ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Η αποτυχία στις ΑΠΕ φέρνει αυξήσεις στα καύσιμα

Τι αναφέρει το Υπουργείο Ενέργειας και ποιες οι εκτιμήσεις για τις αυξήσεις

Του Αντρέα Γιωργαλλά

Η αποτυχία της Κύπρου να καλύψει τον στόχο του 10% για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας στις μεταφορές έρχεται να φέρει ξανά αυξήσεις στα καύσιμα. Ο στόχος είχε τεθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση 11 χρόνια πριν (2009) και πρέπει να καλυφθεί μέχρι το τέλος του 2020 αφού είναι ένας από τους δύο υποχρεωτικούς περιβαλλοντικούς στόχους που πρέπει να καλύψει η Κύπρος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας αναφέρεται ότι σήμερα η Κύπρος βρίσκεται μόλις στο 5% του συγκεκριμένου στόχου και για να φτάσει στο 7,3% κρίθηκε απαραίτητη η πρόσμιξη πιστοποιημένων καυσίμων με συμβατικά καύσιμα. Η συγκεκριμένη κίνηση από το Υπουργείο Ενέργειας θα φέρει αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων αφού τα βιοκαύσιμα είναι πιο ακριβά λόγω του ότι κατά την παραγωγή τους έχουν ελάχιστες επιπτώσεις στο περιβάλλον.

 

Στους πολίτες το κόστος

Οι αυξήσεις που θα επέλθουν από την πρόσμιξη αλλά και το επιπλέον κόστος της παράβασης από την Ε.Ε. για την μη κάλυψη του στόχου θα επιβαρύνουν τους πολίτες. Σε δηλώσεις του στην «Κ» ο επικεφαλής του συνδέσμου πρατηριούχων, Στέφανος Στεφάνου, ξεκαθάρισε ότι ο μόνος που μπορεί να γνωρίζει τα ακριβή πόσα της αύξησης είναι οι εταιρείες με τον ίδιο να εκτιμά ότι το συνολικό κόστος θα ανέρχεται στα 5 με 6 σεντ του ευρώ. Από την πλευρά του το αρμόδιο Υπουργείο κάνει λόγο για αύξηση 2 με 2.5 σεντ (μαζί με τους φόρους) για την βενζίνη ενώ για το πετρέλαιο κίνησης τονίζει ότι η τιμή δεν σημειώσει ιδιαίτερη μεταβολή. Η ανακοίνωση του Υπουργείου προσθέτει ακόμη ότι, παρά τις αυξήσεις, η Κύπρος θα συγκαταλέγεται στις φθηνότερες χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση στις τιμές της βενζίνης, πίσω από τις Ρουμανία, Βουλγαρία και Πολωνία, βάσει των τιμών που ίσχυαν την περασμένη βδομάδα.

Προβληματίζει η λύση των κατεχομένων

Ο κ. Στεφάνου τόνισε ότι, ακόμη μια παράμετρος που πρέπει να εξεταστεί, είναι ότι οι αυξήσεις ενδεχομένως να ωθήσουν τους καταναλωτές στην αγορά καυσίμων από τα κατεχόμενα. Θυμίζουμε ότι,τα τελευταία στοιχεία κάνουν λόγο για συνολική αξία αγορών από τα κατεχόμενα σχεδόν 120 εκατομμυρίων ευρώ για το 2019. Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία, ετησίως η αύξηση στις αγορές καυσίμων από τα κατεχόμενα υπολογίζεται για την αμόλυβδη 95 οκτανίων στο 3% και για το πετρέλαιο κίνησης στο 8%. Το κράτος έχει απωλέσει φόρους 31,9 εκατ. ευρώ από τις πωλήσεις βενζίνης 95 οκτανίων στα κατεχόμενα, και φόρους ύψους 25,2 εκατ. ευρώ από τις αγορές πετρελαίου κίνησης. Ο κ. Στεφάνου τόνισε ότι δεν γίνεται να θέλουμε «πράσινη» πολιτική στις ελεύθερες περιοχές και κάποιοι να περνούν τα κατεχόμενα και να ανεφοδιάζουν τα αυτοκίνητα τους με καύσιμα που δεν πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές κάνοντας λόγο για αυστηρότερους ελέγχους και ποινές.

Φωνάζουν τα κόμματα και οι καταναλωτές

ΔΗΚΟ, ΑΚΕΛ και ΕΔΕΚ με ανακοινώσεις τους έστρεψαν τα πυρά τους προς την Κυβέρνηση κάνοντας λόγο για κωλυσιεργία στην λήψη μέτρων για ενίσχυση της παραγωγής των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και παραχώρηση κινήτρων για εισαγωγή μη ενεργοβόρων αυτοκινήτων. Το ΔΗΚΟ σε ανακοίνωση του αναφέρει ότι, «στο χειρότερο σενάριο, εις βάρος της οικονομίας και των καταναλωτών, οδήγησε η αδράνεια, η προχειρότητα και η κακοδιαχείριση που επέδειξε επί σειρά ετών, η κυβέρνηση Αναστασιάδη-ΔΗΣΥ, στο θέμα της ευρωπαϊκής υποχρέωσης της Κύπρου, στο ποσοστό κάλυψης της ενέργειας στις μεταφορές, με Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας». Η ΕΔΕΚ από την πλευρά της τονίζει ότι, «οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, ως αποτέλεσμα της μη συμμόρφωσης της Κυπριακής Δημοκρατίας σε ευρωπαϊκές υποχρεώσεις για κάλυψη του 10% της ενέργειας που καταναλώνεται στις μεταφορές από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, έρχεται να προστεθεί στις ήδη αυξημένες τιμές που καταβάλλει ο κύπριος πολίτης σε καύσιμα και ηλεκτρική ενέργεια». Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις από τον βουλευτή του ΑΚΕΛ, Κώστα Κώστα, που μεταξύ άλλων αναφέρει ότι, «εδώ και 7 χρόνια ως ΑΚΕΛ φωνάζουμε, ότι λόγω της απίστευτης προχειρότητας και αδράνειας της κυβέρνησης, δεν υπάρχει περίπτωση να καλύψουμε τους δεσμευτικούς στόχους που μας έθεσε η Ε.Ε. για διείσδυση των ΑΠΕ στη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και στις μεταφορές, μέχρι το 2020.

Καλούσαμε τη κυβέρνηση με κάθε ευκαιρία, να λάβει επιτέλους αποφάσεις, να προωθήσει μέτρα, για να μην μας επιβληθούν βαρύτατα πρόστιμα. Ειδικότερα για τις μεταφορές, τους τονίζαμε συνεχώς ότι δεν υπάρχει περίπτωση να καλύψουμε το στόχο του 10%». Η Ένωση Καταναλωτών σχολιάζοντας την εισαγωγή βιοκαυσίμων έκανε λόγο για «μια εύκολη και μπαστάρδικη λύση, που κανένα άλλο δεν ωφελεί παρά μόνο τα ίδια πάντοτε καρτέλ». Προειδοποιώντας επίσης, μεταξύ άλλων, για νέα πρόστιμα που θα προκύψουν για τους πολίτες από τις υποχρεώσεις της Κύπρου με ορίζοντα το 2030.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑ

Ριάλια να φαν τζ’ οι όρνιθες …………….
Αυτό σκέφτηκα διαβάζοντας την είδηση για την επί θύραις αύξηση στη βενζίνη, επειδή αμελήσαμε και καθυστερήσαμε, ως Κράτος, να λάβουμε μέτρα για κάλυψη του στόχου της ΕΕ για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Και τούτο είναι έμφυτο χαρακτηριστικό μας ως Κοινωνία! Αντί να φροντίσουμε να συμμορφωθούμε, δεν διστάζουμε να υποστούμε τις οικονομικές συνέπειες!!

Με άλλα λόγια: Εγιώνι κουμπάρε ριάλια έχω τζαι πληρώνω!! Όϊ είμαι χάκκιν σας, να μου λαλείτε εσείς ήντα που πρέπει να κάμω, τζαι πότε ………

YIANNOULIS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Αντρέα Γιωργαλλά

Σχόλια αναγνωστών

Σε ποιανού τη φάρα

«Εύγε κύριε Παράσχο. Εξαίρετο άρθρο.»
Άσχετος  |  22:30

Τα παιδιά είναι η αντανάκλασή μας

«ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ… ΕΒΡΑΪΚΕΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ Δεν επικροτώ όλα τα σημεία τα οποία χρησιμοποιεί στις εικόνες του ...»
Ανδρεας Κωνσταντινιδης, ΒΑ, ΜΑ  |  13:25

Επενδύοντας στον φόβο, στον πόνο, στο μίσος

«Ψυχραιμία και έξυπνες κινήσεις αλλά όχι δειλία. Η εποχή του κατευνασμού με την Τουρκία τέλειωσε με ...»
Leon  |  09:39

#PoliticsBlog Πόσο μακριά μπορούμε να πάμε με τον Μακρόν;

«Oυτε στην εποχη Βενιζελου,ηρθε καποια Μεγαλη Δυναμη να πολεμησει για παρτυ μας την Οθωμανικη ...»
Γιωργος Χ  |  22:05

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση