ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Ερχονται αλλαγές στην ΕΤΑΠ Πάφου

Μεγάλη δυναμική από την πολωνική αγορά - Η επαρχία συγκεντρώνει το 37% του συνόλου των Airbnb

Της Δωρίτας Γιαννακού

Της Δωρίτας Γιαννακού

Τους στόχους του για την Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Περιφέρειας Πάφου αναλύει ο πρόεδρός της Μιχάλης Μίτας, ο οποίος πρόσφατα εξελέγη στην προεδρία. Ο κ. Μίτας σε συνέντευξή του στην «Κ» τονίζει ότι προγραμματίζει τη δημιουργία υποεπιτροπών για το κάθε ζήτημα και επισημαίνει τα δυνατά σημεία της επαρχίας, τις διαχρονικές αδυναμίες, αλλά και τις προοπτικές για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της Πάφου. Ο κ. Μίτας λέει επίσης πως στόχος του είναι να συνεχίσουν την καλή δουλειά που επιτεύχθηκε τα τελευταία χρόνια και όπως αναφέρει: «Αυτό φαίνεται και από τις επιδόσεις που σημειώνει η Πάφος».

–Ποιοι είναι οι στόχοι σας ως πρόεδρος της ΕΤΑΠ και ποια ζητήματα θέτετε ψηλά στην ατζέντα σας;

Ο στόχος μου είναι να συνεχίσουμε την καλή δουλειά που επιτεύχθηκε τα τελευταία χρόνια. Αυτό φαίνεται και από τις επιδόσεις που σημειώνει η Πάφος. Εκεί όπου εντοπίζονται προβλήματα είναι η προβολή της Πάφου τόσο στους τουρίστες όσο και στους ντόπιους. Την ίδια ώρα, εμείς θα δώσουμε ιδιαίτερη σημασία στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου της Πάφου η οποία είναι ούτως ή άλλως πιο μεγάλη και φτάνει μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου. Η ανάγκη για καταπολέμηση της εποχικότητας είναι στο επίκεντρο, με στόχο την επέκταση της τουριστικής περιόδου και την προσέλκυση επισκεπτών και κατά τους χειμερινούς μήνες μέσω μορφών όπως αγροτουρισμός, αθλητικός τουρισμός και συνεδριακός τουρισμός. Η Πάφος διαθέτει όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα –πολιτιστική κληρονομιά, αυθεντικότητα, φυσική ομορφιά– ωστόσο η μελλοντική της θέση στον τουριστικό χάρτη θα εξαρτηθεί από τον στρατηγικό σχεδιασμό, την προσβασιμότητα και τη συνεργασία όλων των φορέων. Επιπλέον, η μειωμένη συνδεσιμότητα, σε συνδυασμό με γεωπολιτικά ζητήματα, επηρεάζει αρνητικά την τουριστική ροή. Ειδικά από αγορές όπως το Ισραήλ, που ήταν πολύ δυνατή μέχρι πρόσφατα.

–Ποιες δράσεις προγραμματίζετε για την προβολή της Πάφου;

Η Πάφος καλείται να επανατοποθετηθεί στον τουριστικό χάρτη με σύγχρονες υποδομές, στοχευμένες αγορές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Προγραμματίζουμε μια δράση σε συνεργασία με τον Δήμο Πάφου περί τα τέλη Αυγούστου. Αφορά την προβολή της ανακαίνισης της παλιάς πόλης και θα καλέσουμε ταξιδιωτικούς πράκτορες και δημοσιογράφους. Αυτή η πρωτοβουλία θα ενισχύσει την προσπάθεια για ανάδειξη της ανακαινισμένης παλιάς πόλης και βελτίωση της εμπορικής δραστηριότητας στο ιστορικό κέντρο.

–Η επέκταση των αερολιμένων εκτιμάται ότι μπορεί να αποτελέσει μοχλό ενίσχυσης της αεροπορικής συνδεσιμότητας της Πάφου;

Η επέκταση του αεροδρομίου είναι θετικό βήμα, αλλά χρειάζεται καλύτερος σχεδιασμός. Σίγουρα θα βοηθήσουν οι εργασίες, διότι το αεροδρόμιο έχει μεγάλο πρόβλημα σε περίοδο αιχμής. Επιπλέον, το αεροδρόμιο Πάφου χρειάζεται περισσότερες πτήσεις, ειδικά από μη παραδοσιακές αγορές. Η επέκτασή του είναι θετικό βήμα, αλλά χρειάζεται καλύτερος σχεδιασμός.

–Ποια είναι η θέση σας αναφορικά με τη ραγδαία αύξηση των Airbnb και ειδικά στην Πάφο;

Δεν είμαστε αντίθετοι με το μοντέλο, αρκεί να υπάρχει σωστός έλεγχος και θεσμικό πλαίσιο. Διότι νομίζω ότι αποτελεί πρόβλημα της νομοθεσίας για να ρυθμιστεί καλύτερα η υφιστάμενη νομοθεσία. Εκτός αυτού θα επιδιώξουμε το Airbnb να είναι πιο οργανωμένο με κτίρια για αποκλειστική χρήση. Μέσω της οργάνωσης τους μπορεί να ελεγχθεί και η παρανομία. Ωστόσο θα πρέπει να αναφέρουμε ότι πλέον οι πλατφόρμες αρχίσαν και ζητούν τον αριθμό άδειας πριν να επιτρέψουν στον ιδιοκτήτη να δημοσιεύσει το ακίνητο του και αυτό είναι ιδιαίτερα θετικό. Η Πάφος έχει το 37% του συνόλου των αυτοεξυπηρετούμενων τουριστικών καταλυμάτων.

Γίνονται προσπάθειες αναβάθμισης των ξενοδοχείων της Πάφου στο πλαίσιο της ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος της επαρχίας;

Εκτιμώ ότι το ξενοδοχειακό μας προϊόν είναι γερασμένο. Χρειάζονται επενδύσεις σε υποδομές και ανακαινίσεις μονάδων. Οι τουρίστες πλέον αναζητούν αυθεντικότητα, εμπειρίες, μικρά boutique καταλύματα. Δεν ελκύονται πλέον από τα τεράστια ξενοδοχεία. Οι απαιτήσεις των επισκεπτών σήμερα είναι πάρα πολύ υψηλές και επιδιώκουν το value for money. Σε επίπεδο υποδομών, γίνεται λόγος για γήρανση του ξενοδοχειακού προϊόντος, με πολλές μονάδες να μην ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις των ταξιδιωτών, οι οποίοι στρέφονται όλο και περισσότερο σε μικρές, εξατομικευμένες μονάδες με αυθεντική εμπειρία.

–Πώς έχει κινηθεί η τουριστική αγορά φέτος στην Πάφο;

Η αίσθησή μου είναι ότι φέτος είμαστε πίσω και σε κρατήσεις και σε έσοδα. Ιδίως ο Ιούνιος και ο Ιούλιος είναι αρκετά πίσω σε σχέση με τους αντίστοιχους περσινούς μήνες. Στον αντίποδα, ο χειμώνας μας ήταν πολύ καλός. Ελπίζω να σταματήσει αυτή η κάθοδος, διότι βλέπουμε και πολλές ακυρώσεις τον Αύγουστο, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο από τις παραδοσιακές μας αγορές.

–Ποιες αγορές προσελκύει διαχρονικά η Πάφος;

Πρώτη αγορά παραδοσιακά είναι η Αγγλία και αποτελεί μια αγορά που αυξάνεται και συνεχώς. Σε καλά επίπεδα είναι ακόμα οι σκανδιναβικές χώρες, η Γερμανία και η Πολωνία η οποία είναι ιδιαίτερα υποσχόμενη αγορά. Οφείλουμε να δουλέψουμε συντονισμένα και με μεγαλύτερο επαγγελματισμό. Η βιωσιμότητα είναι το κλειδί.

–Τι αλλαγές προγραμματίζετε για την ΕΤΑΠ προς ενίσχυση της διαφάνειας;

Θα θέσω επί τάπητος τη δημιουργία υποεπιτροπών οι οποίες θα ασχολούνται με ένα συγκεκριμένο ζήτημα είτε αυτό είναι οι διαγωνισμοί, είτε είναι η ύπαιθρος, είτε είναι οι προσφορές, τα οικονομικά, ή η προβολή. Αυτό εκτιμώ ότι θα ενισχύσει τη διαφάνεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Δωρίτας Γιαννακού

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X