ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Κοστούμια ψηφιακής τεχνολογίας για τους μηχανικούς της Boeing

Αυτοί οι νέοι μηχανικοί θα μπορούσαν να λέγονται θεωρητικά και «υβρίδια», μιας και είναι μισοί άνθρωποι και μισοί ρομπότ

Kathimerini.gr

Ο αμερικανικός κολοσσός Boeing θέλει να κατασκευάζει κάθε μήνα 14 αεροσκάφη τύπου 787 Dreamliner αντί των 12 σήμερα. Για να το κατορθώσει αυτό, χρειάζεται ένα νέο «είδος» εργαζομένων. Αυτοί οι νέοι μηχανικοί θα μπορούσαν να λέγονται θεωρητικά και «υβρίδια», μιας και είναι μισοί άνθρωποι και μισοί ρομπότ – αλλά μη σπεύσετε να φανταστείτε κάποιον Φρανκενστάιν. Απλώς η Βοeing, η μεγαλύτερη αεροναυπηγική του κόσμου με κριτήριο τη χρηματιστηριακή αξία της στα 219 δισ. δολάρια (η Airbus έχει 90,35 δισ. δολάρια), θα εξοπλίσει τους μηχανικούς της με ειδικές εξωσκελετικές κατασκευές, ανάλογες με εκείνες των καμεραμάν.

Συγκεκριμένα, οι τελευταίοι τις χρησιμοποιούν όταν βρίσκονται σε αγωνιστικούς χώρους, όπως γήπεδα που φιλοξενούν αγώνες αμερικανικού ποδοσφαίρου. Οι κατασκευές αυτές αυξάνουν τη σωματική τους ρώμη και την ταχύτητά τους ώστε να μπορούν οι καμεραμάν να καλύψουν διαφορετικές φάσεις ενός αγώνα. Συν τοις άλλοις, αυτά τα αποκαλούμενα, κατά το Reuters, «κοστούμια ψηφιακής τεχνολογίας» βοηθούν στο να ελαττωθεί η κούραση που προκαλούν στο σώμα οι επαναληπτικές εργασίες, όπως η χρήση τρυπανιού με φορά πάνω από το κεφάλι. «Αυτό που συμβαίνει, είναι ότι δημιουργείς ένα κράμα των ικανοτήτων των ανθρώπων και των ικανοτήτων του ρομπότ», παρατηρεί ο Κρίστοφερ Ράιντ, τεχνικός σύμβουλος της Boeing, ο οποίος είχε προηγουμένως σχεδιάσει τις στολές της ΝΑSΑ.

Μεταμόρφωση

Η νέα τεχνολογία, που ήδη έχει αρχίσει να εφαρμόζει η Boeing, καταδεικνύει μια γενικότερη στροφή της βιομηχανίας σε νέο μοντέλο παραγωγής. Οι αεροναυπηγικές πλέον καλούνται να αντεπεξέλθουν σε πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς, επειδή και οι παραγγελίες έχουν κατακόρυφα διογκωθεί λόγω αύξησης των μετακινήσεων. Την προηγούμενη δεκαετία, το στοίχημα για την Boeing και την Airbus ήταν να ανταποκριθούν στην εκρηκτική ζήτηση της Κίνας και των άλλων αναδυόμενων οικονομιών. Σήμερα, το πεδίο μάχης διαμορφώνεται όχι από το πόσο μεγάλο είναι το μερίδιο της αγοράς για μια αεροναυπηγική, αλλά από τη στρατηγική παραγωγής την οποία εκείνη ακολουθεί.

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, στα εργοστάσια της Boeing στην πολιτεία της Νότιας Καρολίνας και στην Ουάσιγκτον, όπου κατασκευάζονται τα 787 Dreamliner, η εταιρεία συντόμως θα διαθέσει έξυπνα εργαλεία με τεχνολογία Bluetooth, ώστε να ενημερώνουν εάν οι εργάτες τοποθετούν τη σωστή βίδα στο ανάλογο σημείο. Επιπλέον, έχει ήδη δημιουργήσει νέες αυτοκινούμενες πλατφόρμες εργασίας για εξοικονόμηση χρόνου από τη συναρμολόγηση του αεροσκάφους – παραδοσιακά τις κινούσαν άνθρωποι με ανυψωτικό μηχάνημα. Ολα τα προηγούμενα απαιτούν επενδύσεις τις οποίες κάνει η Boeing και οι οποίες θα τις εξασφαλίσουν ταχύτερη παραγωγή. Μέχρι σήμερα παρήγε 12 αεροπλάνα τον μήνα, αλλά το δεύτερο τρίμηνο εκτιμάται πως θα έχει φθάσει τα δεκατέσσερα, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ντένις Μίλενμπεργκ.

Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα η Βoeing χρειάζεται 1,75 ημέρες για να κατασκευάσει ένα νέο 787 Dreamliner, αξίας 239 εκατ. δολαρίων. Με τη νέα τεχνολογία θα είναι έτοιμο σε 1,5 ημέρα. Επίσης, ο αναλυτής της αεροναυπηγικής Κεν Χέρμπερτ υπολογίζει πως το κόστος παραγωγής ενός 787 Dreamliner θα μειωθεί κατά 16 εκατ. δολάρια. Ο αμερικανικός όμιλος αεροναυπηγικής υπολογίζει ότι ο εξωσκελετός θα κοστίζει από 4.500 έως 7.000 δολάρια έκαστος, αλλά προς το παρόν βρίσκεται σε δοκιμαστική φάση. Ομάδες μηχανικών φορούν πειραματικά εξωσκελετούς στις εγκαταστάσεις της Boeing στη Νότια Καρολίνα. Εάν τα πειράματα αποδειχθούν επιτυχή και ασφαλή, τότε θα τους χρησιμοποιούν μαζικά οι μηχανικοί της Boeing μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X