ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Η Airbus πετάει ψηλότερα της Boeing με ρεκόρ παραγγελιών

Εκλεισε συμφωνία με Air France-KLM και Qantas Airways

Kathimerini.gr

BLOOMBERG

Δύο νίκες μέσα σε μόλις 24 ώρες κατάφερε έναντι της αμερικανικής Boeing η βασική της ανταγωνίστρια, η ευρωπαϊκή Airbus, εφόσον εξασφάλισε μεγάλη παραγγελία άνω των 10 δισ. δολαρίων από τον γαλλοολλανδικό αερομεταφορέα της Air France-KLM. Η τελευταία, συγκεκριμένα, συμφώνησε να αγοράσει 100 αεροσκάφη μονού διαδρόμου τύπου A320neo και A321neo, απορρίπτοντας, όπως γίνεται αντιληπτό, τα 737 ΜΑΧ της αμερικανικής εταιρείας. Εν τω μεταξύ, ήδη τα αεροσκάφη της Βοeing είχαν απορριφθεί ως επιλογή προηγουμένως από τον αυστραλιανό αερομεταφορέα Qantas Airways. Οι παραγγελίες της Air France-KLM και της Qantas Airways για την ευρωπαϊκή αεροναυπηγική θεωρούνται μια ιδιαίτερα ευμενής εξέλιξη, δεδομένου ότι τα δικά της αεροσκάφη θα αντικαταστήσουν τα παλαιότερα τζετ της Boeing. Eπιπλέον, η συμφωνία με τον γαλλοολλανδικό αερομεταφορέα προβλέπει και δικαιώματα αγοράς 60 αεροσκαφών βραχείας ατράκτου πέραν των εκατό, καθώς και ένα προσχέδιο για την απόκτηση τεσσάρων Α350 για τη μεταφορά φορτίου και τεσσάρων δυνητικών παραγγελιών. Συνολικά μιλώντας, στην αγορά μεταφοράς εμπορευμάτων το μερίδιο της Airbus με αυτές τις προβλέψεις αυξάνεται, δεδομένου ότι έχει ήδη κλείσει συμφωνία και με τη σιγκαπουριανή αεροπορική Singapore Airlines για να την προμηθεύσει με επτά Α350. Το Α350 είναι το νέο αεροσκάφος που λανσάρει για τη δραστηριότητα αυτή.

Οπως επισημαίνει στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg ο διευθυντής πωλήσεων της ευρωπαϊκής αεροναυπηγικής, Κρίστιαν Σέρερ, η απόφαση της Air France φανερώνει και την ισχύ της Airbus σε πεδία όπως οι επιδόσεις, η αξιοπιστία και η εξοικονόμηση καυσίμων. O Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρινό Λε Μερ την είχε παρακινήσει να στραφεί στην Airbus, δεδoμένου, άλλωστε, ότι το γαλλικό δημόσιο, διαμέσου των παρεμβάσεων διάσωσης της Αir France, κατέχει το 29% των μετοχών της. Η δε Αirbus με έδρα την Τουλούζη στη Γαλλία αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εργοδότριες της χώρας. Ο διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM, Μπεν Σμιθ, δήλωσε ότι τα τζετ από την οικογένεια των Α320 «συνιστούν τις καλύτερες επιλογές για τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη του στόλου μας». Η τιμή μετοχής της Airbus κατά τις χθεσινές πρωινές συναλλαγές είχε άνοδο της τάξεως του 0,4%, συνολικά από τις αρχές της χρονιάς έχει σωρεύσει κέρδη 14%, ενώ η μετοχή της Air France-KLΜ ενισχυόταν χθες 0,5%.

Αξίζει, επιπροσθέτως, να αναφερθεί ότι τα νέα αεροσκάφη θα καλύψουν τις ανάγκες του βραχίονα των μικρών αποστάσεων δρομολογίων της KLM με έδρα το αεροδρόμιο Σίπχολ του Αμστερνταμ, καθώς και τον βραχίονα χαμηλών ναύλων Transavia στην Ολλανδία και το αεροδρόμιο Ορλί του Παρισιού. Σύμφωνα δε με δήλωση του γαλλοολλανδικού αερομεταφορέα, οι παραδόσεις των νέων αεροσκαφών της Airbus, οι οποίες είναι οι μεγαλύτερες στην ιστορία της, αναμένεται να ξεκινήσουν στα τέλη του 2023. Αναφορικά τώρα με την αμερικανική Boeing, είδε με τις εξελίξεις αυτές ότι διακόπηκε προσωρινά η ζωηρή ανάκαμψη πωλήσεων για το 737 ΜΑΧ, το οποίο προσφάτως επανήλθε στους αιθέρες μετά τα δυστυχήματα του 2018 και του 2019. Τόνισε, δε, ότι η Air France-KLM θα παραμείνει μια σημαντική πελάτις της, ενώ συνολικά οι παραγγελίες της έως τα τέλη Νοεμβρίου έφθασαν τις 457 εν συγκρίσει με τις 368 της Αirbus. Ωστόσο, τέλος, η ευρωπαϊκή εταιρεία έχει βελτιωμένη επίδοση στις παραδόσεις με 518 αεροσκάφη έναντι των 302 της αμερικανικής.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση