ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Black Friday μακράς διαρκείας και διαδικτυακή

Για πρώτη φορά ίσως να έχει νόημα αυτός ο ξενόφερτος θεσμός λόγω της πανδημικής κρίσης

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Ο θεσμός του Black Friday, της διεθνούς ημέρας των προσφορών και ξεπουλήματος του «στοκ» των καταστημάτων παντός τύπου, θα έχει διαφορετικό χαρακτήρα φέτος και θα σημάνει, όπως διαφαίνεται, την αρχή μιας μακράς περιόδου προσφορών. Η πανδημία που άφησε κλειστούς αρκετούς τομείς επιχειρήσεων, δημιούργησε μεγάλες δυσκολίες στους καταστηματάρχες. Την ίδια ώρα δημιούργησε μεγάλο απόθεμα αδιάθετων προϊόντων παντός τύπου, τα οποία δυστυχώς πολλά από αυτά έμειναν και «εκτός εποχής».

Η «Black Friday» όμως είναι η ευκαιρία των καταστηματαρχών να διαθέσουν μεγάλο «στοκ» αδιάθετων προϊόντων και για πρώτη φορά ίσως να έχει νόημα και για την Κύπρο αυτός ο ξενόφερτος θεσμός. Πολλές φορές ανά τα χρόνια –τουλάχιστον στα τελευταία πέντε χρόνια που υπάρχει ο θεσμόςυπάρχει η αίσθηση πως τα καταστήματα δεν έχουν πραγματικές προσφορές όπως γίνεται στο εξωτερικό για παράδειγμα και υπάρχουν απλά μικρές εκπτώσεις. Για πρώτη φορά όμως στην Κύπρο ενδεχομένως να είναι προσφορές πραγματικά «Black Friday», που από τη μία θα βοηθήσουν να ξε-στοκάρουν τα μαγαζιά προϊόντα και από την άλλη οι καταστηματάρχες να μαζέψουν ένα σεβαστό ποσό στα ταμεία τους. Πολλά καταστήματα εξάλλου παραμένουν κλειστά λόγω πανδημίας και μέτρων που τους έχουν επιβληθεί, με τη χρονιά, όπως είναι απολύτως λογικό, να είναι δύσκολη.

Ο θεσμός επίσης μπορεί να λειτουργήσει ως μια παραπάνω διαφήμιση και να προσελκύσει πελατεία, ενώ όπως δείχνουν τα πράγματα θα είναι μία εισαγωγή για τη συνέχιση των προσφορών σε επίπεδο Χριστουγέννων.Σε δηλώσεις στην «Κ» ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου υπογράμμισε πως, έπειτα από την κρίση που βίωσαν αυτό το χρόνο οι επιχειρήσεις, οι προσφορές είτε στο πλαίσιο της Black Friday, είτε οι Χριστουγεννιάτικες που έπονται, θα είναι μια «σανίδα σωτηρίας». «Έχουμε περισσότερη ανάγκη από ποτέ για τζίρο από πωλήσεις. Όταν στη Λεμεσό ή στην Πάφο είναι κλειστές οι επιχειρήσεις και δεν υπάρχουν εισπράξεις, σίγουρα θα προτιμήσουν οι καταστηματάρχες να κάνουν πιο δελεαστικές προσφορές σε διαδικτυακό αναγκαστικά επίπεδο, για να πωληθούν προϊόντα και να εισπράξουν κάποια χρήματα. Κάποιος που υπολόγιζε ότι φέτος θα βάλει προσφορές 35%, φέτος θα βάλει στο 50% για παράδειγμα, ώστε και να φύγει το προϊόν που έχει μείνει απούλητο λόγω περιορισμών και άλλων λόγων που έφερε η πανδημία, αλλά και από την άλλη λόγω της υπέρμετρης ανάγκης του για είσπραξη», είπε χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με τη διάρκεια που θα έχει φέτος το «Black Friday», ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ σημείωσε πως «από τις προηγούμενες χρονιές που η «μαύρη Παρασκευή» είχε μετατραπεί σε μαύρο τριήμερο, πλέον είναι σίγουρο πως θα μετατραπεί σε «μαύρη εβδομάδα» και με τα δεδομένα που έχουμε ενώπιον μας, ενδεχομένως να προχωρήσει και ακόμα παραπάνω σε αυτό το μοτίβο». Κατέληξε δε, πως «σε μια προσπάθεια να δελεάσουμε τους πολίτες και να τονώσουμε την αγορά, μόλις τελειώσει η περίοδος Black Friday και με την άρση κάποιων περιορισμών, να αρχίσουμε ή μάλλον να συνεχίσουμε με προσφορές και εκπτώσεις για τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο».

Με διαδικτυακή ροπή

Την ίδια ώρα, η διαδικτυακή αγορά θα έχει την τιμητική της. Πολύ διαφοροποιημένο φέτος και για τη Λεμεσό και την Πάφο το σκηνικό των αγορών, αφού όλες οι ελπίδες των δύο επαρχιών εναπόκεινται στο διαδικτυακό εμπόριο. Όλες οι προσφορές, από μικρούς και μεγάλους θα είναι «online» και αναμένουν να λάβουν κάποιο ποσοστό πωλήσεων της περσινής περιόδου. Φέτος μεγάλη προτεραιότητα στην εμπειρία του ψωνίσματος έχει και η ασφάλεια, άρα οι καταναλωτές αναμένεται να χρησιμοποιήσουν περισσότερο από κάθε άλλη φορά το διαδικτυακό τους καλάθι. Όλα τα καταστήματα και σε άλλες επαρχίες έχουν προετοιμαστεί για τη συγκεκριμένη ημέρα, ωστόσο δεν αναμένεται να καταγραφούν εικόνες συνωστισμού, ένεκα της υγειονομικής ανασφάλειας.

Προσοχή συστήνει η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή

Η υπηρεσία προστασίας καταναλωτή προέβη σε σχετικές συμβουλές προς τους καταναλωτές. Είναι οι εξής: Διενεργήστε έρευνα αγοράς από τώρα. Εντοπίστε τα προϊόντα που πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και σημειώστε την τιμή τους, ώστε να μπορείτε πιο εύκολα να έχετε πραγματική εικόνα του ύψους των εκπτώσεων που θα ανακοινωθούν την Black Friday.

Μην κάνετε βιαστικές αγορές. Αγοράστε αυτά που πραγματικά χρειάζεστε. Κάντε προσεκτική έρευνα αγοράς, συγκρίνοντας τιμές και ποιότητες προϊόντων.

Μην αγοράσετε ένα προϊόν, απλά επειδή είναι σε προσφορά. Μελετήστε τα χαρακτηριστικά του προϊόντος που σας ενδιαφέρει, προκειμένου να βεβαιωθείτε ότι ανταποκρίνεται στις ανάγκες και απαιτήσεις σας. Αναζητήστε κριτικές (reviews) για την ποιότητα του προϊόντος. Αξιολογήστε την τελική τιμή, όχι την έκπτωση.

Αξιοποιήστε το διαδίκτυο. Χρησιμοποιήστε το διαδίκτυο, όχι μόνο για πραγματοποίηση αγορών, αλλά και για να εντοπίσετε εναλλακτικά προϊόντα, κριτικές για το προϊόν που σας ενδιαφέρει, καθώς και την τιμή πώλησης του προϊόντος από άλλους προμηθευτές.

Η τιμή δεν πρέπει να είναι το μόνο κριτήριο. Ιδιαίτερα αν σκοπεύετε να αγοράσετε κάποιο προϊόν αξίας (πχ. κινητό τηλέφωνο, υπολογιστή), είναι σημαντικό να αξιολογήσετε την αξιοπιστία και την ποιότητα εξυπη’ρέτησης του συγκεκριμένου πωλητή. Ρωτήστε άλλους καταναλωτές για τις εμπειρίες τους, όπως για παράδειγμα η ανταπόκριση του πωλητή σε θέματα εγγυήσεων.

Καθορίστε τον προϋπολογισμό σας από πριν. Είναι προφανές ότι την ημέρα του Black Friday θα υπάρξουν αρκετές προσφορές και θα είναι εύκολο να παρασυρθείτε. Καθορίστε από πριν τι χρειάζεστε και το μέγιστο ποσό που θέλετε να διαθέσετε, έχοντας υπόψη τις οικονομικές σας δυνατότητες.

Ενημερωθείτε για την πολιτική επιστροφών του καταστήματος, πριν προβείτε σε αγορά. Να θυμάστε ότι σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, για αγορές από κατάστημα δεν υπάρχει νομική υποχρέωση και επαφίεται στην πολιτική του κάθε καταστήματος αν θα αποδεχτεί επιστροφές ή αλλαγές. Αυτό προφανώς και δεν ισχύει για αγορές μέσω διαδικτύου, όπου οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα υπαναχώρησης μέχρι και 14 ημέρες μετά την παραλαβή του προϊόντος.

Έντυπη Έκδοση 

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση