ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η γενιά Α στο επίκεντρο της βιομηχανίας του μάρκετινγκ

Οι δαπάνες των σημερινών παιδιών και εφήβων αναμένεται να αυξηθούν τρεις φορές γρηγορότερα από όλες τις άλλες γενιές έως το 2030

Kathimerini.gr

Εάν συνήθως λέγεται ότι η Generation Z / γενιά Ζ μεγάλωσε με το Ιντερνετ, η Generation Alpha / γενιά Α γεννήθηκε με το Ιντερνετ. Τα σημερινά παιδιά με έτος γέννησης από το 2013 έως το 2025 είναι η πρώτη γενιά που θα έχει γεννηθεί εξ ολοκλήρου μέσα στον 21ο αιώνα.

Γι’ αυτό και πήραν το όνομα Αλφα / Alpha, από το πρώτο γράμμα του ελληνικού αλφαβήτου. Τα παιδιά της Αλφα έλαβαν μέρος σε ένα «άτυπο παγκόσμιο πείραμα», καθώς μαζί με την πρώτη πιπίλα τους τούς δόθηκαν και οι οθόνες. Γι’ αυτό και οι ειδικοί πιστεύουν ότι τα μέλη αυτής της γενιάς θα είναι πιο ανυπόμονα, καθώς θα περιμένουν ότι οι ανάγκες τους θα ικανοποιούνται αμέσως.

Την ίδια στιγμή, όμως, η γενιά Α είναι διαφορετική από την αμέσως προηγούμενη γενιά, τη γενιά Ζ, δηλαδή όσους γεννήθηκαν από το 1996 έως το 2012. «Είναι ιδεαλιστές. Τάσσονται υπέρ της κοινωνικής ποικιλομορφίας και την απαιτούν. Αμφισβητούν το φύλο τους. Είναι πολύ δημιουργικοί. Είναι επιχειρηματικά πνεύματα», λέει η Κριστίν Πάτρικ, η επικεφαλής μάρκετινγκ της αλυσίδας καταστημάτων Claire’s, σύμφωνα με τους New York Times, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του moneyreview.gr.

Το βασικό κοινό για τα καταστήματα Claire’s, που πωλούν κοσμήματα και αξεσουάρ μόδας για εφήβους, είναι αυτό που η Πάτρικ έχει ονομάσει «Ζάλφα». Αυτή «η γενιά μέσα στη γενιά», κυρίως παιδιά των Millennials, είναι όσοι γεννήθηκαν μετά το 1996 και πρόκειται για ένα κοινό που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο επίκεντρο της προσοχής της βιομηχανίας του μάρκετινγκ.

Μπορεί να είναι ακόμα πολύ μικροί σε ηλικία –οι μεγαλύτεροι της γενιάς Α κλείνουν φέτος τα 10 χρόνια τους–, όμως είναι μια αγοραστική δύναμη την οποία τα μεγάλα εμπορικά σήματα δεν μπορούν να αγνοήσουν.

Οι δαπάνες των «Ζάλφα» αναμένεται να αυξηθούν τρεις φορές γρηγορότερα από όλες τις άλλες γενιές έως το 2030. Βέβαια, λόγω της πολύ μικρής ηλικίας των εκπροσώπων της «Ζάλφα», οι εταιρείες και τα brands φροντίζουν να κινούνται πολύ προσεκτικά.

Από τη μια πλευρά επιδιώκουν να «κερδίσουν» τα παιδιά και τους εφήβους, αλλά από την άλλη δεν θέλουν να αποξενώσουν ή να εκνευρίσουν τους γονείς τους. Κάποιες εταιρείες, μάλιστα, προσλαμβάνουν εκπροσώπους της γενιάς Ζ για τη διαχείριση των κοινωνικών δικτύων.

Στην περίπτωση της Hollister, για παράδειγμα, μιας εταιρείας ρούχων που απευθύνεται κυρίως σε εφήβους, υπεύθυνη των κοινωνικών δικτύων είναι μια 21χρονη που σχεδιάζει τα πάντα από το κινητό της, ενώ η εταιρεία παιχνιδιών Nerf έχει στο εργατικό δυναμικό της έναν 22χρονο, διευθυντικό στέλεχος για το ΤikTok.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση