμόδια αρχή, από το Υπουργείο και ο Υπουργός θα τις ανακοινώσεις, τι γίνεται με τις εξετάσεις. Αλλά αντιλαμβάνεστε ότι περιμένουμε να περάσει λίγο αυτό το διάστημα, να ξεκαθαρίσει λίγο το τοπίο, να ξέρουμε και εμείς πώς προχωρούμε, όπως κάνουν και σε όλη την Ευρώπη, ευρύτερα. Οι επόμενες εβδομάδες είναι κρίσιμες», σημείωσε.

Απαντώντας σε ερώτηση αν όλα εξαρτώνται από το αν θα αρθούν τα μέτρα ή αν θα παραταθούν, η κα. Μιχαηλίδου είπε: «Ακριβώς. Αν θα ξαναανοίξουν τα σχολεία, τι κάνουμε. Αν ξανανοίξουν και πότε, τι κάνουμε. Είναι πάρα πολλά τα σενάρια που επεξεργαζόμαστε. Ακόμα και το σενάριο του να μην ανοίξουν. Οπότε, αντιλαμβάνεστε, όπως το συζητούμε όλοι στο σπίτι μας, έτσι και εμείς δουλεύουμε σε διάφορα σενάρια».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom Κ/ ΚΥΠΕ

Σχόλια αναγνωστών

Σε ποιανού τη φάρα

«Εύγε κύριε Παράσχο. Εξαίρετο άρθρο.»
Άσχετος  |  22:30

Τα παιδιά είναι η αντανάκλασή μας

«ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ… ΕΒΡΑΪΚΕΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ Δεν επικροτώ όλα τα σημεία τα οποία χρησιμοποιεί στις εικόνες του ...»
Ανδρεας Κωνσταντινιδης, ΒΑ, ΜΑ  |  13:25

Επενδύοντας στον φόβο, στον πόνο, στο μίσος

«Ψυχραιμία και έξυπνες κινήσεις αλλά όχι δειλία. Η εποχή του κατευνασμού με την Τουρκία τέλειωσε με ...»
Leon  |  09:39

#PoliticsBlog Πόσο μακριά μπορούμε να πάμε με τον Μακρόν;

«Oυτε στην εποχη Βενιζελου,ηρθε καποια Μεγαλη Δυναμη να πολεμησει για παρτυ μας την Οθωμανικη ...»
Γιωργος Χ  |  22:05

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση