ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ξεπερνούν το εμπόδιο των προσωπικών δεδομένων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Πάει για ψήφιση στην Ολομέλεια το νομοσχέδιο που κατέθεσε η Κυβέρνηση, μετά τις παρεμβάσεις της Επιτρόπου Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων

Προς την νομοθετική κατοχύρωση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης οδεύει η Βουλή, σύμφωνα με την ενημέρωση στην οποία προέβη το πρωί της Τετάρτης 2 Σεπτεμβρίου ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας ο αρμόδιος Υπουργός, Πρόδρομος Προδρόμου.

Φαίνεται πως τα εμπόδια τα οποία αφορούσαν σε πιθανά προβλήματα σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα των συμμετεχόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω τηλεργασίας έχουν υπερπηδηθεί, βάσει και του σημειώματος που κατέθεσε στην Επιτροπή Παιδείας η Επίτροπος Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, Ειρήνη Λοϊζίδου Νικολαΐδου. Κατά την διάρκεια της συνεδρίας, φάνηκε ότι υπάρχει διάθεση από όλους για την εξεύρεση της χρυσής τομής, κάτι που θα γίνει μέσα από συνεχή διαβούλευση, όπως αναφέρθηκε. Ως εκ τούτου, το νομοσχέδιο θα κατατεθεί για ψήφιση στην επόμενη Ολομέλεια της Βουλής.

Κατατέθηκε η πρόταση

Σε δηλώσεις του από την Βουλή ο Υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρόμου, ανέφερε ότι έχει κατατεθεί η πρόταση η οποία πέρασε και από τον νομοτεχνικό έλεγχο από την Νομική Υπηρεσία. Όπως είπε ο κ. Προδρόμου, οι διαδικασίες έγιναν σε συνεννόηση με το Γραφείο της Επιτρόπου Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, με στόχο την τροποποίηση των κανονισμών τόσο της Δημοτικής όσο και της Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης, ώστε να προβλέπεται ρητά και να καλύπτεται θεσμικά και νομικά η δυνατότητα να παρέχεται εξ αποστάσεως εκπαίδευση, εφόσον παραστεί ανάγκη.

Επί του κυβερνητικού νομοσχεδίου η Επίτροπος Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, Ειρήνη Λοϊζίδου Νικολαΐδου, σε σημείωμα που κατέθεσε στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, αναφέρει ότι «ο ορισμός της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης χρήζει εξειδίκευσης ώστε να περιλαμβάνει και το υβριδικό σύστημα της σύγχρονης Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, με την εκ περιτροπής λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δηλαδή την ταυτόχρονη διδασκαλία σε μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία». Ως εκ τούτου, η Επίτροπος εισηγείται όπως η Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, αναλόγως της περίπτωσης μπορεί να συνδυάζει την διά ζώσης εκπαίδευση και την μετάδοσή της σε πραγματικό χρόνο με την χρήση τεχνολογικών μέσων σε μαθητές οι οποίοι θα συμμετέχουν από το σπίτι τους.

Οι επιφυλάξεις

Όπως αναφέρεται στο σημείωμα, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση, με απόφαση της αρμόδιας αρχής, εφόσον συντρέχουν λόγοι ουσιαστικού δημοσίου συμφέροντος, λόγω καταστάσεων ανωτέρας βίας ή εκτάκτου ανάγκης.

Εξάλλου, η κα Λοϊζίδου Νικολαΐδου επισημαίνει ότι εκδίδονται από την αρμόδια Αρχή οι δεσμευτικές οδηγίες που ορίζουν:

- Τον σκοπό.
- Τα τεχνολογικά μέσα και την χρήση τους για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
- Την διαδικασία και τον τρόπο συμμετοχής μαθητών και εκπαιδευτικών στην διαδικασία.
- Την συλλογή, την επεξεργασία και την περίοδο αποθήκευσης των προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών.
- Τα τεχνικά και τα μέτρα φυσικής ασφάλειας προς διασφάλιση της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων.

Επιθυμία για χρυσή τομή

Κατά την συζήτηση του θέματος, εκ μέρους των βουλευτών εκφράστηκαν διάφορες απόψεις και επιφυλάξεις σε σχέση με την νομοθετική κατοχύρωση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ωστόσο κοινή θέση αποτελεί η βούληση για την εξεύρεση της χρυσής τομής. Εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και βουλευτών αναφέρθηκε ότι το περιεχόμενο της νομοθεσίας θα διαμορφωθεί μέσα από την συνεχή διαβούλευση, ενώ μέσω αυτής θα επιλυθούν και τα προβλήματα τα οποία αναμένεται ότι θα προκύψουν.

Την ίδια ώρα, όμως, εκφράζονται και κάποιοι προβληματισμοί που έχουν να κάνουν κυρίως με το κατά πόσο το νομοσχέδιο της Κυβέρνησης –κατατίθεται στην επόμενη Ολομέλεια για ψήφιση- αλλά και η τροποποίηση εκ μέρους της Επιτρόπου για υβριδικό μοντέλο εκπαίδευσης έχει βασιστεί σε επιστημονικά τεκμηριωμένα δεδομένα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση